Slot voor Stromer

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Waar ik mee worstel is opbergen van mijn 2 meter kettingslot. Deze gebruik ik vanwege stevige antidiefstal uitstraling in de stad. Hij is echter stevig zwaar en doet een aanslag op de bagagedrager wanneer hij in de Ortlieb gaat.
Zou graag iets onder de trapas maken/kopen/bouwen. Iemand hiermee ervaring?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Golvas

Bij mijn AXA-ketting zat een bijhorend zadeltasje, maar zoiets kan je uiteraard ook apart kopen ... voorbeelden genoeg : https://www.bikester.be/fietsaccessoire ... eltas.html
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stromend schreef: 28 jun 2018, 14:00 Waar ik mee worstel is opbergen van mijn 2 meter kettingslot. Deze gebruik ik vanwege stevige antidiefstal uitstraling in de stad. Hij is echter stevig zwaar en doet een aanslag op de bagagedrager wanneer hij in de Ortlieb gaat.
Zou graag iets onder de trapas maken/kopen/bouwen. Iemand hiermee ervaring?
Onder de trapas bij de standaard of boven de trapas op deze plek waar specialized een toolbox aanbiedt. Misschien een frametas te koop voor die plek?
Ik heb een dunnere ketting gekocht die net in mijn zadeltas past. Samen met mijn abus bordo granit ART2 schrikt dat voldoende af. Overigens zou ik de Bordo aan niemand aanraden. Duur en onhandig. Past bijna nergens omheen.

https://bobs-bikes.com/merchant/433/ima ... oolbox.jpg
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Voor mijn kleine ketting heb ik een zadeltasje. De grote ketting van 2 meter en dikke schakels past daar bij lange na niet in.
Dit zou misschien kunnen: https://www.bikester.be/blackburn-outpo ... 73971.html

Dank voor je tip Elsje. Dit komt inderdaad in de buurt van wat ik bedoel. Misschien biedt 3D printing een oplossing.
Laatst gewijzigd door Stromend op 29 jun 2018, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Jullie zijn wel heel lief voor de verzekeraar.
REINOUT heeft een lichtgewicht kabel.. Kickstart project. Texlock oid
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Storm schreef: 28 jun 2018, 12:03 Bedankt voor het antwoord.
Ik heb er inderdaad iets tussen gestoken maar het probleem is dat ik de riempjes niet strak genoeg krijg.
Ik denk dat ik best een ander systeem zoek. Het kan ook aan mij liggen uiteraard.
Optie is misschien deze, AXA FLEX MOUNT RINGSLOT UNIVERSAL BEVESTIGINGSSET
Artikelnummer: 225291201
https://www.rosebikes.nl/axa-flex-mount ... et-2653047

Er is al ergens een draadje over deze bevestiging op dit forum, met de opmerking de schroefjes voorzichtig aan te draaien...
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Golvas

Awv schreef: 28 jun 2018, 16:14 REINOUT heeft een lichtgewicht kabel.. Kickstart project. Texlock oid
Kwam al eerder ter sprake in dit topic, die Tex-Lock ... een beugelzaagje van amper een paar euro en 8 seconden, meer heb je echt niet nodig ... :mrgreen:

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Oeps.. :?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

ach....8 seconden.....
Bijna ieder slot is binnen 10 seconden open te maken (zie YouTube; sippe filmpjes te over)(ook Abussen, Kryptonite's, AXA, etc) dus DAT moet niet het argument zijn.
Nogmaals: als een dief jouw fiets echt wil.....heb je geen kans. De tools en expertise om sloten open te krijgen zijn aanwezig (t/m elektrische slotopeners en accu-slijptollen aan toe!).
Een slot + ketting is vooral bedoelt om de gelegenheidsdief de zin te ontnemen. Een losse fiets zo maar neerzetten wordt namelijk niet eens ter plaatse open gemaakt. Die dief is echt niet gek. De grootste kans om betrapt te worden is juist die 10 seconden aan een slot morrelen of 8 seconden een kabel doorzagen. Dat valt op ! En dat wordt dus vermeden.
Een losse fiets wordt gewoon (onopgemerkt) opgetild en er wordt brutaal mee weggelopen. De dief heeft namelijk een haak aan zijn broek zitten waarmee hij de fiets bij het zadel optilt. De brutalen hebben de halve wereld; en dat geldt ook hier. Voor de buitenstaander loopt er gewoon iemand met de fiets aan de hand weg.
Buiten blikveld (lees: meegenomen achter in een busje) heeft men uren de tijd om whatever slot door te krijgen met een slijptol. Hier helpt de elektronische blokkering van een Stromer ook niet; het achterwiel draait namelijk helemaal niet want zweeft net boven de grond (de meeste vaste sloten op een fiets zitten op het achterwiel). Dat het achterwiel geblokkeerd blijft is natuurlijk een feit.
Dus mijn insteek om toch die Tex-Lock aan te schaffen was een LANGE kabel die ik zowel door voor- als achterwiel kan rijgen EN om een vast object zoals een fietsenrek. Ik vind de kabel belangrijker dan het slot want daarmee voorkom ik het buitenkansje voor de gelegenheidsdief. Zo'n lange kabel echt veilig betekent een titanium-versie van gezonde dikte.....niet te tillen.....dus die Tex-Lock was een mooie uitkomst.
Mijn fiets staat dus als ik ergens buiten moet parkeren altijd heel opzichtig nabij terrasjes/winkels/etc waarbij het opvalt als iemand er aan rommelt.

Wil je echt eens helemaal gedesillusioneerd over sloten raken: rap naar www.youtube.com en zoeken naar "lockpicking bike lock". Er zijn zelfs tutorials "how to pick a bicycle lock". Zucht. Daahaag Abus Bordo...secondenwerk....
Grtz, Reinout
Bijlagen
sorry, had even geen fotootje dat voor- en achterwiel vast zaten
sorry, had even geen fotootje dat voor- en achterwiel vast zaten
20180221_074240.jpg (520.46 KiB) 3151 keer bekeken
Golvas

Reinout-ST3 schreef: 29 jun 2018, 05:36 Nogmaals: als een dief jouw fiets echt wil.....heb je geen kans.
Zo is dat, daarom dat ik op al onze elektrische fietsen kies voor dezelfde bescherming : een slot met ART-keuring (dat kan eventueel aangevuld worden met een insteekketting) + een verzekering tegen diefstal ... da's de enige manier om nog wat te recupereren bij diefstal.
Plaats reactie