Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Voor de liefhebbers: ik heb een instructiefilmpje gevonden op het internet.

https://www.youtube.com/watch?v=VUvM-n9V7Bg

In hoeverre het metalen bevestigingsstrip de lak niet beschadigd weet ik niet, maar ik verwacht wel dat de lak hierdoor beschadigd wordt (er komt toch beweging in de constructie)..
Witte ST3 van maart 2019
Pim
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2017, 22:31
Locatie: Kempen- Ehvn omg

Hi Streumer, Bedankt voor je jeactie.
Een beetje jammer dat Stromer de fiersen niet voorziet van bevestigingsnokjes voor een ringslot. Gemiste kans...
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Hallo,

Ik wil hier even vragen welke ringsloten jullie op jullie Stromer gemonteerd hebben? Er is blijkbaar nogal wat verschil in en ik heb vandaag een AXA-defender ringslot op mijn St1 willen monteren maar daarbij moeten vaststellen dat dat nooit gaat lukken. Het slot kan al niet over het spatbord met het wiel in de fiets. Het wiel even demonteren lijkt ook geen succesverhaal te worden omdat nadien ook de fietsband zelf sowieso tegen de beugel zou aanslepen.
IMG_7194.jpg
IMG_7194.jpg (1.16 MiB) 7755 keer bekeken
IMG_7196.jpg
IMG_7196.jpg (1.01 MiB) 7755 keer bekeken
Ik wil gerust een ander ringslot aankopen maar heb dus geen idee welk groot genoeg gaat zijn.

Greetz,

Jarl
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt een slot nodig met een extra brede opening. Zowel Axa als Abus hebben dergelijke sloten in het assortiment.

Mijn ST1 X is door mijn dealer geleverd met een Abus 4850 LH-2 slot:

https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... /4850-LH-2
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ook Trelock heeft zo'n slot met brede opening.
Deze heeft mijn dealer standaard er op gezet. Ik heb er zelf een kabel/verlenger bij gekocht die ik mooi aan een boom/paaltje kan vastmaken aan de ene kant en rechtstreeks in het fietsslot kan pluggen aan de andere kant.
Werkt goed maar ik vind zo'n metalen ketting (ondanks de beschermkous) toch krassend op mijn St1x.
Vandaar dat ik meedoe met het kickstarter-project Tex-Lock. Deze stoffen (?!) ketting zou in Q1 2018 uitgeleverd moeten worden. Ik zal de bevindingen in dit topic plaatsen.

Grtz, Reinout
(let in ieder geval op een ART-2 aanduiding anders geldt het slot niet bij bepaalde verzekeringen !)
Lieven
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2017, 11:54

Misschien nog een tip voor de mensen met een ringslot.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ordt.dhtml
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Nog even een andere vraag aan de Stromers die over een ringslot beschikken: wat zijn jullie ervaringen hiermee? Dit namelijk omdat ik mijn dealer hier net over bevraagd heb en die raadt het toch wel af (is rommel, frame is er niet voor gemaakt, beschadigd het frame, komt regelmatig terug los,...). :ck:

Voor het langer parkeren zit ik er zeker niet mee in om mijn vouwslot te nemen, dit vraagt wel volgende handelingen:
- slothouder openen en vouwslot uit de houder nemen
- slot open vouwen
- sleutels nemen en slot open maken
- slot tussen fame en achterwiel steken en dicht doen
- slot op slot draaien en sleutel verwijderen
nadien:
- slot openen met sleutels
- slot van tussen frame en achterwiel halen
- slot sluiten en sleutel verwijderen
- slot dichtvouwen
- slot in houder plaatsen en houder sluiten.

Voor een snelle boodschap en/of waarbij ik dikwijls ook nog visueel contact kan houden met de fiets zou het met een ringslot wel sneller kunnen:
- ring van ringslot naar beneden duwen
- sleutel uitnemen
nadien*
- sleutel insteken en draaien. Klaar :cool2:

Ik wil de raad van mijn ervaren dealer niet zomaar naast me neer leggen maar de verleiding van ff snel op slot te kunnen leggen is wel groot en ff los laten staan is voor mij sowieso geen optie.

Ik zou evt net zoals Stromeur voor de Abus 4850 LH durven gaan. Echter vind ik online weinig beschreven over de al dan niet bijgeleverde montagestukken (ik vind ook niet meteen een referentie van het eerder genoemde setje 'strips') en zal het dus ook afhangen van jullie bevindingen: de gebruikers! Vooral dan het loskomen al dan niet vind ik een belangrijke. 8-)
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aan je hele lijst met handelingen voor het vouwslot mag je nog toevoegen:

- Langzaam en voorzichtig te werk gaan om de lak niet te beschadigen
(Serieus mijn grootste bron van ergernis als ik even snel de winkel in wil voor een boodschap.)

Mijn ervaring is dat het ringslot muurvast zit en ook blijft zitten. De Stromer ST1 X is niet mijn eerste fiets zonder montage-ogen voor een ringslot, maar mijn derde, en ze zijn nooit losgeraakt.

Wat je nodig hebt voor montage van dit ringslot aan je Stromer is de Abus Houder Spandband LH Adapter:

https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... LH-Adapter

Fietsslotwinkels online zijn vaak heel erg vaag over of dit onderdeel erbij geleverd wordt of niet. Veelal zitten ze er bij de duurdere wel bij, en bij de winkels die het slot het goedkoopst aanbieden niet. Mailen/bellen en vragen is het slimst, maar kies een betrouwbare winkel want ik ben er dus al eens nat mee gegaan bij e.o.a. prijsstunter. (Adapter stond mee afgebeeld, gebeld: ja het zit erbij. Geleverd: zonder. Nooit voor gecompenseerd...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Osm
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:48

Stukje oude binnenband om het frame met een zwart stukje tape.
Hierna het ringslot met 4 ty-raps vastgezet en nu al 5000 km verder. Geen probleem.
Heb het slot wel aan de achterkant van de buis geplaatst.
Succes,
Osm

Afbeelding
4C2A6575-31EF-4645-8A13-D8C463A5C872.JPG
4C2A6575-31EF-4645-8A13-D8C463A5C872.JPG (2.26 MiB) 7619 keer bekeken
Bijlagen
C1BC1107-0FB4-492A-9786-7B6F178E98EA.JPG
C1BC1107-0FB4-492A-9786-7B6F178E98EA.JPG (3.28 MiB) 7619 keer bekeken
mhoutman

IK heb een ABUS Pro Shield 5850 met een Pro Shield ketting 4960 van 1,30 meter. Voor dit slot zijn speciale n
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (2.2 MiB) 7607 keer bekeken
okjes gemaakt en ik kleur gespoten. Dat zag er nl. een stuk netter uit dan de kunststof klemmen van ABUS. De fietsketting bewaar ik in een zadeltas
Plaats reactie