Slot voor Stromer

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dat is inderdaad een feit, het is niet zo makkelijk als je geen inzicht hebt in de interne werking van 'n slot. Het zal alvast de betonschaar artiesten weerhouden. En mochten ze hem echt mee willen, zullen ze daar ook wel in slagen. Het probleem met beugelsloten is, dat ze meestal veel te kort zijn om je fiets ergens aan vast te maken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Free2be schreef: 02 nov 2018, 06:17 Dat is inderdaad een feit, het is niet zo makkelijk als je geen inzicht hebt in de interne werking van 'n slot. Het zal alvast de betonschaar artiesten weerhouden. En mochten ze hem echt mee willen, zullen ze daar ook wel in slagen. Het probleem met beugelsloten is, dat ze meestal veel te kort zijn om je fiets ergens aan vast te maken.
Er bestond nog een langere versie van dit slot, maar ik heb nog een ketting om hem mee vast te maken ;-) Het U-lock gebruik ik wanneer ik bij de bakker moet binnen stappen en zo
Die ketting ligt op 't werk, in de stalling.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Vandaag nog een vloeranker en kettig besteld, samen vast te maken in de loods met de motor. Om de 120cm lange ketting op te bergen op De fiets, moet ik nog wat brain stromeren. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ter info: vanaf nu is het keyless slot linka Leo te bestellen. Is breed genoeg voor st3/st5 banden je kunt er ook een ketting of kabel bij aankoppelen.

Introductieprijs is 230 euro (15% korting tot eind november).

https://eu.linkalock.com/products/linka ... -bike-lock

Ik vind het veel, maar hou wel van het idee dat je fiets zonder sleutel ontgrendelt. Is wellicht iets effectiever dan het ingebouwde elektronische slot van stromer ook. En hiermee durf ik de fiets zonder extra aan de supermarkt ofzo laten staan.

Er is ook gps lokalisatie zonder abonnement.

Qua ART-certificering: hun vorige versie heeft art2. Mijn verzekering vraagt enkel een slot van meer dan 60 eur.

Nog linka Leo fans?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is er al een ringslot voor de 3/5?
Hoeft niet goedgekeurd te zijn, is puur voor op kantoor ipv dat onhandige Abus ding.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Wel deze linka Leo is dus een ringslot zonder sleutel voor de st3/5. Daarnaast is er nog wel een die past, eerder vermeld in dit topic.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die Linka Leo kan best interessant zijn. Even afwachten wat de gebruikservaringen en de testen uitwijzen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Heb intussen nog vernomen hoe de gps tracking werkt: enkel bij verdachte bewegingen of als diefstalmodus geactiveerd is zal het slot om de 20 seconden een signaal uitsturen, en dat 20 minuten of tot de beweging stopt.

Batterij zou 2.5 jaar meegaan.
Koningsblauw
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2018, 14:53

Het zal wel beveiligd zijn, maar ik zou niet gerust zijn moest het slot door een storing opeens tijdens het fietsen sluiten. Enfin, lijkt me onwaarschijnlijk maar ik sluit het liever uit...
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb daar ook al aan gedacht. Het systeem is wel zo gebouwd dat je op een knop moet drukken om af te sluiten, en dat enkel de ontgrendeling automatisch verloopt als je bluetooth-telefoon in de buurt is.

Als een dief ermee wegrijdt kun je vanop afstand vanuit de app uiteraard een loeihard alarm laten afgaan.

Dan zou je even goed kunnen zeggen dat het ingebouwde elektronische slot van de Stromer zelf gevaarlijk is als het plots je telefoon niet meer vindt en op slot gaat. Want dat gaat wel automatisch op slot als je telefoon niet meer in de buurt is.
Plaats reactie