Fiets navigatie

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Op de racefiets gebruik ik al enkele jaren de Garmin Edge800, gecombineerd met routes die ik importeer van fietsnet.be
Ook met Osmand heb ik goeie ervaringen, die gebruikte ik op m'n smartphone in Japan, de enige manier om offline een gps te gebruiken zonder me blauw te betalen. Ook in de benelux heel betrouwbare kaarten trouwens.

Op de stromer heb ik nog geen ervaring met navigatie, maar ik overweeg om gewoon de Garmin over te zetten, al is het nu roaming is afgeschaft eenvoudiger om de grens over te steken met de smartphone.
Scheldelaan-Stromer
Deesje
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2018, 18:48

ik heb een Garmin (Montana) voor wandelen en ook op mijn step en als ik wil ook mee op de fiets, maar die is groot en zwaar, niet helemaal optimaal maar wel alles erop en eraan..

Maar voor op de fiets vind ik de Teasi One een echte aanrader boven de duurdere navigatieopties. Hij is heel goed betaalbaar, speciaal voor fiets- (en wandel)navigatie, duidelijk groot scherm en werkt top (alleen niet waterdicht als enige minpunt)

Ik heb een Teasi One2 maar inmiddels is ook de 3 uit
http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-te ... 2-gps-2016

http://www.teasi.eu/en/gps-devices/
Gebruikersavatar
jvanbouchaute
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2017, 10:39

Mio Cyclo 605 in gebruik hier.

Prima toestel en niet zo duur als de garmin 1030, maar met vergelijkbare functies.
Notificaties van SMS en andere binnenkomende berichten is een meerwaarde tijdens het fietsen
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Ik gebruik op mijn racefiets een Teasi One 2 met ingeladen gpx bestanden van de fietsersbond routeplanner. Je kunt suggesties voor routes doen op basis van aantal km of "via" punten. Het is inmiddels alweer een iets ouder apparaat, maar het werkt erg mooi en laat heel duidelijk zien hoe aankomende bochten en kruispunten er uitzien, zodat je goed kunt anticiperen. Met name de "racefietsroute" optie bevalt me erg goed. Je komt wel langs mooie plekken, maar over meestal goede wegen en kunt goed doorfietsen. Toen het vroor vorig jaar heb ik ook gebruik gemaakt van de optie "strooiroutes", zodat ik nog wel op kon stappen :D

Die Teasi One 2 is er inmiddels alweer een tijdje en is niet echt een gelikt apparaat, maar ik ben er nog steeds erg blij mee! Het is dat ik mijn Stromer gebruik voor woon-werk en de racefiets om lekker stukken te rijden, anders kon 'ie prima op de Stromer!
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
buco

Alex.slaets schreef: 16 jul 2017, 11:27
Ook interessant oplaadpunten.org
Ik heb via het contactformulier gevraagd of ze de oplaadpunten ook downloadbaar kunnen maken zodat ik op mijn Garmin alle oplaadpunten kan toevoegen. Zou wel handig zijn.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Done.
.gpi en .csv bestanden kunnen nu als downloadbaar bestand op het forum geplaatst worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Enkele app's voor IOS gevonden:
Fiets! VL
NAVIKI
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

om routes samen te stellen gebruik ik routeyou.com. Indien je daar alleen racefietsroutes selecteert, kan je er zeker van zijn dat hij je alleen over verharde wegen stuurt. Je hebt dan nog de keuze tussen mooiste en snelste route.
Die download ik dan op mijn Garmin edge 800, die ik ondertussen al heel wat jaartjes heb.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie