Cratoni Smartride helm (NTA-8776 gekeurd)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb deze helm uitgebreid bekeken op Eurobike. Hieronder vind je mijn bevindingen, en als je iets doorscrollt ook de foto's:

viewtopic.php?f=9&t=11&start=60#p3821
viewtopic.php?f=9&t=11&start=60#p3839

Volgens mijn dealer wordt-ie in januari 2018 verwacht. Hoewel de helm naar mijn smaak wat teveel toeters en bellen heeft, denk ik wel dat deze helm een daverend succes gaat worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Dank je wel Stromeur voor jouw feedback.
Persoonlijk hou ik wel van gadgets.
Maar hij moet ook lekker en comfortabel op t hoofd zitten.
Kun je ook wat vertellen over de pasvorm, voorzover je het je kunt herinneren?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker, ik heb de demo Smartride een week terug bij mijn dealer op het hoofd gehad tijdens de presentatie van de nieuwe ST5.

Bij mij zat-ie geweldig, beter dan de Kask Urban Lifestyle die ik nu heb. De helm is ook nog best licht van gewicht, dus ik vond hem wel comfortabel.

Een pasvorm is wel enorm persoonlijk. Ik heb een redelijk ovaal hoofd, dus bij mij komt het vaak voor dat een helm bij mijn voorhoofd al te strak zit, terwijl ik nog ruimte heb aan de zijkanten (de Kask geeft bij mij daardoor een vervelend drukplekje op mijn voorhoofd).

Met de pasvorm kun je wel wat vogelen als de binnenkant is voorzien van een padding met voldoende dikte. Daardoor past bijvoorbeeld mijn GPA paardrijd-cap echt als een huis. Daar voel ik me superduper beveiligd in. De padding in de Cratoni Smartride is niet zo heel erg dik, dus hoe die bij jou zit zal afhangen van hoe goed de helm matcht met de vorm van je hoofd. Ik zou hem gewoon lekker proberen zodra die uit komt, of even bij een dealer horen of ze toevallig een demo hebben liggen, want die circuleren dus al wel in Nederland.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Dank je wel.
Ik heb al wel een van abus gepast en die zat als gegoten.
Ik zal anders op het werk wel vragen of ze evt de de padding kunnen aanpassen mocht het nodig zijn.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ben benieuwd naar de waterdoorlatendheid van de Smartride. De Vigor is goed beschermend maar de Smartride heeft aan beide zijden grote ventilatieopeningen. In de zomer heerlijk maar in de winter aan de koude kant verwacht ik. Houdt dus rekening met dat je er een mutsje onder wilt dragen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik bestel gewoon de commuter versie denk ik. Die connectivity doet me niet zoveel, en een commuter van 150 plus meekleurende bril van 100 is al weer aardig aan de prijs, maar dit wordt wel de beste reeks helmen voor de stromer denk ik. Alleen jammer dat het zo verrekte lang duurt voor dat ding op de markt komt.. Eerst november, toen december en nu al weer januari..
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ja klopt dat t zo lang duurt.
Zeker als je er nog niet een hebt.
Ik rij nu low key in de stad zonder plaatje en helm.
Gewoon lekker rustig.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NickV schreef: 10 dec 2017, 12:34 Ik bestel gewoon de commuter versie denk ik. Die connectivity doet me niet zoveel, en een commuter van 150 plus meekleurende bril van 100 is al weer aardig aan de prijs, maar dit wordt wel de beste reeks helmen voor de stromer denk ik.
Ik wacht ook op de Cratoni Commuter. Wat ik er vooral fijner aan vind is dat het vizier omhoog te klappen is, net als bij de Kask die ik nu heb. Omdat het kan, gebruik ik die mogelijkheid regelmatig; als ik stil sta bij een verkeerslicht, wanneer ik mijn wijkje in en uit stromer, als ik even stop om met iemand te praten etc.

De Kask heeft een ietwat getint vizier, dat vind ik prettig. Ik ga bij de Commuter ook voor het photochromic vizier.

Voordeel van de Smartride is dan weer dat je de afstand van het vizier tot aan je gezicht kunt instellen. Daar is zeker wat voor te zeggen als je brildrager bent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Lees net dat de smartride uitgesteld is tot begin februari.
Grrr.. :oops:
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

In Duitsland is de Smartride een stuk goedkoper.
Is nog even wachten tot deze beschikbaar is.
Heb me alvast aangemeld zodat ik een bericht krijg wanneer deze binnen komt.
Bijlagen
67D8FD3C-5E73-46DE-A433-0459AB3824EA.png
67D8FD3C-5E73-46DE-A433-0459AB3824EA.png (1.04 MiB) 4993 keer bekeken
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Plaats reactie