Blinkers: achterlicht en remlicht

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Naast de "gewone" Blinkers van 109 euro, heb je ook nog de Laser Blinkers van 139 euro. Deze heeft als extra een duidelijke streep op het wegdek om je fiets heen. Ik heb dit niet gezien, maar volgens mijn dealer is dit echt een hele duidelijke markering. Hiermee kun je automobilisten dus visueel manen tot afstand achter en naast je fiets:

Blinkers laser.jpg
Blinkers laser.jpg (69.31 KiB) 4429 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Had de filmpjes en foto's al wel gezien, vind het alleen een enorme bak geld. Zag van de week voor het eerst iemand (gewone mtb) met rode laserstrepen links en rechts achter. Dat is inderdaad erg zichtbaar.
Vind dit op zich wel een optie, maar ja, de prijs ... en dat geldt voor veel van dit soort oplossingen vooralsnog.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 04 dec 2017, 10:50
Stromend schreef: 04 dec 2017, 10:30 Past de voorunit onder de bouwlamp?
Niet bekend bij de dealer, dus het zal gepast moeten worden als ze leverbaar zijn. Maar op basis van de productfoto op de Blinkers website verwacht ik van wel.
Ik heb net mijn Es nog eens bekeken: die bouwlamp zit volgens mij echt niet in de weg, maar het verzamelblokje voor de bekabeling en de stekketjes onder de stuurpen misschien wel. Het wordt echt een kwestie van proberen dus. (Of je plaatst de Blinker voor omhoog, dus boven de bouwlam, dan ben je er ook. Het is alleen niet zo mooi.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 04 dec 2017, 10:50
Stromend schreef: 04 dec 2017, 10:30 Voldoet de fietser door gebruik van dit apparaat aan de plicht om richting aan te geven wanneer dat in de wet staat?
Niks over te zeggen, want die wet is er nog niet, dus het is niet bekend welke eisen er in dat geval aan richtingaanwijzers gesteld gaan worden.
Je kunt ervan uitgaan dat bij wet verplichte verlichting een CE-keurmerk moet hebben. Ik heb in het verleden een motor uit de VS geïmporteerd en voor/achterverlichting moest vervangen worden om door de RDW-keuring te komen.

De Winglights hebben geen CE-keurmerk, de Lupine Rotlicht evenmin.

Nu we het toch over innovatieve oplossingen hebben, de Revolights vind ik prachtig. Of het te combineren is met fietstassen en de brede banden van de Stromer, is nog wel de vraag.

VIMEO_ADMIN


Revolight kom zo dicht in de buurt van de tot de verbeelding sprekende motorfietsen uit de film Tron.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb hier een testset Revolights liggen en ik moet nog steeds zien of ik ze succesvol op een Stromer gemonteerd krijg. De fietstassen en de brede banden zijn het probleem niet, dat past allemaal wel. Het grootste probleem is het blokje met de batterijtjes, dat bij de 26" variant van de Revolights op de wiel-as gemonteerd moet worden. Dat is bij het voorwiel geen probleem, maar achter wel, omdat het blokje nét niet tussen de spaakbevestigingen aan de motor past.

Wordt vervolgd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Stromeur schreef: 04 dec 2017, 14:08 Het grootste probleem is het blokje met de batterijtjes, dat bij de 26" variant van de Revolights op de wiel-as gemonteerd moet worden.
Ik heb net de installatiefilmpjes bekeken. Eerlijk gezegd maak ik me wel zorgen om de middelpuntvliegende kracht op de bedrading en de batterijtjes. Deze laatste hebben immers voldoende massa om bij 45 km/u wielomwenteling een gevaar op te leveren bij lancering. Ik kan me - hoe mooi het ontwerp ook is - niet onttrekken aan de gedachte dat dit een echte houtje-touwtje (tiewrap) oplossing is, die nog wel wat doorontwikkeling nodig heeft.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Bij de dealer van Stromeur naar de beschikbaarheid geïnformeerd. Dat zit wel goed.
Toen ik mijn Es ging bekijken zag ik een mogelijk conflict met het zadeltastje.
Ga de achterset denk ik toch bestellen en zie hoe ik één en ander thuis ga oplossen.

Na beschikbaar komen van de voorunit (2-2018) ga ik die dan naderhand bijbestellen.
Zal op het forum een update schrijven na installeren en ervaringen. Besteld.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Blinkers rekent deze maand geen verzendkosten dus de rackmount wordt vandaag in CH besteld.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
RafJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2017, 11:32
Locatie: Halle-Zoersel (BE)

Bestaat er niet de mogelijkheid om het bestaande achterlicht te vervangen door een set met pinkers? Kan toch niet zó moeilijk zijn. Altijd die batterijtjes terwijl we allemaal met een megabatterij rondrijden? Iemand ervaring mee?
Bestaan er eventueel elektrische schema's?
ST1 X - oranje
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Het product is pas net op de markt en de aanpassing vraagt om wat weerstandjes. Je kunt de stroomtoevoer van het achterlicht niet zo inpluggen in het laadcontact van de Blinkers.
Ben het met je eens dat een Topline producent zoals Stromer eens moet investeren in modulaire mogelijkheden en accessoire toepassing zoals:
Stuur,
Licht,
Remlicht,
Banden,
Vering etc.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie