Thule dakdrager Proride 591/598

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Hai Stromeraars,

Is er iemand wie z'n Stromer op n dakdrager vervoerd? Ex accu (scheelt 5 kg) ik wil deze methode toepassen als ik vokgend jaar met caravan op vakantie ga, de Stromer is te zwaar als lading op de dissel....

Ik bedoel deze variant:
IMG_1264.JPG
IMG_1264.JPG (67.89 KiB) 3025 keer bekeken
Ik heb zelf de Stromer ST2 Es


Alvast dank voor jullie feedback
+ST2S and n-joying it to the max...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kan die niet in de caravan...
Zo'n zware Stomer op je dak ijkt me niet echt bevorderlijk voor als je een noodstop of uitwijk manoeuvre moet maken.
Hoeveel kilo mag zo'n fiets drager hebben, en hoe ga je de fiets op het dak krijgen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Kun je hem niet in de caravan zetten?
Op het dak lijkt mij niet de meest geschikte plek voor zo'n zware fiets.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Martin

Als de fiets niet op de dissel mag, is er ook een mogelijkheid om een fietsdrager op de achterkant(A-frame) van de caravan te plaatsen: https://www.thule.com/nl-nl/nl/caravans ... 0smart%202
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Als je zaken aan de achterkant van je Caravan hangt wordt de disseldruk soms te laag. Dat kan je weer compenseren door zaken voor in de caravan te leggen. Maar vooral achter en voor gewicht is een caravan fout beladen. De fiets in de caravan zo dicht mogelijk bij de as is de mooiste plek. Heb je natuurlijk wel altijd last van. Die moet er dan weer als eerste uit.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Tony Mb schreef: 08 nov 2017, 06:23 Kan die niet in de caravan...
Zo'n zware Stomer op je dak ijkt me niet echt bevorderlijk voor als je een noodstop of uitwijk manoeuvre moet maken.
Hoeveel kilo mag zo'n fiets drager hebben, en hoe ga je de fiets op het dak krijgen.
Drager mag 20 kg hebben, maar inderdaad hoe krijg ik m op dak.....

Misschien de fietsen van de kids maar op dak en de Stromer op de dissel,
Achterop de caravan wil ik niet, dan moeten er gaten in de achterwand komen, en ik ben net zo zuinig op mn Stromer als op de caravan. :cool2:

In de caravan lukt niet, moeten eerst pedalen eraf, en dan nog goed inpakken om beschadigingen te voorkomen aan Stromer/interieur caravan., helaas laat mn indeling van mn caravaninterieur t niet echt gemakkelijk om de Stromer erin te krijgen....

Blijkbaar geen mede Stromeraars met een dak-oplossing?
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Louis_ST? schreef: 08 nov 2017, 16:37 Als je zaken aan de achterkant van je Caravan hangt wordt de disseldruk soms te laag. Dat kan je weer compenseren door zaken voor in de caravan te leggen. Maar vooral achter en voor gewicht is een caravan fout beladen. De fiets in de caravan zo dicht mogelijk bij de as is de mooiste plek. Heb je natuurlijk wel altijd last van. Die moet er dan weer als eerste uit.
Kwa belading heb je gelijk, helaas ervaring mee, caravan kan dan aardig onstabiel worden.
T zal helaas wel voorop de dissel worden, maar sluit t dak nog niet uit.
+ST2S and n-joying it to the max...
Plaats reactie