Handkappen op de Stromer?

S!mon
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2017, 22:29

Toen ik nog motorfiets reed had ik als extra opties gekozen op mijn BMW 1150 GS: handkappen en handvatverwarming. ZO lekker tijdens de wat koudere dagen en zeker ook in de regen. Vanochtend toen ik naar mijn werk stromerde moest ik eraan denken. Handvatverwarming is een brug te ver want ik haal het nu net aan op en neer naar mijn werk op 1 lading maar handkappen dat moet toch te doen zijn! Googlen levert veel hits op....maar ja... welke passen dan? Als net nieuw lid op dit forum daarom mijn vraag: heeft er al iemand ervaring mee?
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Hier idem. Ze zijn er voor de fietscross. Geen ervaring mee.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Joozt
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2018, 09:51

Ik heb een keer de handkappen van Rockbros aangeschaft op Aliexpress voor €15. Duurt even voordat ze binnen zijn maar ze werken prima. Kost een minuutje om ze er op te zetten. Kwaliteit is oké. Je kunt niet je spiegel er op laten zitten.

Ik ben er erg tevreden mee. Als het erg koud is dan doe ik er nog handschoenen onder aan. Als het niet heel koud is maar je zou normaal al wel handschoenen aan doen dan hoeft dat nu nog niet als je de handkappen gebruikt.

Ik was bang dat mijn handen teveel aan het stuur "gebonden" zouden zitten, bijvoorbeeld in noodsituaties, maar dat is eigenlijk niet het geval.

Het is niet heel mooi, maar wel erg praktisch. Het past wel bij zo'n bijzondere fiets als de Stromer :D
Bijlagen
Rockbros.png
Rockbros.png (551.88 KiB) 4527 keer bekeken
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Comfortabel, maar het ziet er levensgevaarlijk uit. Het oogt wel mooi, overigens.

Is het van neopreen gemaakt?

Heb je de verwarming ook aangesloten?
Joozt
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2018, 09:51

Ja ik dacht ook dat de veiligheid een probleem zou zijn toen ik ze in eerste instantie zag. In de praktijk valt dat wel mee want ze zitten heel erg los. Je handen zitten niet vast aan het stuur.

Ze zijn van neopreen. Wind en waterdicht. Makkelijk te bevestigen door de rits en het klittenband.

Er zit geen elektrische verwarming in als dat is wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het er supernetjes uitzien!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
marco899
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2019, 15:20

Ik heb vaste handkappen op mijn ST2 gezet en het scheelt met de wind en het oogt wel strak.
https://nl.aliexpress.com/item/32862024 ... 4c4dkNtIBp

Ook handvatverwarming middels USB gekocht maar dat kan de USB niet aan. Trekt 3A waar de USB aansluiting maar een half ampère kan leveren.
ST2 20" MY2017 814Wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Marco899, dank voor de tip. :ay
Ik heb ze net besteld. Op dit moment kosten ze maar €7,86. Voor dat geld kan ik ze niet laten liggen.
Ik verwacht dat ze de wind zullen tegenhouden, waardoor je handen veel minder koud gaan worden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Die lijken mij meer op kappen om je handen tegen takken te beschermen dan tegen de wind. Stuurduitsers beschermen beter tegen kou en regen
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

WOBS :bp:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie