Bagagedrager ST2s
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
In kom tot de conclusie dat ze voor het totaal concept bij Stromer geen moeite hebben met het rek bovenop het spatbord. Het wordt ook bij andere merken veel gedaan. Stromer heeft voor de Proto ST5 een heel strak rek laten maken dat is zeker. Verstevigde spatborden komt ook bij andere merken voor en ontwikkeld nu naar stabiele totaaloplossingen.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Het rack van de Trek Commuter is vanaf januari bestelbaar voor €40,- wielen zijn echter 28".
De bevestigingsgaten zitten op een andere plek dan in het Stromer spatbord.
De bevestigingsgaten zitten op een andere plek dan in het Stromer spatbord.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
N.a.v. de constatering van forumlid Zebbernaut dat de maximale belastbaarheid die in de bagagedrager van zijn splinternieuwe ST2 gestanst is nog maar 10kg is, ga ik ook zoeken naar een alternatief. Ik vond de 17kg die op mijn drager gedrukt staat al wat weinig, maar daar red ik het nog wel mee.
Behalve dan dat het me al niet helemaal lekker zat dat ik met één tas de bagagedrager asymmetrisch belast met meer dan de helft van de opgegeven belastbaarheid. Reken maar na: Ortlieb Backroller Classic tas 2kg, laptop 2,5kg, regen- en kantoorkleding 2kg, bidon 750gr, lader, lunchbox, reparatiesetje, toilettas. 10 kilo haal ik met gemak.
Nu Stromer de belastbaarheid van de standaard Racktime bagagedrager verlaagd heeft naar 10kg, moet ik er wel vanuit gaan dat de drager nog minder kan hebben dan Stromer aanvankelijk dacht. Er zullen wel te veel garantieclaims zijn gekomen. Al heb ik al meer dan genoeg Stromers online (en inmiddels ook irl) voorbij zien komen die DIK over die 17 kilo beladen werden. Maar de eindgebruiker zal dat 9 uit 10x echt niet eerlijk zeggen als-ie garantie claimt omdat de drager het begeeft.
Van alle dragers die Stromend al gevonden heeft vind ik de Tubus (Ortlieb) Minimal QL3 de variant waarbij de combinatie vormgeving en bruikbaarheid (belastbaarheid) het beste uit de bus komt:
Het is feitelijk een lowrider-drager zoals ik ze al jaren ken voor aan het voorwiel. Er moet wel even wat verzonnen worden voor de bevestiging, want de Stromer heeft geen montage-ogen aan de schuine achtervork, maar dat lijkt me niet onoplosbaar. En ik moet nog nameten of het met de breedte (met name het Stromer spatbord) allemaal wel kan.
Sommige andere oplossingen uit dit topic vind ik nog mooier, maar ik vrees opnieuw voor een minimale belastbaarheid ten bate van het diesign en ik heb echt geen trek om me daar druk over te moeten maken.
Wordt ook vanuit hier dus vervolgd.
Behalve dan dat het me al niet helemaal lekker zat dat ik met één tas de bagagedrager asymmetrisch belast met meer dan de helft van de opgegeven belastbaarheid. Reken maar na: Ortlieb Backroller Classic tas 2kg, laptop 2,5kg, regen- en kantoorkleding 2kg, bidon 750gr, lader, lunchbox, reparatiesetje, toilettas. 10 kilo haal ik met gemak.
Nu Stromer de belastbaarheid van de standaard Racktime bagagedrager verlaagd heeft naar 10kg, moet ik er wel vanuit gaan dat de drager nog minder kan hebben dan Stromer aanvankelijk dacht. Er zullen wel te veel garantieclaims zijn gekomen. Al heb ik al meer dan genoeg Stromers online (en inmiddels ook irl) voorbij zien komen die DIK over die 17 kilo beladen werden. Maar de eindgebruiker zal dat 9 uit 10x echt niet eerlijk zeggen als-ie garantie claimt omdat de drager het begeeft.
Van alle dragers die Stromend al gevonden heeft vind ik de Tubus (Ortlieb) Minimal QL3 de variant waarbij de combinatie vormgeving en bruikbaarheid (belastbaarheid) het beste uit de bus komt:
Het is feitelijk een lowrider-drager zoals ik ze al jaren ken voor aan het voorwiel. Er moet wel even wat verzonnen worden voor de bevestiging, want de Stromer heeft geen montage-ogen aan de schuine achtervork, maar dat lijkt me niet onoplosbaar. En ik moet nog nameten of het met de breedte (met name het Stromer spatbord) allemaal wel kan.
Sommige andere oplossingen uit dit topic vind ik nog mooier, maar ik vrees opnieuw voor een minimale belastbaarheid ten bate van het diesign en ik heb echt geen trek om me daar druk over te moeten maken.
Wordt ook vanuit hier dus vervolgd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
- Locatie: Spijkenisse
- Merk SP: stromer
- Km-stand: ongoing
Ik gebruik een rugtas
- Bijlagen
-
- ort1.jpg (17.78 KiB) 3036 keer bekeken
-
- ortlieb-messenger-classic-bag-black-ORTF2305.jpg (96.04 KiB) 3036 keer bekeken
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb dit toch maar eens nagevraagd bij mijn dealer: de bagagedragers waar MAX 10kg op staat zijn juist oudere bagagedragers. De maximale belastbaarheid is door Stromer dus niet verlaagd, maar een tijd geleden juist verhoogd.Stromeur schreef: ↑25 okt 2017, 22:49 N.a.v. de constatering van forumlid Zebbernaut dat de maximale belastbaarheid die in de bagagedrager van zijn splinternieuwe ST2 gestanst is nog maar 10kg is, ga ik ook zoeken naar een alternatief.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ah nee toch, dat was nou juist de mooiste.
Dank voor de info, je wordt een wandelende encyclopedie voor minimal design-bagagedragers
Dank voor de info, je wordt een wandelende encyclopedie voor minimal design-bagagedragers
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023