achterlicht & fietstassen

Plaats reactie
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

Hallo,

ik merk dat na het plaatsen van m'n ortlieb back-roller-fietstassen m'n achterlicht eigenlijk niet zo goed zichtbaar meer is.
Hoe lossen jullie dit op? Extra lampje aan de zadelbuis?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik de Ortlieb Backroller Classic op mijn ST1 X, dat gaat eigenlijk wel prima i.c.m. het achterlicht. Kun je eens een foto plaatsen van hoe dat er bij jou uit ziet?

Op een andere fiets (Cannondale Bad Boy 0) heb ik een Knog Led achterlampje. Die kun je met een rubber bandje om je zadelpen klemmen en opladen via USB. Er komt echt een onbehoorlijke bak licht uit (meer dan dat het op onderstaande foto lijkt). Ik vind die lampjes ideaal:

Knog Blinder 4V.jpg
Knog Blinder 4V.jpg (63.23 KiB) 5104 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

http://www.stromerforum.nl/download/fil ... view&id=36

zoiets ...
ik moet ze zo ver naar achter plaatsen om er niet tegen te zitten met m'n voet.
Het licht is zo helemaal niet zichtbaar van de zijkant ...
Bijlagen
DSC_0557.JPG
DSC_0557.JPG (86.39 KiB) 5095 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh ja ik zie het! Mijn Ortliebs zitten echt veel verder naar voren dus mijn achterlicht is ook vanaf de zijkant nog prima zichtbaar.

De zichtbaarheid van de ST1 X in het donker vanaf de zijkant houdt al bepaald niet over, dus ik zou zeker kiezen voor een extra lampje aan je zadelpen of rechtstreeks onder het zadel.

De Stromer wordt trouwens geleverd met twee oranje reflectoren die je links en recht op je voorvork kunt plakken. Ik heb dat niet gedaan want ik vind ze niet mooi, maar ze hebben dus wel zin (in Duitsland b.v. zijn ze zelfs verplicht). In plaats daarvan ga ik wel de Schwalbe banden, zodra ze versleten zijn, vervangen door Continental Top Contact II banden met zijreflectie. Onze mede forummer Lomito heeft daar op een ander forum wel eens foto's van geplaatst en ik was meteen overtuigd van het nut van die reflectiestrepen. Wat een verschil maakt dat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

die had ik ook al eens gezien, echter nog lang geen tijd voor nieuwe banden want de fiets is nog maar splinternieuw!
Toch stilaan al een lijstje samenstellen voor een bezoekje aan m'n dealer: nummerplaatje hangen, extra achterlichtje, update 3.4.0.2, en de standaard handvaten gaan er toch ook niet lang opzitten vrees ik ...
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Dit is mijn a-lichtje

Afbeelding
Afbeelding
JondeSTX
Pro
Pro
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 jun 2017, 14:01

had ik ook al eens gezien,
heb het plaatje wel nodig voor m'n nummerplaat, door de tassen kan ik het nl. niet aan de zijkant plaatsen...
Wel mooi gedaan!
Cookymonster
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2017, 10:46

werkt het achterlicht nu ook als remlicht ?
Ondertussen is de supernova van de st2s ook vrij verkrijgbaar. Benieuwd of dit op de gewone ST2 zou passen...en als remlicht in te stellen.
Waarschijnlijk niet.
Plaats reactie