De meesten zijn waarschijnlijk ook overtuigd dat het goedkoper kan, maar zoals aangehaald zijn er nog andere zaken die meespelen:
met een gewone fiets + kar rij je geen gemiddelde van 30km/u, het mag dus wel iets sterker,
de gewone plaatjes hebben garantie van ? 2 ? jaar, ik hoop dat stromer zich verplicht het duurzamer te maken.
Ze laten dat idd waarschijnlijk maken, sowieso hebben ze dus een kost, in hun plaats zou ik kiezen voor een betrouwbare firma met degelijk materiaal, snelle leveringen, goede service, ...
verder nog een paar mensen nodig die de bestellingen en export organiseren, en de kost van in- / export zelf,
voor de speedpedelec mogelijks nog enige testen en certificeren, aanpassingen aan ontwerp en evt nieuwe testen + een team dat zich bekommert.
bovendien wordt het met de juiste materialen en aangedraaid met juiste moment en correcte boutdikte op de fiets geplaatst. Als er iets zou gebeuren lijkt het mij toch een voordeel dat je kan vertellen dat de fiets inclusief fietskaradaptor werd geleverd. Dus plaatsing (10 min werk inclusief babbeltje met de klant = kleine 10 euro)
uiteraard willen (en zullen) ze er ook nog iets op verdienen.
dus het belangrijkste naast jouw verhaal, en ik quote even stromeur:
Stromeur schreef: ↑05 mei 2018, 22:17
Voor dat bedrag heb je een
goed afgewerkte (CNC gefreesd zo te zien),
veilige, legale (i.v.m. typegoedkeuring) en
RVS oplossing,
zoals het hoort bij een spikspinternieuwe Stromer. En wat is nou drie tientjes als het gaat om de veiligheid van degenen die je in het karretje vervoert.
'k heb hier al mooie en minder mooie zelfbouw zien passeren en 30 euro is idd 30 euro.
Ik ben niet zo handig, ontbreek de tijd en de machinerie en kies liever voor de vetgedrukte hierboven.
Nu allemaal even stoom aflaten op de fiets ?