Pagina 13 van 20

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 19 sep 2018, 10:09
door JOHN STROMER
Afbeelding

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 19 sep 2018, 10:50
door Stromeur
Ziet er goed uit! :cool2:

Ik vind dit persoonlijk nog steeds de beste oplossing voor de Stromer + flink wat bepakking. (Gooi je alles achterop dan overschrijd je al snel de maximale belastbaarheid van je bagagedrager en het zwaartepunt van je fiets komt veel te ver naar achteren te liggen, ook omdat de motor al in het achterwiel zit.)

Als ik met de Stromer zou gaan rondtrekken, zou ik ook voor deze oplossing kiezen.

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 03 okt 2018, 09:53
door JOHN STROMER
Nu zit ik te denken mijn bike in te ruilen voor een ST5 maar zoals ik het bekijk helaas moeilijk/niet te koppelen?

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 10 okt 2018, 23:28
door JOHN STROMER
Of je moet zelf aan't boren en draad tappen maar ik heb liever dat stromer dit bij die fiets doet,
Ook ik zit hierop te wachten, kleine moete zou ik denken.

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 10 okt 2018, 23:33
door Stromeur
Uit de ST3/ST5 handleiding (s.v.p. ook goed alle waarschuwingen, info over wettelijke voorschriften etc. in diezelfde handleiding doorlezen en de Stromer dealer hierover raadplegen; zelf gaan klussen is onverstandig, leidt tot verlies van garantie en is op eigen risico):

Fietskar ST3 ST5.png
Fietskar ST3 ST5.png (415.46 KiB) 5584 keer bekeken

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 11 okt 2018, 01:04
door Freelinck
JOHN STROMER schreef: 19 sep 2018, 10:09 Afbeelding
:ay :ay :ay

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 13 jan 2019, 22:29
door Streumer
Sven schreef: 10 jun 2018, 15:34 Ik wil een koppeling maken voor mijn st1, weet een van jullie zo wat de maat is van de asmoer?

Het ziet er uit als m12 fijn maar daar zijn weer drie maten in: M12x1 m12x1.25 en m12x1.5
Misschien wat laat maar met draadkammen kan je de draad vergelijken, er zijn nog meerdere M12 maten maar gelukkig niet gebruikelijk.

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 19 jul 2019, 15:45
door Koegger
Pier st1x schreef: 20 okt 2017, 13:42 De orginele as is van aluminium, die ik nu heb gemaakt is van assenstaal😀 Dus denk zelf dat het wel stevig en degelijk genoeg is!😉
Is dit home-made of is die ergens te koop? Ik ben ook op zoek naar dergelijk koppelstuk door de as heen.
Bestaat er intussen een standaard versie van thule zelf? En zo ja welke afmeting dien ik te bestellen?

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 18 sep 2019, 15:04
door Koegger
Afbeelding

Deze week de trailerplate gekocht en laten installeren (100chf onderdelen + 10chf plaatsing), ondertussen al meerdere korte ritten met de dochter achter de rug maw ik moet nog uitvogelen wat de limieten zijn qua afstand door de extra last.

Heel chill fietsen en dan rij je ongeveer aan 25km/u, trap je wat door dan ga je tot 35km/u op het vlak en om nog sneller te gaan dan ga je echt beginnen zweten.

Boodschap hierbij is, ideaal voor onze familie-uitjes in heuvelachtig gebied (regio Genève & pays de Gex)
en eigenlijk ga je niet harder dan een gewone e-bike of fiets, alleen is het beduidend minder lastig.

Het zou dus ook buiten Zwitserland perfect legaal gemaakt mogen worden. (Regel in Zwitserland is trouwens mét fietskar niet sneller dan 25km/u rijden)

Re: Fietskar achter de Stromer

Geplaatst: 18 sep 2019, 15:31
door Stromeur
Koegger schreef: 18 sep 2019, 15:04 Deze week de trailerplate gekocht en laten installeren (100chf onderdelen + 10chf plaatsing), ondertussen al meerdere korte ritten met de dochter achter de rug maw ik moet nog uitvogelen wat de limieten zijn qua afstand door de extra last.

Heel chill fietsen en dan rij je ongeveer aan 25km/u, trap je wat door dan ga je tot 35km/u op het vlak en om nog sneller te gaan dan ga je echt beginnen zweten.
Je realiseert je hopelijk wel dat het in NL en BE verboden is om kinderen in een fietskar achter een speed pedelec te vervoeren, ook al doe je dit met gematigde snelheid?
Koegger schreef: 18 sep 2019, 15:04 Boodschap hierbij is, ideaal voor onze familie-uitjes in heuvelachtig gebied (regio Genève & pays de Gex)
en eigenlijk ga je niet harder dan een gewone e-bike of fiets, alleen is het beduidend minder lastig
Zie boven. Mijn advies: verdiep je in de landelijke wetgeving alvorens je hier in het buitenland aan begint.
Koegger schreef: 18 sep 2019, 15:04 Het zou dus ook buiten Zwitserland perfect legaal gemaakt mogen worden. (Regel in Zwitserland is trouwens mét fietskar niet sneller dan 25km/u rijden)
Dan mag er in CH alvast meer dan hier. Prima regel trouwens, die zouden ze in NL+BE ook wel mogen invoeren wat mij betreft.

Maar vooralsnog mag het hier dus überhaupt niet.