Fietskar achter de Stromer
Geen bron, ik dacht dit ergens hier gelezen te hebben.
Maar dat was ook mijn punt niet, ik wou weten of er een soort van kogelkoppeling bestaat voor een fietskar, zoals voor aanhangwagens van auto's.
Of het al dan niet mag zal me eerlijk gezegd worst zijn...
Maar ik heb het ondertussen zelf al gevonden. Waar ik dus naartoe wou. Is zoiets niet handiger om een fietskar aan te haken. Dan zit je niet met die kleine vijsjes te prielen in de buurt van die as.
Maar dat was ook mijn punt niet, ik wou weten of er een soort van kogelkoppeling bestaat voor een fietskar, zoals voor aanhangwagens van auto's.
Of het al dan niet mag zal me eerlijk gezegd worst zijn...
Maar ik heb het ondertussen zelf al gevonden. Waar ik dus naartoe wou. Is zoiets niet handiger om een fietskar aan te haken. Dan zit je niet met die kleine vijsjes te prielen in de buurt van die as.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij zit op de Stromer uit dit topic ook een fietskar-bevestiging aan de zadelpen:
viewtopic.php?f=5&t=53&start=30#p1515
viewtopic.php?f=5&t=53&start=30#p1515
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Wat fijn dat iemand weet dat het niet "zal me een worst zijn" is
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
blijkbaar zijn de vijsgaten anders en 1 minder ?Zebbernaut schreef: ↑29 mei 2018, 10:44 Kan je eens een foto nemen van wat er dan juist zo anders is uitgevoerd op de 2018?
de technieker verwees vooral naar de binnenzijde van het frame (minder plaats ofzo ?).
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
De bevestiging waar ik mijn kar aan heb gehangen is er nog steeds zie ik en ziet er 100% hetzelfde uit. Kijk hieronder hoe ik dit heb gedaan dus zo kan je het zelf of je fietsenmaker ook plaatsen. Heb hier al veel kilometers mee gedaan zelfs met zwaar beladen kar en bracket heeft nog geen krimp gegeven.
viewtopic.php?p=9906#p9906
Dat hangt een beetje af waar je de nadruk legt.Tony Mb schreef: ↑28 mei 2018, 22:33 Geen bron, ik dacht dit ergens hier gelezen te hebben.
Maar dat was ook mijn punt niet, ik wou weten of er een soort van kogelkoppeling bestaat voor een fietskar, zoals voor aanhangwagens van auto's.
Of het al dan niet mag zal me eerlijk gezegd worst zijn...
Maar ik heb het ondertussen zelf al gevonden.
s-l1600_5_b2f19bba-431f-427e-9c1c-98be4b2d4713.jpg
Waar ik dus naartoe wou. Is zoiets niet handiger om een fietskar aan te haken. Dan zit je niet met die kleine vijsjes te prielen in de buurt van die as.
Een goede fietskar met een bevestiging aan de achteras rijdt veel fijner dan een bevestiging boven de bagagedrager.
Bij de achteras grijpen de krachten die de kar uitoefend op de fiets aan op de plek waar de fiets zijn trekkracht opwekt.
Zolang de dissel goed stijf is geconstrueerd geeft dat een fijn rijgedrag.
Als je een kar aan de zadelbuis bevestigd, en de kar is aan de zware kant (dat heb je al als er een kind in zit ; ) dan gaat ie de fiets een beetje achterover en voorover trekken en duwen, en in bochten kan het ook raar gaan voelen.
Ik wil een koppeling maken voor mijn st1, weet een van jullie zo wat de maat is van de asmoer?
Het ziet er uit als m12 fijn maar daar zijn weer drie maten in: M12x1 m12x1.25 en m12x1.5
Het ziet er uit als m12 fijn maar daar zijn weer drie maten in: M12x1 m12x1.25 en m12x1.5