Fietskar achter de Stromer

Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

Aha, toch weer wat geleerd om bijna 23u op een willekeurige vrijdagavond 😜😜
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Balen dat t verboden is. Eens wat creatiefs(ongehoorzaams) op bedenken. Moet mijn kinderen mee kunnen nemen. Max 30km in een goede fietskar lijkt me geen gevaarlijke situatie.

60€ ex verzenden voor een stukje ijzer is idd wat overdreven lijkt mij.

Mn dealer was wel bezig ook k met t ontwikkelen van mogelijkheden. Hoop dat die een mooi plaatje weten te fabriceren.
Tot die tijd klem ik m gewoon vast, iets bewerkelijker enzo maar t zit vast.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ga dit alsnog overwegen "onveilig" of niet, het zal niet de hoofdvervoer methode van de kinderen zijn maar we hebben een kar en bakfiets en ik kan me voorstellen dat de kar achter de stromer wel eens handig kan zijn (wetgeving of niet).

Denk trouwens dat elke normale ouder geen 45 gaat rijden met een kinderkar op een hobbelig fietspad :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt ervoor kiezen om de wet te negeren en zelf te bepalen wat je veilig vindt. Ik denk daar zo het mijne van (heel erg onverstandig).

Maar: realiseer je vooral dat je, ALS je bij een ongeval betrokken raakt met je kind(eren) in een fietskar achter de Stromer, wat dus a: niet mag, ongeacht je snelheid en b: wellicht überhaupt niet voldoet aan de eisen die de wet aan de kar en de bevestiging ervan stelt, in hele grote problemen kunt komen. Niet alleen met de verzekering of justitie, maar ook met de Kinderbescherming. Die komen allemaal in beeld als zoiets gebeurt. En of een ongeval nu je eigen schuld is of niet (je bent nu eenmaal niet alleen op de weg), reken maar dat er dan problemen van gaan komen.

Daarnaast kun je natuurlijk sowieso beboet worden als je betrapt wordt op het vervoeren van kinderen in een fietskar achter een speed-pedelec. Ik verwacht niet dat de handhavers daar net zo soepel mee omgaan als momenteel met het rijden op het fietspad gebeurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Besef ik wel en het zou ook maar uitzonderlijk is gebeuren, in diezelfde trend van legaliteit hoe zit dit met de bodyfloats en geveerde stuurpennen eigenlijk?

Stel dat er iets gebeurt en ze inspecteren de fiets en zien die erop staan, is die dan nog reglementair?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nope, die zijn volgens mij niet conform de typegoedkeuring en je garantie op het frame/je Stromer vervalt officieel ook.

Maargoed, dat rij je er alleen zelf op en heb je geen kind(eren) bij je in een kar die ook mogelijk ook nog eens niet voldoet, en dat is toch echt een ander verhaal (ook in de ogen van de wetgever en de handhaver).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Het verbaast me dat verwacht word dat hier streng tegen op word getreden :shock:
Wie weet van die wet? Speed pedelecs zijn nog vrij onbekend in mijn boeren omgeving. Dus ik hoop dat ik ermee wegbkom. Uiteraard ga ik niet harder dan 25, dat red ik met een gewone fiets ook, en de kar die ik heb is el een veilig apparaat.
Eigenlijk wel balen. Die kar is voor mij een serieuze aanvulling op de stromer tbv autovrij leven.
Hmmmmm. Dan toch maar zo'n electrische bakfiets kopen.
O nee, het geld is op aan de stromer :oops:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Random schreef: 14 okt 2017, 16:37 Het verbaast me dat verwacht word dat hier streng tegen op word getreden :shock:
Ik weet het niet. Ik kan alleen vertellen wat de regels zijn en waarschuwen voor de mogelijke gevolgen. Ik weet echter wel zeker dat als ergens minderjarige kinderen bij betrokken zijn, dat de handhaver heel anders naar dingen gaat kijken.

Ik heb hier verder persoonlijk ook wel een mening over, maar iedereen mag van mij echt doen wat-ie zelf wil.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat gezegd hebbende: ik weet dat er Stromer dealers zijn met ervaring met het bevestigen van fietskarren aan de Stromer. Op andere sites/fora ben ik wel mensen tegen gekomen die een kar achter hun Stromer gebruiken. Soms om een hondje mee op reis te nemen bijvoorbeeld, maar er worden ook kinderen mee naar school gebracht.

Voor wie een kar voor de kinderen achter de Stromer wil bevestigen: ik zou in ieder geval eens bij een goeie Stromer dealer die hier ook al écht ervaring mee heeft navragen wat zij precies adviseren, zowel qua type kar als bevestigingsmethode. Daarnaast: sowieso ook je kind een helm op doen en in een gordel zetten. (Als je het dan toch illegaal doet, kijk en vraag goed rond en doe het dan in ieder geval op de ALLER-veiligste manier die je maar kunt vinden :ay )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dit is dus momenteel ons kindervervoer :cool2:

Dus de stromer met kar zou enkel uitzonderlijk gebruik zijn.

IMG_4433.JPG
IMG_4433.JPG (2.2 MiB) 5354 keer bekeken
Plaats reactie