Fietskar achter de Stromer

Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ja Stromer vraagt heel veel geld voor haar producten. Menigeen heeft mij ook voor gek verkaard dat ik een fiets (lees Stromer) heb gekocht voor Euro 6.500, want hiervoor koop je een auto zeiden diverse collega's.

Ik ben echter van mening dat de koper altijd zelf bepaalt of hij/zij een product het aankoopbedrag waard vind of het nu een pak melk of een huis is.

Ook jij hoeft de originele aanhangerkoppeling van Stromer niet te kopen als je het te veel geld vind. De keuze is aan jou.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Te duur, hou toch op :aq daar gaan mijn haren van overeind staan. Als het te duur is dan koop je het toch lekker niet.
Hoe zeggen ze dat in Nederland... voor een dubbeltje op de eerste rij staan...
Ik ben zefstandig elektricien en krijg ook regelmatig te maken met mensen die vinden dat ik/we te duur zijn. Geen probleem hoor doe het dan vooral zelf. (En als je wat handig bent dan kan dat best en goedkoper). Maar dit is mijn werk niet mijn hobby, ik moet het dus niet zo goedkoop mogelijk zien te doen, het moet vooral goed, veilig en "het oog wil ook wat" zijn. Liefst wil ik die mensen de eerste jaren niet meer terug zien of horen. En het belangrijkste ik wil er ook nog iets aan verdienen en als het even kan mag dat best de moeite zijn, daar hoef ik mij niet voor te schamen.
Zelfde geld voor Stromer dat plaatje kost 30€ is mooi en goed afgewerkt, prima toch. Wil je het thuis geleverd krijgen kost dat wat extra en voor dat geld kan je het niet zelf gaan halen.
Als je denkt het beter te kunnen ga je gang, een plaatje van de Gamma wat schroefjes en een likje verf kost je 5€ en je vraagt er 10€. Maar wel volgend de regels van het spel spelen, dus BTW nr, sociale lasten, loon, in orde zijn met alle regeltjes, CE keurmerkje er op, heel de reutemeteut mee rekenen hé, Bestel nu maar al 1000 plaatjes, es kijken hoe lang je het volhoud.
Te duur... :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij kunnen we samenvattend stellen: wil je een nette en veilige oplossing die recht doet aan het design van je Stromer, dan neem je het plaatje van Stromer. Het originele Stromer verbindingsplaatje is ruim een halve cm dik, hoeft niet geschilderd te worden, zal niet gaan roesten en de tapgaten én de vorm zijn volledig op maat gemaakt voor specifiek Stromer frames (CNC gefreesd). Alles valt precies en keurig op zijn plek. Het kost wat (te veel), maar dan heb je ook wat.

Heb je geen boodschap aan veiligheid, duurzaamheid of design, maak dan fijn zelf wat en wees er gelukkig mee.

Hele dikke waarschuwing: kinderen vervoeren in een karretje achter de speed pedelec is in Nederland NIET toegestaan! En als ik dan zulke zelfbouw-oplossingen bekijk zonder dat erbij wordt vermeld wat het doel ervan is, dan krijg ik daarvan koude rillingen over mijn rug.

Mijn advies: zet geen enkel levend wezen (dus ook geen hond) in een fietskar met een huisvlijt-verbindingsplaatje van de GAMMA. Er komen nogal wat krachten op dit plaatje te staan, en ik moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren als dat plaatje het begeeft tijdens het rijden, al helemaal op volle snelheid van een Stromer. Dan wordt goedkoop namelijk wel een hele erge duurkoop. :bh: (Jaja, natuurlijk, iedereen rijdt heel erg rustig met zo'n karretje, maar dat maakt het niet ineens legaal.)

[Topic beetje opgeschoond. Discussie graag op inhoud, beschuldigingen richting een dealer graag richten tot de dealer, klachten over de moderatie (of bepaalde forumleden) graag via PM aan ondergetekende. Stromeur.]
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik zie het al voor me: met de fietskar op het fietspad binnen de bebouwde kom. Dat wordt een dubbele prent...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kind erin: driedubbel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Groot probleem is dat met de begrippen 'duur' en 'een hoop geld' vaak met elkaar verwardt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Vandaag de fiets mogen afhalen bij de dealer!
JIPPIEKAYE :d3:

wel wat slechter nieuws: de fietskaradapter past niet op het 2018 st2 model :bu:
Het frame is blijkbaar iets anders opgebouwd dan bij het vorige model...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah nee toch...

Weet je al of Stromer wel met een nette oplossing gaat komen, of ben je nu ook veroordeeld tot een houtje-touwtje oplossing?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

ze hadden al gekeken om het originele met cnc machine te bewerken, zonder resultaat....

Ze gingen mee op de hoogte houden :?:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben benieuwd. Hopelijk komt er snel een mooie en passende oplossing voor je.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie