Lazer Anverz E-bike helm met (en zonder) NTA-8776 keurmerk

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Nieuw op dit forum, maar geen Stromer-bezitter. Wel geinteresseerd in een goedgekeurde helm (rijd nu met een Kask).
De Lazer Anverz die nu leverbaar is en hierboven is afgebeeld, is de niet goedgekeurde ‘oude’ versie. Ik heb hem een paar dagen hier gehad, heerlijke helm, maar teruggestuurd omdat ik toch wel graag een goedgekeurde wil hebben.
De goedgekeurde versie is vanaf begin 2018 in de winkel, voor zover diverse dealers mij nu melden. Die heeft ook geen afneembare oorschelpen meer, dat vind ik wel jammer.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Tukker
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 sep 2017, 22:43
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15500

Dankjewel Polling, ik had al zo'n vermoeden...

Vooral ivm verzekering vind ik dat NTA keurmerk echt noodzakelijk. Al geloof ik niet dat het per se veiliger is dan een andere, niet goedgekeurde maar vergelijkbare, helm.
Stromer ST2 - 983 Wh - 22 Inch - Wit - Bodyfloat - Spurcycle - Ergotec M-88 - sinds september 2017 en... Wow.....
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Jeetje, had m wel als zodanig gekocht :shock:
Hmmm, kon al geen stickertje vinden....
Even contact opnemen.
axeldenekamp
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2017, 20:42

Welk typennr heb je dan?
Er staat alwel een Anverz in de lijst met NTA8776

https://www.nen.nl/NEN-Shop/Vakgebieden ... A-8776.htm
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Random schreef: 05 okt 2017, 19:57 Jeetje, had m wel als zodanig gekocht :shock:
Hmmm, kon al geen stickertje vinden....
Even contact opnemen.
Dat heb ik dus gedaan (athleteshop) , en ik kreeg als reactie dat deze Lazer Anverz dus niet gekeurd is. Ze moesten het wel elders navragen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Bedankt voor t melden in elk geval!
Ik was met een medewerker aan het bellen omdat ik nog wat vragen had.
De info googelden we samen bij elkaar. Ik wilde oa weten hoe ik aan die urban lid moest komen.
Hij wist dat ik een speed pedelec heb, benoemde ik tijdens gesprek.
De certificering was ook nog even een vraagteken. Maar uiteindelijk bevestigde hij deze dmv info van n andere site. De info van athleteshop was nog wat summier en van t Engels overgenomen.
Het verwarrende hier is, dat er kennelijk 2 versies zijn/komen.
Hoop op coulance. Heb alleen de grote doos niet bewaard, omdat de helm goed paste.
Vervolg laat ik hier nog weten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat slecht dat Lazer een helm onder dezelfde typenaam uitbrengt zonder en daarna met NTA-8776 keurmerk. Persoonlijk vind ik dat de winkel waar je deze hebt aangeschaft de helm kosteloos terug moet nemen. Laat hen dit vervolgens maar verhalen op de fabrikant, want dit is dermate verwarrend voor de consument, dat het jou moeilijk verweten kan worden.

Als je daarnaast samen met een medewerker van deze zaak de informatie bij elkaar moet Googelen via andere sites (lees: medewerker weet niet wat-ie verkoopt en kan het kennelijk niet fysiek in het magazijn controleren), dan kunnen we Athleteshop bij deze dus in de categorie dozenschuiver plaatsen. Heel jammer, maar waar.

Ik zag die helm zo her en der al afgeprijsd online staan, dat zal dus inderdaad zijn omdat dit oude voorraad zonder het NTA-8776 keurmerk is. Dank Polling voor deze info!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Athleteshop is inderdaad een dozenschuiver, of zelfs alleen een tussenhandel, volgens mij is het artikel niet eens bij hen geweest, bij onze contacten hadden ze het er steeds over dat de artikelen door de leverancier naar mij zouden worden gestuurd, en later ook dat zij niet konden controleren of het compleet geleverd was, dat moesten ze bij de leverancier navragen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

wel misschien een warmere helm voor de winter met de dichte schaal en oorstukken.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
JensV
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2017, 14:04

Ik ben nieuw hier en aan het wachten op mijn besteld ST2 :-)

Die anverz lijkt me wel interessant, met die schelp en oorbescherming.
Is deze comfortabel en wat met het windgeruis?

Bedankt!
Plaats reactie