Spurcycle fietsbel: inhalen onder begeleiding van een Tibetaanse gong

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het voor jou vooral al geweldiger dat je eindelijk de káns hebt om je ST2 naar eigen wens aan te passen. Blij mee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Met de spurcycle. Jaaaah. Mijn zoon was heel boos, dat geluid deed pijn vertelde hij me.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ach die lieverd. Nog even leren doseren met de bel. Als je er een beetje aan gewend bent, kun je er wel hard en iets minder hard mee bellen. Maar in een binnenruimte gaat-ie inderdaad vrij luid. Dat merkte ik vorige week ook toen ik mijn Stromer mee het kantoor in nam en mensen de bel demonstreerde. (Zij gaven namelijk aan zich soms op de fiets helemaal de blubber te schrikken als ze zonder waarschuwen door een geruisloze SP werden ingehaald.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 24 apr 2018, 20:50 Ach die lieverd. Nog even leren doseren met de bel. Als je er een beetje aan gewend bent, kun je er wel hard en iets minder hard mee bellen. Maar in een binnenruimte gaat-ie inderdaad vrij luid. Dat merkte ik vorige week ook toen ik mijn Stromer mee het kantoor in nam en mensen de bel demonstreerde. (Zij gaven namelijk aan zich soms op de fiets helemaal de blubber te schrikken als ze zonder waarschuwen door een geruisloze SP werden ingehaald.)
Bij het terugrijden van de fietsenmaker kwam ik een mama met peuter tegen, die naast mekaar fietsen. De Spurcycle lag toen nog in de kast thuis.

Optie 1: keihard de toeter bedienen en zowel moeder als dochter een hartinfarct bezorgen.
-> negatief advies, mogelijk zouden beide fietsen en fietsers op de weg vallen en zo de weg voor mij alsnog blokkeren. :ck:

Optie 2 : snoeihard doorrijden zonder iets te zeggen, en hopen dat alles goed gaat
-> negatief advies, mogelijkerwijze wijkt die peuter toch wat uit en maakt hij een kras op mijn fonkelnieuwe fiets waarvan ik zelf nog geen eens een foto heb gemaakt :ck:

Optie 3 : flink afremmen, en even 'pardon' schreeuwen. µ

neen dus die bel is echt nodig.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is inderdaad wel bizar dat het nu een toeter of niks is. Huppekee erop met die bel. De samenleving (vrouwen & kinderen eerst) zal je dankbaar zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 24 apr 2018, 21:26 Het is inderdaad wel bizar dat het nu een toeter of niks is. Huppekee erop met die bel. De samenleving (vrouwen & kinderen eerst) zal je dankbaar zijn.
Hallo mede Stromeraars,

In een vlag van v.... (denk ik) omdat we ontevreden waren met de originele bel, hebben wij een tijd geleden herfst 2014) een Hornit “toeter” gekocht.
De luidste op markt. En lawaai maakt deze toeter wel.
Maar het geluid dat deze inderdaad luide hoorn produceert is verre van typisch voor een fietsbel, of meer algemeen, een voertuig in het algemeen. Het heeft wat weg van een electronisch (inbraak)alarm.
Het is zelfs zo dat veel mensen helemaal niet reageren, en eenmaal hebben zelfs we meegemaakt dat een paar druivenplukkers in de Bourgondische wijngaarden, op de tonen van de bel een dansje gingen maken op de weg (die we door de wijngaarden volgden) toen we hen met deze Hornit hoorn wilden waarschuwen voor onze snelle nadering.
Dat werkt dus niet.
Ik denk dat we ook maar een spurcycle gaan aanschaffen. Het 2014 Stromer belletje is feitelijk zielig en volkomen nutteloos.

M.v.g.


Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een totale misinterpretatie van de toeter is inderdaad een risico. Mensen horen bijvoorbeeld wel de toeter, maar horen vervolgens geen voertuig aankomen, en dus reageren ze niet.

Maar een Bourgondisch dansje vind ik dan weer wel zeer charmant. :az (Vervang de bierpullen in voorgaande smiley door wijnglazen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik heb een fietsbel van Rockbros besteld op Aliexpress. Hoewel ik overtuigd ben van de Spurcycle vind ik €60,00 gewoon te veel.
Elke fietsbel in de prijscategorie van de Rockbros bel en in eender welke fietsenwinkel komt volgens mij gewoon uit China.
China staat trouwens open voor handel met de EU, Trump iets minder ;-)

Ben eens benieuwd hoe mensen zullen reageren binnenkort, de toeter op mijn ST2 2018 levert veel verwarring en onbegrip op.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap heel goed dat je er een bel bij neemt. Het is gewoon zielig om andere fietsers en e-bikers zo te laten schrikken, en ze zullen vaak inderdaad niet snappen waarom ze "uit het niks" ineens die toeter horen, en daarna niet het geluid van een verbrandingsmotor.

Hoewel de fietsbel volgens mij officieel niet is toegestaan op speed pedelecs waar een toeter op zit conform de typegoedkeuring, zou ik er ook zeker eentje naast zetten en de toeter alleen gebruiken voor situaties op de rijbaan tussen de auto's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Dat van die typegoedkeuring kan kloppen maar geen enkele wetshandhaver zal hierover klagen denk ik.
Ook in geval van een zwaar ongeval zal er geen enkele verzekeringsmaatschappij klagen dat er een bel op je fiets staat.
Wél zullen ze kijken of je motor al dan niet is opgevoerd bijvoorbeeld.
Plaats reactie