Goede helmlamp

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nu ik een paar ritjes in het pikkedonker heb gereden met de ST3 kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk een lamp erbij wil hebben. Rechtuit gaat perfect; lichtbundel schijnt ver genoeg vooruit om voluit te kunnen rijden en met groot-licht is het helemaal geen probleem.
Echter, zodra je bochten tegen gaan komen heb je een uitdaging; de bundel is relatief smal en pas 15-20m voor je fiets komt hij echt een beetje breed. Ik zou er dus graag een helmlampje bij willen hebben om goed de bochten in te kunnen kijken. Ik heb wat fietspaden dwars door de polder, dus daar kun je niet snel teveel licht hebben en daar doe ik ook niemand kwaad met een sterke helmlamp.
Iemand ervaring met een goede helmlamp? Een mooi breed schijnende stuurlamp is ook prima (liever nog).
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Daniel1975 schreef: 22 nov 2018, 10:33 Nu ik een paar ritjes in het pikkedonker heb gereden met de ST3 kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk een lamp erbij wil hebben. Rechtuit gaat perfect; lichtbundel schijnt ver genoeg vooruit om voluit te kunnen rijden en met groot-licht is het helemaal geen probleem.
Echter, zodra je bochten tegen gaan komen heb je een uitdaging; de bundel is relatief smal en pas 15-20m voor je fiets komt hij echt een beetje breed. Ik zou er dus graag een helmlampje bij willen hebben om goed de bochten in te kunnen kijken. Ik heb wat fietspaden dwars door de polder, dus daar kun je niet snel teveel licht hebben en daar doe ik ook niemand kwaad met een sterke helmlamp.
Iemand ervaring met een goede helmlamp? Een mooi breed schijnende stuurlamp is ook prima (liever nog).
https://www.lupine.de/products/bike-lights....beetje duur maar dan heb je wat !!! :ay
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja Lupine ken, maar dat is serieus overkill. Als ik een ST1 of 2 had gehad zou ik het overwegen als vervanging van het standaard systeem, maar dat is hier niet aan de orde.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Aangezien ik nu een ST2s met bouwlamp heb is mijn stuurlamp/helmlamp overbodig geworden, je hebt een PB.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zie geen pb...
NikolaasArts
Pro
Pro
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:59

Ik heb een sigma buster 2000.
Toplamp enig betaalbaar!
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Golvas

NikolaasArts schreef: 22 nov 2018, 20:44 Ik heb een sigma buster 2000.
Toplamp enig betaalbaar!
Degelijke lamp. Kost momenteel (acties Black Friday) geen € 160 meer. :ay
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Er is een lampje onderweg via forumlid Georgio voor een nette prijs. Enorme bak licht, dus met beleid gebruiken.

https://www.led247.nl/led247-mtb-led-bt ... lumen.html
Golvas

De reviews van de Nitefighter BT40S zien er positief uit ... de actuele nieuwprijs voor de complete set = € 40,23.

Veel plezier !
Plaats reactie