Windgeruis

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Jan-Willem Wisselink
Pro
Pro

Re: Windgeruis

Bericht door Jan-Willem Wisselink » 28 jun 2018, 21:24

Noise cancelling headphones hé, niet "anti-Noise cancelling" ;)
Anders kan je ze net zo goed niet dragen.
Haha; je hebt helemaal gelijk! Het is het een of ander, want - - =+. Ik was even in war, want Bose adverteert met "Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling". Het was in ieder geval iets met een A :) Heb het maar even veranderd.
k wil absoluut geen muziek horen wanneer ik fiets, zo hoor je de omgevingsgeluiden niet. Aan 45 km/h op een fiets zou ik dat gewoon nooit overwegen...
Ja; dat commentaar kon ik natuurlijk al van verre af zien aankomen. Iedereen zo zijn of haar wensen; ik vind muziek heel erg fijn op fiets. In de auto (waarvan de cabine ook al veel omgevingsgeluid dempt) hebben mensen ook vaak de muziek aan staan; en daar hoor je ook niemand over klagen.
Op mijn route heb ik bijna geen verkeer wat mij van achteren kan inhalen. En ik denk dat doordat ik me zelf juist heel erg bewust ben van mijn kwetsbaarheid op een 45km/u fiets ik nog defensiever ben gaan rijden. Dus door muziek te luisteren ben ik, meer dan zonder muziek, gefocused op hetgeen visueel om mij heen gebeurd.

Maar ik begrijp de overweging helemaal als je het niet wil doen vanwege de veiligheid.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Wisselink op 28 jun 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1x rijder sinds augustus 2017. 983Wh. Thudbuster. Woonwerk: 57km enkel / 114km retour.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 28 jun 2018, 21:34

Als je graag muziek luistert op de Stromer en ook isolatie wil van windruis, dan kan ik in-ears van Shure ook van harte aanbevelen. Het zijn eigenlijk een soort oordoppen en koptelefoon in één. Ik heb ze zelf jarenlang gebruikt als dj en ze isoleren het omgevingsgeluid perfect.

Qua veiligheid: ik zou het zelf ook niet doen en bovendien geniet ik liever van de geluiden van de natuur. Bovendien raak ik al snel overprikkeld van muziek als ik tegelijkertijd ook nog wat anders moet doen, zoals op de weg letten.

Maar ieder zijn ding, het is immers nog altijd niet verboden.

11455566_800.jpg
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Jan-Willem Wisselink
Pro
Pro

Bericht door Jan-Willem Wisselink » 28 jun 2018, 21:52

Off topic:
Bovendien raak ik al snel overprikkeld van muziek als ik tegelijkertijd ook nog wat anders moet doen, zoals op de weg letten.
Over( )prikkels gesproken: Momenteel luister ik een e-book op de fiets. Hans Rosling; Factfullness. Complete aanrader.... wordt er helemaal zen van!
Stromer ST1x rijder sinds augustus 2017. 983Wh. Thudbuster. Woonwerk: 57km enkel / 114km retour.

Witte
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Witte » 01 jul 2018, 21:33

Ik heb de volgende gehoorbescherming besteld:

http://www.helmetangel.com/product/jet/#

Ik zal ze eerst een paar ritjes testen en vervolgens laten weten hoe ze bevallen :cool2:
I cycle myself an accident :bj

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 01 jul 2018, 21:36

Het lijken wel viskiewen. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze je bevallen. Het is toch weer eens wat anders dan een setje Elvissen :mrgreen:

HAcyclists-43-8in.jpg
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Witte
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Witte » 01 jul 2018, 21:46

Ben zelf ook zeer benieuwd......

Wat betreft de cat ears, die bakkebaarden vallen nog wel mee, maar dat fietsen in die witte onesie zie ik niet zo zitten :bj

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 01 jul 2018, 21:53

Witte schreef:
01 jul 2018, 21:46
fietsen in die witte onesie zie ik niet zo zitten
Ik wel, ik wel. (Jij dan he?) :bj

Witte
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Witte » 01 jul 2018, 21:56

Brrrrrrr.......kleed zo verschrikkelijk af :lol:

Roos
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Roos » 01 jul 2018, 22:31

Witte schreef:
01 jul 2018, 21:33
Ik heb de volgende gehoorbescherming besteld:

http://www.helmetangel.com/product/jet/#

Ik zal ze eerst een paar ritjes testen en vervolgens laten weten hoe ze bevallen :cool2:
Zien er mooi uit! Goede uitleg ook op de site! Ben ook heel benieuwd naar je ervaringen!
ST2 rijder sinds juli 2016. 10.000 km. Woon-werk 72 km, 3-4 keer/week.

thijser
Pro
Pro

Bericht door thijser » 02 jul 2018, 16:32

Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen!

Ik heb nu de CarEars Classic, ze zijn wat pluiziger maar ze werken wel beter dan de Windblox bij mij.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter

Plaats reactie