Windgeruis

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb een Abus speedbike helm, en heb me een setje cat-ears gekocht.
Wanneer je het bandje goed aanspant, is het geluid bijna volledig weg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 14 apr 2018, 08:14 Ik heb me zonet ook een setje gekocht (cat ears). Alles wat dat geruis naar beneden brengt, is een zegen.
Ondertussen gemerkt dat wanneer ik de fietsbril over de cat ears op mijn oren zet, ik echt helemaal geen last meer heb van geruis :bi :bi :bi
Fietsbril duwt de cat ears dan keurig tegen je wangen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Sven

Ik heb net een panty van mijn vrouw aan stukken geknipt en om de abus bandjes geniet.
Even een beetje opstropen geeft een mooi rommelig resultaat.

Kben benieuwd of ik daar ook wat reductie van krijg.
En de optie om de bril over de bandjes te doen houd ik in gedachten.

Als dit werkt dan probeer ik een betere bevestiging te maken en evt. wat meer volume te creëren.
Laatst gewijzigd door Sven op 23 jun 2018, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik wil binnenkort de cratoni met vizier oorkleppen aanschaffen vanwege het geruis en gesuis van de wind. Ik heb het met een sjaaltje geprobeerd, over de oren geknoopt. Maar eigenlijk heel goed blijkt te werken zijn de wasbolletjes van oropax. Die vind ik zich goed naar het oor vormen. De wind wordt er goed door geblokt maar ik kan nog wel andere geluiden waarnemen. Misschien heeft iemand er ook iets aan!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
mhoutman

Roos schreef: 23 jun 2018, 10:50 ... Maar eigenlijk heel goed blijkt te werken zijn de wasbolletjes van oropax. Die vind ik zich goed naar het oor vormen. De wind wordt er goed door geblokt maar ik kan nog wel andere geluiden waarnemen. Misschien heeft iemand er ook iets aan!
Oropax is echt old school :cool2:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Zeker old school maar best een effectieve tussenoplossing!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Hier is mijn oplossing;
1. In ear Bose Quiet Comfort 20 Noise cancelling koptelefoon.

2. Hoofdband met oor 'extentions'. Deze lapjes gaan over de oren en in ears.

3. Cat ears op de helm bandjes.

Deze combi is voor mij echt ideaal; ik heb echt bijna geen last meer van wind(geruis)! Ik hou van muziek luisteren op mijn trip door het groene hart. De actieve electronica van QC20 zorgt ook nog een hele dikke sound van je muziek! En de noise cancelling? Die is serieus de bom! Echt! Ga voor een afzuigkap staan, zet hem op standje 10, doe je anti noise cancelling aan; je hoort er niets meer van! De noise cancelling kan je op de 'afstandbediening' aan en uitzetten als je toch omgevingsgeluid wil mee krijgen. Tot nu toe ben ik nog niet in de problemen gekomen doordat ik een medeweggebruiker niet hoorde aankomen. Maar de noice cancelling werkt ook als je geen muziek draait natuurlijk; voor diegene die het veiliger vinden

Hier in de volgorde van hierboven van links naar recht een paar heerlijk verhelderende (en prachtige... ahum) selfies;
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (207.01 KiB) 4597 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Wisselink op 28 jun 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik wil absoluut geen muziek horen wanneer ik fiets, zo hoor je de omgevingsgeluiden niet. Aan 45 km/h op een fiets zou ik dat gewoon nooit overwegen...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Sven

Jan-Willem Wisselink schreef: 27 jun 2018, 21:24 n ear Bose Quiet Comfort 20 anti-Noise cancelling koptelefoon.
Noise cancelling headphones hé, niet "anti-Noise cancelling" ;)
Anders kan je ze net zo goed niet dragen.

Ik heb vandaag voor het eerst werkende DHZ katteoren gebruikt.
Het gebulder van de rijwind is weg maar het moet nog beter kunnen.
Nu sluiten ze nog niet goed tegen mijn wang aan, zodra ik ze met de hand aandruk is het weer wat stiller.

Ik heb ze nu van buisisolatie gemaakt, omwikkeld met panty.
Buisisolatie is denk ik nog wat te hard en bij mij niet dik genoeg. Ik heb net wat meer vulling nodig.

Nog even doorfrotten.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Noise cancelling headphones hé, niet "anti-Noise cancelling" ;)
Anders kan je ze net zo goed niet dragen.
Haha; je hebt helemaal gelijk! Het is het een of ander, want - - =+. Ik was even in war, want Bose adverteert met "Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling". Het was in ieder geval iets met een A :) Heb het maar even veranderd.
k wil absoluut geen muziek horen wanneer ik fiets, zo hoor je de omgevingsgeluiden niet. Aan 45 km/h op een fiets zou ik dat gewoon nooit overwegen...
Ja; dat commentaar kon ik natuurlijk al van verre af zien aankomen. Iedereen zo zijn of haar wensen; ik vind muziek heel erg fijn op fiets. In de auto (waarvan de cabine ook al veel omgevingsgeluid dempt) hebben mensen ook vaak de muziek aan staan; en daar hoor je ook niemand over klagen.
Op mijn route heb ik bijna geen verkeer wat mij van achteren kan inhalen. En ik denk dat doordat ik me zelf juist heel erg bewust ben van mijn kwetsbaarheid op een 45km/u fiets ik nog defensiever ben gaan rijden. Dus door muziek te luisteren ben ik, meer dan zonder muziek, gefocused op hetgeen visueel om mij heen gebeurd.

Maar ik begrijp de overweging helemaal als je het niet wil doen vanwege de veiligheid.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Wisselink op 28 jun 2018, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Plaats reactie