Wat is volgens jullie de beste Helm?

porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Zoek een goede helm welke mogelijk ook de oren bedekt.
Dus niet zon helmpje wat de heren wielrenners dragen, die beschermd naar mij idee veel te weinig.

Ideeën zijn welkom.
Martin

De beste helm bestaat niet, want ieder hoofd is verschillend en dus ook de pasvorm. Wat de een lekker vind zitten, vind de ander weer niet. Voor de speed pedelec moet de helm in Nederland voldoen aan de NTA 8776 norm. Zie topic over de helmen: viewtopic.php?f=9&t=11

Volgens mij is de enigste helm die de oren volledig bedekt de Cratoni Vigor.
Lomito

De Giro Bexley MIPS dekt de oren ook af zonder het idee te geven dat je per ongeluk op het verkeerde voertuig gestapt bent.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Giro Bexley mips besteld voor m’n toekomstige Stromer .

Ziet er mooi uit en heeft een moderne look.
Ook de oorbedekking voor de winter en het licht achteraan de helm vind ik ook een pluspunt.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik heb goede ervaringen met de lazer anverz met vizier. Bij de hoge snelheid ben ik blij dat het vizier voorkomt dat mijn ogen gaan tranen. Meer info viewtopic.php?t=1053

Of deze helm de beste voor jou zal zijn weet ik niet; dat hij mij erg goed beschermd heeft en de schade aan mijn hoofd beperkt is gebleven tot een lichte hersenschudding (en een klein schaafwondje) kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Had ik ook maar zo’n bescherming voor mijn ribben, sleutelbeen en wervel gehad... :mrgreen:

Even serieus; ik vind deze helm erg fijn; het vizier kan omhoog zonder gereedschap (fijn als het erg warm is, denk aan 28+),. Er zit een dunne schaal bij tegen wind en regen, die in de zomer gewoon in de kast ligt zodat je toch weer koelt.

Advies: kies goedgekeurde helm en ga proefrit maken oa op de maximale snelheid. Let op pasvorm en lawaai.
porter
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:35
Locatie: Provincie Utrecht

Denk dat idd de cratoni vigor de oren echt afdekt en de andere genoemde helmen niet.

Ga hem binnenkort passen bij een dealer.
Bedankt voor de tips.

Zijn er ook nog mensen die de vigor hebben en plus of min punten kunnen noemen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Plus: mega-beschermend, hij is namelijk ook goedgekeurd als brommerhelm en dus nog beter dan de NTA-8776 gekeurde speed pedelec helmen. Vizier. Lekker warm in de winter.

Min: zwaarder dan een SP helm. Warmer dan een SP helm en dus best heet in de zomer. Even frommelen om je oren erin te krijgen.

Ik weet van in ieder geval twee forumleden dat ze de Vigor hebben. Misschien komen ze nog langs in dit topic. Topic over de Cratoni Vigor, leuk om even door te lezen en de foto's te bekijken, ook een foto van na een val:

viewtopic.php?f=9&t=1081&hilit=cratoni+vigor
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik ben in bezit van de Vigor, ben er erg tevreden over, heb ook de Abus pedelec, deze gebruik ik nog in de stad voor korte ritten. Ik heb de Lazer Anverz van de hand gedaan omdat deze mij teveel geluid produceerde rond de oren.

Ik heb de Vigor gebruikt in temperaturen rond de 30 graden in Frankrijk en zolang je Stromert, komt er voldoende koeling binnen via de ventilatiegaten. Ik vond hem niet warmer dan de Lazer, maar dit is persoonlijk.

Nu de winter/herfst eraan komt dek ik deze ventilatiegaten af, blijft het iets warmer in de helm en is ie nog stiller. Met name luchthapper bovenop is de grootste lawaaimaker.

Op de brommer is ie minder geschikt, juist door het geluid van de ventilatieopenening. :bh:

Mijn belangrijkste reden voor aanschaf, veiligheid...., zie ook de foto van de Vigor na een val in de door Stromeur aangegeven post.... deze opende mij de ogen :bu:
+ST2S and n-joying it to the max...
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Ik heb de giro camden, het vizierloze broertje van de bexley. De helm past mij goed, is wat zwaarder en dikker en heeft het mips systeem. Weinig geluidshinder op hoge snelheid is een groot pluspunt. Klein nadeel vind ik dat de helm bij hobbels wat heen en neer beweegt ten opzichte van het hoofd. Ik vermoed dat dat door een combinatie van het gewicht en het mips systeem komt. Dat systeem zorgt voor je veiligheid ervoor dat de helm wat kan rollen je schedel bij een impact. Dat rollen lijk ik dus ook te ervaren bij hobbels in de weg. Kleine prijs voor extra veiligheid wat mij betreft. Maar wel iets om rekening mee te houden.
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Lomito

Vanmiddag liep ik even bij de dealer binnen voor een kopje koffie en een praatje, heeft Jos een Giro Bexley Large liggen... niet in het zwart zoals besteld maar lichtgrijs... meteen uit zijn handen genomen en in volle vaart vertrokken met achterlating van mijn Kask-helm.

En zojuist terug van een avondritje (helaas geen gouden uurtje meer...) met de nieuwe helm.

Mijn eerste bevindingen:
- mooie helm om te zien, groter dan mijn Kask
- iets hoger gewicht dan de Kask maar niet vervelend
- draagcomfort is geweldig goed met leren paddings
- oren zijn met leren pads afgedekt maar dempen het windgeruis voor mij niet voldoende (na enkele kilometers toch maar de meegenomen oordopjes gepakt)
- vizier ingebouwd (schuift weg IN de helm tussen binnen- en buitenschaal) en ligt dichter op bril/gezicht dan ik gewend ben van Kask
- voorkant van de helm steekt nogal over (ivm ingebouwd vizier) waardoor het zicht naar voren bij voorovergebogen zithouding belemmerd wordt.

Dat laatste kan ook een voordeel zijn door de beschaduwing van de ogen, maar bij duisternis vond ik het storend. Het vizier ligt veel dichter op het gezicht en bril waardoor je de bril eerder raakt bij het openen/sluiten van het vizier (vlekken).

Morgen nogmaals uitgebreid testen bij daglicht...
Plaats reactie