spurcycle

ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

Daniel1975 schreef: 20 okt 2018, 09:52
ppeter schreef: 19 okt 2018, 22:08 ehm, ik heb een spurcycle via ali express besteld. koste 2 euro, heeft een geluid als een kerkklok en er zat gelukkig geen briefje bij. mijn chinees is niet zo best ;p ;p ;p
Heb je linkje?
hierbij
https://www.aliexpress.com/item/ROCKBRO ... 15129.html
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is wel een hele beroerde plagiaat versie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 20 okt 2018, 13:09 Dat is wel een hele beroerde plagiaat versie.
Yup, het hele concept van de metalen spanring die ervoor zorg dat de trillingen van het klokhuis niet worden gedempt is hier vervangen door een banale klemring. En het hamertje ziet er ook niet uit. Dit is eigenlijk geen kopie :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Mountainmac schreef: 19 okt 2018, 21:12
allesstroomt schreef: 19 okt 2018, 20:47 Nog ergens gevonden, die rode?
Bij Drumo...
Ik denk dat er binnenkort een 2e hands zilveren Spurcycle te koop komt :D
Nog even nachtje over slapen....
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat mensen dit soort namaak kopen. Maar ja, het staat iedereen vrij zijn of haar keuze hierin te maken ... :bn:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Deze is inderdaad wel té simpel.
Echter, het bedrag wat Spurcycle vraagt gaat echt tegen elk redelijkheidsgevoel in. Als het in de buurt van de €40 zou zitten (nog steeds veel geld voor zo’n dingetje) zou ik altijd origineel kopen.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb hem dan maar besteld bij drumo, de rode. Wie weet wordt het een cult object en bleek het een investering (Haha). Naar het schijnt is er vroeger ook nog een blauwe geweest als limited edition. Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om zo een Chinees ding te kopen. Dat is pas echt verloren geld.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 20 okt 2018, 19:14 Persoonlijk vind ik het erg jammer dat mensen dit soort namaak kopen. Maar ja, het staat iedereen vrij zijn of haar keuze hierin te maken ... :bn:
Mee eens. Je benadeelt er de fabrikant van het echte werk enorm mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 20 okt 2018, 19:43 Echter, het bedrag wat Spurcycle vraagt gaat echt tegen elk redelijkheidsgevoel in. Als het in de buurt van de €40 zou zitten (nog steeds veel geld voor zo’n dingetje) zou ik altijd origineel kopen.
Als je de SpurCycle te duur vindt, koop 'm dan gewoon niet en zoek een alternatief, in plaats van mee te werken aan plagiaat. Zo'n imitatiebel wordt hier op het forum wel vaker gepromooot als een lange vinger naar de (vermeende) te hoge prijs van het origineel, maar in werkelijkheid is het gewoon... mja, een beetje sneu.

Waarom zou je plagiaat willen als dit in geen enkel opzicht in de buurt komt van het origineel? Het ziet er niet zo mooi uit, de kwaliteit van het materiaal is minder en de klank is slechter. Dan heb je toch helemaal niks, behalve een slap aftreksel met navenante prijs?

Ik zou dat nooit willen. Zoiets is mij persoonlijk - los van mijn principe dat ik niet meewerk aan het benadelen van kleinschalige fabrikanten - mijn eer te na. Ik zou dan liever op zoek gaan naar iets anders/leukers/betaalbaarders i.p.v. een neppert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In onderstaand topic staan nog wat meer foto's en ervaringen met de Alie-bellen, inclusief een youtube filmpje waarin de minst slechte kopie wordt vergeleken met de echte SpurCycle:

viewtopic.php?f=9&t=25&hilit=tibetaanse+gong#p113

De kwaliteit van die "minst slechte kopie" is trouwens flink beroerder geworden, als ik de recente foto's van Alie-inkopen bekijk. Dat is meteen een volgend dingetje met die nep-bellen: gisteren leken ze nog een beetje oké (al blijf ik het 3x niks vinden. maar men wil het nu eenmaal graag geloven), maar vandaag of morgen is het ineens prut en je stuurt dat belletje ook niet even terug naar China, want de verzendkosten wegen nooit op tegen wat je ervoor betaald hebt. Alie blij, voor ons weggegooid geld, ook al is het maar een paar euro.

En dat zijn dan mensen die rustig 5 a 10k voor een fiets neertellen en een forum vol schrijven over wat ze van de QC bij Stromer vinden. Maar dan wel moeilijk doen over de SpurCycle prijs, terwijl de mensen van SpurCycle een fraai, functioneel en behoorlijk uniek product hebben ontwikkeld dat gewoon goed is.
:bu:

*Rant uit
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie