Accu bescherming tegen koude

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1938
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Accu bescherming tegen koude

Bericht door FreddyH » 12 okt 2018, 08:16

Maar echt nodig zijn die dingen niet. Als je je accu op kamertemperatuur laat liggen 's nachts en daarmee vertrekt blijft de accu warm genoeg. Op je werk je accu mee naar binnen nemen, idem. En 's middags is het meestal flink minder koud.

Ikzelf neem de accu op mijn werk alleen mee naar binnen als het de hele dag blijft vriezen. Bij temperaturen rond 0 merk ik dan wel dat de ondersteuning wat minder enthousiast is (scheelt een paar km in topsnelheid) maar goh... Dan maar ietsje langer onderweg :bn:
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Re: Accu bescherming tegen koude

Bericht door Timmer » 12 okt 2018, 12:08

Ja dat heb ik hier al enkele malen gelezen.
Was ook al van plan om dat ook zo te doen.
Op t werk moet ik de batterij er zowiezo uithalen voor te kunnen opladen.
Ik zou t maar doen als extra bescherming voor tijdens het rijden zelf.
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1938
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Accu bescherming tegen koude

Bericht door FreddyH » 12 okt 2018, 12:16

Timmer schreef:
12 okt 2018, 12:08
Ik zou t maar doen als extra bescherming voor tijdens het rijden zelf.
Bij hele lange ritten, of als je lang voor een open brug bij -5 en windkracht 5 moet staan wachten is dat inderdaad welkom. Maar voor je rit van een uur maakt het allemaal niet zo dramatisch veel uit. Je accu produceert zelf warmte dus tijdens het rijden houdt die zichzelf warm genoeg. Zolang je hem maar op kamertemperatuur laat beginnen. Als hij bij -5 moet starten geeft hij al minder energie, dus ook minder warmte en dan wordt hij zelf niet warm genoeg.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

jick
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Re: Accu bescherming tegen koude

Bericht door jick » 12 okt 2018, 21:06

De mijne staat binnen in de schuur. In de winter net boven het vriespunt, als het een nachtje goed koud is. Ik ga m'n accu er niet uit halen en dan starten we maar wat kouder. Had 'ie maar geen accu moeten worden :mrgreen:
ST1X 2018 ><>

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1938
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Accu bescherming tegen koude

Bericht door FreddyH » 12 okt 2018, 21:15

jick schreef:
12 okt 2018, 21:06
De mijne staat binnen in de schuur. In de winter net boven het vriespunt, als het een nachtje goed koud is. Ik ga m'n accu er niet uit halen en dan starten we maar wat kouder. Had 'ie maar geen accu moeten worden :mrgreen:
Daar heb je ook een punt. Zolang je ruim genoeg capaciteit hebt voor je rit snap ik je standpunt ook (ik doe op het werk hetzelfde) :mrgreen:

Als je die luxe niet hebt dan wordt het een ander verhaal...
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast