Kinekt update 2019

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Je moet er een nemen die de naam Kinekt heeft. Vervolgens kies je Carbon of alu, maar ik raad je alu aan vermits het gewichtsverschil minimaal is. Neem ook de langst beschikbare pen. Dikte kan ik me niet zo meteen herinneren. Vervolgens ook nog veren kiezen. Daar bestaat een calculator voor.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

allesstroomt schreef: 08 dec 2018, 13:25 Je moet er een nemen die de naam Kinekt heeft. Vervolgens kies je Carbon of alu, maar ik raad je alu aan vermits het gewichtsverschil minimaal is. Neem ook de langst beschikbare pen. Dikte kan ik me niet zo meteen herinneren. Vervolgens ook nog veren kiezen. Daar bestaat een calculator voor.
Oke thanks, maar de Carbonne versie is van 65kg tem 100kg (zwarte veren).
En de 2.1 of 3.1. is tem 85kg of vanaf 85 kg maar ik schommel tussen die gewichten haha, daarmee lijkt me die wel beter. En dan is het ook zeker een ZWARTE veer, wat ik mooier vind!!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 08 dec 2018, 07:56 Betreft dit de 3.0? Of de 2.1? Ik begrijp er geen moer van!
De BodyFloat 3.0 op de afbeelding is de carbon versie van de "oude" BodyFloat. Dit is de verkeerde voor jou als je je garantie wilt behouden. (En het is behoorlijk verneukeratief van QicQ dat ze die nou ineens ook "Kinekt" zijn gaan noemen...)

De juiste versie is de Kinekt 2.1 (alu) of de Kinekt 3.1 (carbon). Je kunt het ook herkennen doordat er geen "BodyFloat" meer op het werkelijke product staat.
boomshakalak schreef: 08 dec 2018, 07:56 Edit: als ik deze installeer, heb ik dan nog garantie op mijn ST3? En ook als ik dit zelf monteer?
Officieel mag alleen je Stromer dealer dit soort zaken installeren, zo staat het ook in de garantievoorwaarden. Maar ik denk het in de praktijk allemaal wel meevalt. Ik zou hem rustig zelf installeren, als je er maar op let dat je hem in hoogte NOOIT boven de markering plaatst en de zadelpenklem met het juiste moment aandraait.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 08 dec 2018, 14:44
boomshakalak schreef: 08 dec 2018, 07:56 Betreft dit de 3.0? Of de 2.1? Ik begrijp er geen moer van!
De BodyFloat 3.0 op de afbeelding is de carbon versie van de "oude" BodyFloat. Dit is de verkeerde voor jou als je je garantie wilt behouden. (En het is behoorlijk verneukeratief van QicQ dat ze die nou ineens ook "Kinekt" zijn gaan noemen...)

De juiste versie is de Kinekt 2.1 (alu) of de Kinekt 3.1 (carbon). Je kunt het ook herkennen doordat er geen "BodyFloat" meer op het werkelijke product staat.
boomshakalak schreef: 08 dec 2018, 07:56 Edit: als ik deze installeer, heb ik dan nog garantie op mijn ST3? En ook als ik dit zelf monteer?
Officieel mag alleen je Stromer dealer dit soort zaken installeren, zo staat het ook in de garantievoorwaarden. Maar ik denk het in de praktijk allemaal wel meevalt. Ik zou hem rustig zelf installeren, als je er maar op let dat je hem in hoogte NOOIT boven de markering plaatst en de zadelpenklem met het juiste moment aandraait.
Top!
Bedankt voor de heldere uitleg. :az
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Robbe
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2018, 13:34

Maar die uit het filmpje zijn nog verfijnde versies van de 2.1/3.1. Ik heb het web zitten afzoeken wanneer deze beschikbaar zouden moeten zijn, maar geen informatie...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Kinekt 2.1 en 3.1 zijn al gewoon leverbaar.

Daarna is er inderdaad nog een update gekomen met o.a. die neutrale kleur veren. Geen idee wanneer die leverbaar wordt. Je zou QicQ eens kunnen mailen, die zijn importeur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Mijn Kinekt een maandje geleden gekocht bij Qicq. Grijze veren met een zwart of oranje randje. Al de laatste versie dus.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Heb je een foto? Grtjs
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Voorbeeld-fotootje met mijn ST3LE voorzien van die nieuwe Kinekt met laatste versie veren (neutraal grijs met kleurrandje)

Grtz,
Reinout
Bijlagen
DSCN1383.JPG
DSCN1383.JPG (403.81 KiB) 3358 keer bekeken
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ziet er gaaf uit, nog even en ik kan ook!

Is er nog iets wezenlijks veranderd aan die Kinekt anders dan de kleur?
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Plaats reactie