Fietsendrager

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Wat bedoel je met zakte op de kogel? Scheef hangen? Of achterzijde steeds lager?
Edit: Ik heb de voognger, waarbij geen kantelmechanisme en geen verbinding tussen de wielgoten. Voor lichtere belasting, gekocht toen we nog geen SP hadden. Werkt ook voor 1 SP, zou denk ik ook wel met twee durven.
Ik heb geen enkel probleem met het mecahnisme, heel gemakkelijk koppelen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Het 'probleem' van het koppelsysteem van Uebler is dat dat ook blijft hangen wanneer je onvoldoende druk zet op de kogel. Mijn vrouw is ooit teuggereden met een slecht geplaatste Uebler achter op de auto (en is er ook mee thuis geraakt)
Maar wanneer je de hendel correct naar beneden duwt én die hendel dan op slot doet, zakt dat ding helemaal niet.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Bij mij kan hij niet op slot als hij er niet goed op zit, en kan de sleutel er niet uit als hij. niet op slot zit. Omdat ik het sleuteltje aan dezelfde sleutelring heb als mijn contactsleutel van de auto, kan ik niet gaan rijden wanneer ik de drager niet goed heb gemonteerd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo is het bij mijn Thule ook en sleutel ook aan sleutelbos. Kleinere kans op fouten.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Polling schreef: 14 okt 2018, 09:21 Bij mij kan hij niet op slot als hij er niet goed op zit, en kan de sleutel er niet uit als hij. niet op slot zit. Omdat ik het sleuteltje aan dezelfde sleutelring heb als mijn contactsleutel van de auto, kan ik niet gaan rijden wanneer ik de drager niet goed heb gemonteerd.
Zo is het bij mij ook :D
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Weet ik niet meer, was adviesprijs €575,00 en is drie jaar geleden de achterzijde van de drager zakte naar beneden. Ik heb de veerspanning nog verhoogd maar dat had geen invloed....stond ws. al maximaal.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik heb de Uebler nu een keer of 10 gebruikt en deze ligt zeer stevig op de trekhaak.
Hij is gemakkelijk te bevestigen en ik hou goed in de gaten of er in de drager enige beweging zit.
Tot nu toe geen bijzonderheden.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
ebark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 nov 2018, 13:50
Locatie: Roermond

Wie kan mij aangeven of er 2x ST5's/ ST3's passen op de Thule Easyfold XT2. Mijn twijfel zit m in de hoogte van de beugel. (deze is lager dan bij de XT3 versie). Ik vraag mij af of ik beide fietsen aan de achterbuis/ zadelpen kan vastzetten ivm met de geometrie. Mijn inziens passen de klemmen niet overal op het frame?
+Stromer ST5- sinds 7 mei 2019, Cratoni Commuter, Linka Leo, Abus Bordo, Garmin Edge, CrankBrothers Double Shot 3, Northwave Enduro MTB, EVOC Touring, Rapha, Woon-Werk 64km enkel.
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Ik zie dat de Thule Velospace 918 in de aanbieding is. Mooi prijsje gezien bij ANWB.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou voor mij voor 1x ST2 meenemen zijn.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Plaats reactie