Fietsendrager

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

allesstroomt schreef: 22 sep 2018, 20:26 Vertel eens wat er zo goed is aan die uebler in vergelijking met een opvouwbare Thule? Ik weet het niet, geen ervaring, maar ik merk wel dat mijn Thule superstabiel is en makkelijker IN de auto te vervoeren is na gebruik.
Uit zowat iedere vergelijkende test komt Uebler als de beste. Hij is pokkeduur, maar wel erg licht en enorm stabiel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 22 sep 2018, 21:03 Uit zowat iedere vergelijkende test komt Uebler als de beste. Hij is pokkeduur, maar wel erg licht en enorm stabiel.
Maar wat is jouw ervaring? Je schreef dat je met beiden ervaring hebt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 22 sep 2018, 21:22
Tomasj schreef: 22 sep 2018, 21:03 Uit zowat iedere vergelijkende test komt Uebler als de beste. Hij is pokkeduur, maar wel erg licht en enorm stabiel.
Maar wat is jouw ervaring? Je schreef dat je met beiden ervaring hebt...
Die thules van de vrienden hebben één voordeel: je kan er meer fietsen op kwijt (Uebler X21 maar 2). Voor de rest kies ik iedere keer weer mijn drager.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 22 sep 2018, 21:30 Die thules van de vrienden hebben één voordeel: je kan er meer fietsen op kwijt (Uebler X21 maar 2). Voor de rest kies ik iedere keer weer mijn drager.
Maar waarom dan?

Ik ben niet op zoek naar discussie, maar gewoon oprecht geinteresseerd. De fietsendrager die ik nu heb (el-cheapo prutding) is behoorlijk aan zijn einde en ik ben op zoek naar een fatsoenlijke fietsendrager.

Ruimte voor 2 fietsen is voor mij meer dan genoeg. Goed stabiel en degelijk zijn harde eisen, kantelbaar is een enorme pre (heb ik nu ook, gebruik ik niet vaak maar die keren dat ik het gebruik is het wel serieus fijn!). Het is ook prettig als de drager zonder teveel moeite achterin de auto kan (stationwagon) en als het op de trekhaak zetten gemakkelijk gaat.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wel, de drager is eeg licht (jammerlijk genoeg niet superhandig te dragen), en kan redelijk compact opgeplooid worden. De gespen om de wielen vast te zetten zijn net iets beter dan die van Thule, de stangen zijn erg handig,...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik heb ook de uebler X21S 90 graden met sensoren. Zeer tevreden van. Ik plaats hem op een vw multivan, heb een ST2 en een ST5, kan er allemaal op zonder problemen en blijft zeer stabiel. Alleen de prijs is wel op Stromerniveau
De ST5 heeft als het goed is dezelfde brede banden erop zitten als de ST3.
Passen de banden van 'de ST5 goed in de goot en zijn de bandjes die om de goot zitten, om hem te fixeren, niet te kort?
Is er voldoende ruimte tussen de ST2 en de ST5?
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ervaring met mijn Thule Easyfold 933 XT: je plukt hem uit de tas (zat mee in mijn tweedehands aanbod), klikt hem op de trekhaak ik in dichtgevouwen toestand. Zo heb je plaats om de hendel op de trekhaak te fixeren en eenvoudig de stekker in het trekhaak-stopcontact te steken. Daarna openvouwen, oprijgoot erop, en fiets erop rijden.

Als je een XT tweedehands voor een goeie prijs kunt vinden, dan denk ik dat je niks beters kunt vinden dan dat.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Jij had hem gekocht voor 400 euro tweedehands?
Ik zag op de site van de ANWB dat deze 699 euro nieuw kost.
Op internet zal ik eens wat gaan rondsnuffelen naar de verschillen tussen de Uebler x21S en de Thule Easyfold 933 XT.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Inderdaad 400 euro incl verzending, maar goed, dat is uitzonderlijk denk ik. Voor 550 moet je hem makkelijk vinden, nieuw. Let op XT!
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

De ST5 heeft als het goed is dezelfde brede banden erop zitten als de ST3.
Passen de banden van 'de ST5 goed in de goot en zijn de bandjes die om de goot zitten, om hem te fixeren, niet te kort?
Is er voldoende ruimte tussen de ST2 en de ST5?
[/quote]

De banden van de ST5 passen perfect in de goten en de riempjes zijn zeker lang genoeg. Het enige is dat je soms wat moet puzzelen met de sturen en de zadels, maar dat geldt voor alle fietsdragers. De Uebler ploooit ook heel compact op.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Plaats reactie