Ortlieb Seatpost-Bag M

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Onlangs ging ik op zoek naar een zadeltas, en probeerde de Ortlieb Seatpost-Bag www.ortlieb.com/nl/Seatpost-Bag
De tas komt in twee formaten, S en M, resp. met inhoud 1,5 l. en 4 l.

De tas die ik probeerde is de Seatpost-Bag M, de grootste versie. Vreemde benaming, men zou L verwachten. Ze is enkel aan de zadelpen is vastgemaakt, er zijn geen andere bevestigingspunten.

Binnenin de tas zit een dun stijf plastic, bedoeld om de bodem en zijwanden strak te houden. Links als rechts, aan de zijwand vastgemaakt, zit een binnentasje ter grootte van een iPhone.

Bovenop de tas zit een bungee, voor kledij, bijvoorbeeld een windstopper. Je zou er ook een blikje drank of iets dergelijks kunnen bijstoppen.

1.jpg
1.jpg (443.26 KiB) 1427 keer bekeken

Over het bevestigingssysteem is kennelijk goed nagedacht. Omdat de tas - 2,5 kg. draagvermogen volgens Ortlieb - maar op één enkel punt vastzit, dacht ik dat ze mogelijk zou kunnen draaien, rammelen of loskomen.
Maar wanneer je de strap van het bevestigingssysteem goed instelt, en dat is erg eenvoudig, zit de tas werkelijk muurvast.
Op de pagina www.ortlieb.com/nl/Seatpost-Bag/ staat onderaan een video hoe de bevestiging werkt. De tas van de zadelpen verwijderen neemt een fractie van een seconde in beslag, en terugplaatsen idem dito.
Als je de tas uitrolt, gaat de rand achteraan rechtop staan, zodat er geen dingen uitvallen. Een detail allicht, toch belangrijk.

Conclusie: voor wie maar weinig op de fiets wil meenemen, een handig ding.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Ik kan de ervaringen en conclusies, zoals hierboven gesteld, bevestigen.
Goed geconstrueerd, hoge kwaliteit materiaal, en snel monteren en demonteren.
Ik bezit de 1.5 liter versie, met wat licht gereedschap, sleutels e.d. en het bevalt me prima.
Alleen de prijs is aan de maat.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Plaats reactie