goede (veel geluid) bel

ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ik ben op zoek naar een goede bel voor op mn stromer. ik vindt een spurcycle mooi maar veel te duur. welk alternatief gebruiken jullie als goed werkende bel??
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dit soort ding-dong bellen maken ook behoorlijk wat herrie, verkrijgbaar in verschillende designs

Afbeelding
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Naast de toeter heb ik een kloon van de spurcycle. Rockbros is het merk. Via aliexpress besteld voor €4,50 incl verzending.
Bijlagen
A46EB34C-64B3-4A5F-9A30-AE6147B9E4C7.jpeg
A46EB34C-64B3-4A5F-9A30-AE6147B9E4C7.jpeg (2.06 MiB) 4754 keer bekeken
09E1D13E-DFDD-4FB8-B63D-814FB2617D6A.jpeg
09E1D13E-DFDD-4FB8-B63D-814FB2617D6A.jpeg (147.14 KiB) 4773 keer bekeken
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ok. dank je.
heb ik ook besteld.
Stromer Newbee

JAWADDE :shock:

Het verschil in geluid is ECHT wel enorm!

Ik dacht altijd dat het wat overroepen was, het verschil tussen beide, maar na het zien van dit filmpje denk ik dat ik mijn mening dringend moet gaan bijschaven.

Je kan de Spurcycle qua looks perfect namaken, maar in geluid duidelijk niet.


Nog steeds blij met m'n veel te dure bel dus :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Qua looks lukt het Rockbros "et al" ook niet om de Spurcycle te evenaren.

Het origineel is ontworpen en gefabriceerd in de USA met uitstekende materialen. Het is ook geen mega-bedrijf dat die bellen maakt. Dat alles kost nu duur en wij zijn dat niet meer gewend in onze wegwerpmaatschappij met al die goedkope bulk-rotzooi van de Axxion, H&M etc.

De kopieën van de SpurCycle zijn puur plagiaat, vervaardigd van inferieur materiaal en wisselvallige kwaliteit, gefabriceerd door arme sloebers onder onbekende arbeidsomstandigheden ergens in Azië. Kost bijna niks, krijg je ook bijna niks.

Als je geen SPurCycle bel wil omdat hij je te duur is, dan zou ik fijn zo'n gezellige ding-dong bel zoals die van Tomasj kopen. Die doet het beter en zijn leuker dan die nep-SpurCycle belletjes. Basil b.v. maakt hele leuke en blije bellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ben niet op zoek naar een blije bel en al zeker geen wereldverbeteraar. een fietsbel van 50 euro heeft mijnsinziens niets te maken met uitstekende materialen gefabriceerd in de briljante USA (is inmiddels een groter ontwikkelingsland dan menig aziatisch land maar dat is weer een andere discussie) maar met goede marketing waardoor mensen bereid zijn de spurcycle te kopen. de tranen schieten in mijn broek van deze tibetaanse klankkast. ik denk dat aan materialisatie er 2 euro in de bel zit. de marketing zal per bel een tientje kosten en verder lacht de founder van deze bel zijn snikkel uit zn broek als ie er weer eentje verkoopt (had ik het maar bedacht).

heb dus via ali die nepbel gekocht, als ie niet of onvoldoende voldoet zal ik me troosten met de wetenschap dat de scholieren die met drie of vier naast elkaar rijden toch niet aan de kant gaan, al kom ik met een luchthoorn, en geniet ik van die chinese copycat. :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

ppeter schreef: 21 sep 2018, 16:31 ben niet op zoek naar een blije bel en al zeker geen wereldverbeteraar. een fietsbel van 50 euro heeft mijnsinziens niets te maken met uitstekende materialen gefabriceerd in de briljante USA
Je vergeet de ontwikkelingskosten in combinatie met productie in kleine oplage. Een Stromer bevat ook maar voor (ruwe gok) 500 Euro aan materialen, dus als ze in China zo'n ding zo goed als kopieren dan is dat ook gewoon prima?
Ieder zijn ding :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ontwikkelingskosten van een stromer kan ik me nog voorstellen, hoewel je dat op een gegeven moment ook niet meer moet overdrijven. de ontwikkelingskosten van een fietsbel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dat boek heb ik ook gelezen.
Gesloten