Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben op zoek naast een tweede lamp naast de standaard lamp van de ST1X (2018) en ook geinteresseerd in een IXON space, maar de levertijd is nogal drama blijkbaar Ik zit te kijken naar de Knog PWR trail als alternatief, of een Lezyne Superdrive 1500 XXL. Ik lees dat de Knog blijkbaar nogal verblindend werkt. Heeft iemand anders nog goede suggesties?
jick schreef: ↑27 sep 2018, 09:00
Ik ben op zoek naast een tweede lamp naast de standaard lamp van de ST1X (2018) en ook geinteresseerd in een IXON space, maar de levertijd is nogal drama blijkbaar Ik zit te kijken naar de Knog PWR trail als alternatief, of een Lezyne Superdrive 1500 XXL. Ik lees dat de Knog blijkbaar nogal verblindend werkt. Heeft iemand anders nog goede suggesties?
Hoi Jick,
Een goede oplossing is te zoeken naar stvzo goedgekeurde lampen. Die Knog en Lezyne zijn dat niet (voor zover ik heb kunnen achterhalen) en zijn daarom niet echt geschikt voor gebruik in het verkeer.
Een goede oplossing is te zoeken naar stvzo goedgekeurde lampen. Die Knog en Lezyne zijn dat niet (voor zover ik heb kunnen achterhalen) en zijn daarom niet echt geschikt voor gebruik in het verkeer.
Ok, thanks! Die term was ik nog niet tegen gekomen, maar dat is wel een goede opmerking. Ik ga eens zoeken of er nog meer opties zijn naast de ixon space.
De vraag is hoe vaak je met groot licht rijdt tussen het verkeer. Met de auto rij je ook alleen met dimlicht als er medeweggebruikers zijn want groot licht is veel te verblindend.
Op mijn route zou ik rustig zo'n niet goedgekeurde lichtbak durven gebruiken: op de fietspaden het gewone licht van de Stromer gebruiken en de stille stukken in de polder de 2e lamp erbij. Moet je wel alert blijven dat je de lamp op tijd dimt/uitschakelt bij incidentele tegenliggers.
Daniel1975 schreef: ↑27 sep 2018, 10:28
De vraag is hoe vaak je met groot licht rijdt tussen het verkeer. Met de auto rij je ook alleen met dimlicht als er medeweggebruikers zijn want groot licht is veel te verblindend.
Op mijn route zou ik rustig zo'n niet goedgekeurde lichtbak durven gebruiken: op de fietspaden het gewone licht van de Stromer gebruiken en de stille stukken in de polder de 2e lamp erbij. Moet je wel alert blijven dat je de lamp op tijd dimt/uitschakelt bij incidentele tegenliggers.
Dan wordt het wel relevant hoe erg je originele lamp is. Want zeker als het brom-fietspad aan de verkeerde kant van de weg ligt (en je dus maximaal last hebt van tegenlicht van auto's) dan schiet je lamp nogal snel tekort. Als daar dan weinig straatverlichting is (of er staan bomen die dat licht tegenhouden) en er geen witte strepen op het fietspad staan...
Ofwel: als het licht "tussen de mensen" (dus vaak met straatverlichting) normaal voldoende is alleen op die extreem donkere buitenwegen kom je te kort dan is dit een prima oplossing. Wel met opmerking dat je de persoon die daar de hond uitlaat ook compleet verlicht (die zie je niet). Maar als je verlichting "tussen de mensen" al niet voldoende is dan kun je beter zorgen dat je een betere lamp hebt die niet verblindt. Al dan niet met een grootlicht functie.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Da's niet alleen Stromer... Dit heeft gewoon nooit aandacht gehad bij fiets fabrikanten. Maar andersom was het juist wél Stromer die op de topmodellen een fatsoenlijke lamp is gaan zetten. Als je me een keer echt gefrustreerd wilt hebben moet je beginnen over de lamp die op mijn fiets zat
Ondertussen heeft Stromer zich helaas wel laten inhalen door allerlei merken die de bouwlamp ook monteren, da's flink jammer.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]