Busch & Müller Ixon Space fietslamp

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

En deze (wel wat duurder) heeft hem binnen 3-5 dagen geleverd (in duitsland):
https://biketech24.de/Busch-Mueller-IXO ... 96L?kamp=i

Nu al niet meer:

Lieferzeit: 106 - 108 Werktage
inkl. 19% USt., versandkostenfrei (Standard DHL)

Verfügbar voraussichtlich ab: 07.01.2019 (Vorbestellung möglich)
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik ben op zoek naast een tweede lamp naast de standaard lamp van de ST1X (2018) en ook geinteresseerd in een IXON space, maar de levertijd is nogal drama blijkbaar :( Ik zit te kijken naar de Knog PWR trail als alternatief, of een Lezyne Superdrive 1500 XXL. Ik lees dat de Knog blijkbaar nogal verblindend werkt. Heeft iemand anders nog goede suggesties?
ST1X 2018 ><>
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

jick schreef: 27 sep 2018, 09:00 Ik ben op zoek naast een tweede lamp naast de standaard lamp van de ST1X (2018) en ook geinteresseerd in een IXON space, maar de levertijd is nogal drama blijkbaar :( Ik zit te kijken naar de Knog PWR trail als alternatief, of een Lezyne Superdrive 1500 XXL. Ik lees dat de Knog blijkbaar nogal verblindend werkt. Heeft iemand anders nog goede suggesties?
Hoi Jick,

Een goede oplossing is te zoeken naar stvzo goedgekeurde lampen. Die Knog en Lezyne zijn dat niet (voor zover ik heb kunnen achterhalen) en zijn daarom niet echt geschikt voor gebruik in het verkeer.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Mark78 schreef: 27 sep 2018, 09:39 Hoi Jick,

Een goede oplossing is te zoeken naar stvzo goedgekeurde lampen. Die Knog en Lezyne zijn dat niet (voor zover ik heb kunnen achterhalen) en zijn daarom niet echt geschikt voor gebruik in het verkeer.
Ok, thanks! Die term was ik nog niet tegen gekomen, maar dat is wel een goede opmerking. Ik ga eens zoeken of er nog meer opties zijn naast de ixon space.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De vraag is hoe vaak je met groot licht rijdt tussen het verkeer. Met de auto rij je ook alleen met dimlicht als er medeweggebruikers zijn want groot licht is veel te verblindend.
Op mijn route zou ik rustig zo'n niet goedgekeurde lichtbak durven gebruiken: op de fietspaden het gewone licht van de Stromer gebruiken en de stille stukken in de polder de 2e lamp erbij. Moet je wel alert blijven dat je de lamp op tijd dimt/uitschakelt bij incidentele tegenliggers.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 27 sep 2018, 10:28 De vraag is hoe vaak je met groot licht rijdt tussen het verkeer. Met de auto rij je ook alleen met dimlicht als er medeweggebruikers zijn want groot licht is veel te verblindend.
Op mijn route zou ik rustig zo'n niet goedgekeurde lichtbak durven gebruiken: op de fietspaden het gewone licht van de Stromer gebruiken en de stille stukken in de polder de 2e lamp erbij. Moet je wel alert blijven dat je de lamp op tijd dimt/uitschakelt bij incidentele tegenliggers.
Dan wordt het wel relevant hoe erg je originele lamp is. Want zeker als het brom-fietspad aan de verkeerde kant van de weg ligt (en je dus maximaal last hebt van tegenlicht van auto's) dan schiet je lamp nogal snel tekort. Als daar dan weinig straatverlichting is (of er staan bomen die dat licht tegenhouden) en er geen witte strepen op het fietspad staan...

Ofwel: als het licht "tussen de mensen" (dus vaak met straatverlichting) normaal voldoende is alleen op die extreem donkere buitenwegen kom je te kort dan is dit een prima oplossing. Wel met opmerking dat je de persoon die daar de hond uitlaat ook compleet verlicht (die zie je niet). Maar als je verlichting "tussen de mensen" al niet voldoende is dan kun je beter zorgen dat je een betere lamp hebt die niet verblindt. Al dan niet met een grootlicht functie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Terechte aanvulling :ay

Komen we toch weer terug op de vraag die hier al te vaak is gesteld; waarom monteert Stromer op sommige modellen van die minimale lampen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's niet alleen Stromer... Dit heeft gewoon nooit aandacht gehad bij fiets fabrikanten. Maar andersom was het juist wél Stromer die op de topmodellen een fatsoenlijke lamp is gaan zetten. Als je me een keer echt gefrustreerd wilt hebben moet je beginnen over de lamp die op mijn fiets zat :dwarf:

Ondertussen heeft Stromer zich helaas wel laten inhalen door allerlei merken die de bouwlamp ook monteren, da's flink jammer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Zeg Freddy, met welke lamp werd jouw fiets eigenlijk geleverd?
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jick schreef: 28 sep 2018, 11:01 Zeg Freddy, met welke lamp werd jouw fiets eigenlijk geleverd?
Als het een serieuze vraag is: deze http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=1787#p36506
Anders: grr :aq :dwarf: :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie