Kinderzitje plus fietstassen, kan dat?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het noemen van dealernamen is onlangs besproken en het beleid is naar aanleiding daarvan gewijzigd. Zie ook:

viewtopic.php?f=5&t=1649

Over hoe te handelen bij illegale modificaties beraad ik me nog. Ik hoopte eigenlijk dat we hier als volwassen mensen onder elkaar mee om kunnen gaan: in alle redelijkheid bespreken, maar mét besef van de veiligheidseisen, en niet piepen wanneer iemand meldt wat de wetten en regels zijn (al helemaal niet als het om de veiligheid van kinderen gaat).

Wanneer de ruimte die ik daarvoor het liefst op het forum zou bieden voor teveel gedoe/onvrede zorgt, dan zie ik weinig andere opties dan hier regels over op te stellen en die ook te gaan handhaven. Ik denk alleen dat dat de kwaliteit van het forum niet ten goede gaat komen en dat vind ik jammer.

Maar het forum wordt groter en groter, en daarmee wordt het - in ieder geval voor mij als Admin - steeds ingewikkelder om een beroep te doen op de "redelijkheid en billijkheid" van de forumleden, omdat er te veel uiteenlopende ideeën bestaan over wat dat precies inhoudt en hoe zich dat laat vertalen naar gedrag online.

En dan heb ik het nog niet eens over het juridische aspect (totaal niet boeiend voor forumleden, wel zeer belangrijk voor mij als eigenaar van dit platform).

Ik kom hier t.z.t. op terug. Input/ideeën zijn in de tussentijd altijd van harte welkom per PB.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sven

Welja, schrijf mijn draadje gerust NOG verder vol met gezijk.

@Sylvia:
Dit is dus wat je volgens mij als mod niet moet doen.

Je bent nu forum-algemeenheden aan het uitschrijven in een individueel draadje.
Dat is precies wat je volgens mij als MOD niet moet doen.

Maar het is jouw forum, doe wat je wil.

Verwijder mijn account ook maar.
Ik heb hier geen zin meer in.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sven, een forum is net een gesprek in de kroeg. Iedereen heeft een mening, er zitten zeikerds tussen en lieverds. En soms zelfs een leuke griet die de boel wel ff regelt.
Neem een biertje, relativeer de boel en accepteer dat GEEN ENKEL FORUM volledig on-topic blijft. Net als dat kroeg gesprek ;-)
Proost!
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Sven schreef: 13 sep 2018, 21:30 Welja, schrijf mijn draadje gerust NOG verder vol
Bijzonder
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik ben in ieder geval blij met de aanpassingen omtrent het noemen van de dealernamen, en vind ook dat je alles over aanpassingen moet kunnen en mogen bespreken, ook de gevaren ervan en de mogelijke wettelijke consequenties.
Sven heeft wel een punt dat forumbeleid een eigen plek op het forum verdient, waardoor je die discussie nav een onderwerp apart kan voeren. Maar ik blijf binnen de onderwerpen wijzen op de mogelijke risico’s en consequenties.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Dit forum is wederom helemaal de weg kwijt ! :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mhoutman schreef: 14 sep 2018, 09:55 Dit forum is wederom helemaal de weg kwijt ! :bh:
Hier ben ik het niet mee eens. Dit forum is actief zoekende naar hoe om te gaan met de flinke groei. En met het ruimte geven aan de mening van velen.
Ik vind het juist mooi om te zien dat Sylvia deze discussie openlijk voert, daadwerkelijk openstaat voor de collectieve mening en niet zomaar dingen in haar eentje besluit. Dit soort dingen heeft tijd nodig, en ja dan wordt er hier en daar een keer een draadje vervuild. Meestal wordt het later wel weer opgeschoond...

Wat ik hier jammer vind is dat de TS, naar mijn mening nogal kinderachtig reageert en dat de gequote opmerking echt nul komma niks bijdraagt aan de sfeer en de mate van "op de juiste weg zitten" dan dit forum.

Laten we ons allemaal volwassen gedragen en elkaar ruimte geven wanneer iemand in jouw ogen iets geks doet. My 2ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens met FreddyH.

Over het verloop van dit topic: jammer als een forumlid vertrekt, maar het is niet anders. Als iemand ontevreden is over hoe deze community functioneert en geen zin heeft om daar opbouwende feedback over te geven, dan is het inderdaad beter om een andere stek te zoeken.

Ook hierin verschilt een forum in niets van de kroeg die Daniel1975 terecht ter illustratie aanhaalde. Blijf je toch plakken, dan zit je voordat je het weet totaal verzuurd op je vaste kruk aan het einde van de bar te mokken en andere bezoekers te klieren, terwijl de tijd aan je voorbij gaat. Dat is best wel een beetje sneu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat mij eraan doet denken: enkele maanden geleden is mij aangeboden om één van die andere kroegen over te nemen. Ik heb daar serieus over nagedacht, maar juist hierom heb ik destijds besloten om dat dus niet te doen. Zo blijft het Stromer Forum uniek en die andere kroegen ook. (Eentje mag ik nu zelfs niet meer in ;p) Zo kan iedereen die "het" op dit forum niet kan vinden prima verhuizen naar een andere tent. Daar is helemaal niks mis mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie