Kinderzitje plus fietstassen, kan dat?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 12 sep 2018, 11:01 Is het daarmee niet zo dat er dus geen enkel zitje goedgekeurd is voor gebruik op een Stromer, en er dus geen goedgekeurde zitplts kan worden gecreëerd? Daarmee gaat de wetgever er dus mede over...
Goed punt. Ik denk dat je gelijk hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sven

Kunnen we nu ajb ophouden met dit wetgezever?

Mijn vraag was "kan dat", niet "mag dat?"

Ik wil de praktische mogelijkheden onderzoeken om daarna te bepalen of en hoe ik het ga doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sven schreef: 12 sep 2018, 13:04 Kunnen we nu ajb ophouden met dit wetgezever?
Misschien zie je dit als en verstoring van "jouw" topic, maar zo is het niet bedoeld. Er lezen veel anderen mee en het is belangrijk dat men weet dat deze keus bij een ongeval of garantieclaim (grote) consequenties kan hebben.

Als er iemand voorbij komt in dit topic die de oplossing weet, dan zal die zich hier niet door laten weerhouden om je van advies te voorzien en je verder te helpen (er zijn meer Stromeraars op het forum die kinderzitjes gebruiken, maar niet heel veel).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Sven schreef: 12 sep 2018, 13:04 Kunnen we nu ajb ophouden met dit wetgezever?

Mijn vraag was "kan dat", niet "mag dat?"

Ik wil de praktische mogelijkheden onderzoeken om daarna te bepalen of en hoe ik het ga doen.
Sven, ik verwacht mijn Stromer ergens in de komende dagen terug te krijgen. Als je het wilt kan ik je een foto sturen van mijn oplossing.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Sven schreef: 13 sep 2018, 11:15Graag Mark!
Het is deze oplossing.

https://hollandbikeshop.com/fietsstoelt ... sIQAvD_BwE

Wij hebben een extra beugel voor een andere fiets, zo is de stoel ook nog op een andere fiets te gebruiken.

De plastic plaat die onder de stoel zit schuift maar net over de fietstassen heen. Beetje wrikken maar dan gaat t wel als gezegd.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Sven

Mark78 schreef: 13 sep 2018, 11:52 De plastic plaat die onder de stoel zit schuift maar net over de fietstassen heen. Beetje wrikken maar dan gaat t wel als gezegd.
Maar dan dekken ze de opening van de fietstassen toch af?
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Sven schreef: 12 sep 2018, 13:04 Kunnen we nu ajb ophouden met dit wetgezever?

Mijn vraag was "kan dat", niet "mag dat?"

Ik wil de praktische mogelijkheden onderzoeken om daarna te bepalen of en hoe ik het ga doen.
Nee, het kan dus niet, want het is verboden.

Als we aan de ene kant op dit forum om redenen geen dealernamen ‘mogen’ noemen, wil ik er ook voor pleiten geen illegsle oplossingen te mogen bespreken.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

@sven dat klopt, maar... de stoel is afneembaar. Ik zet eerst de tassen erop, breng dochter naar de opvang en laat daar de stoel achter.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Polling schreef: 13 sep 2018, 19:19
Sven schreef: 12 sep 2018, 13:04 Kunnen we nu ajb ophouden met dit wetgezever?

Mijn vraag was "kan dat", niet "mag dat?"

Ik wil de praktische mogelijkheden onderzoeken om daarna te bepalen of en hoe ik het ga doen.
Nee, het kan dus niet, want het is verboden.

Als we aan de ene kant op dit forum om redenen geen dealernamen ‘mogen’ noemen, wil ik er ook voor pleiten geen illegsle oplossingen te mogen bespreken.


Sorry hoor. Maar dan moeten we nu ook zo gaan reageren op iedereen die met zijn stromer op het fietspad rijdt? Mekaar attenderen of iets legaal of illegaal is, prima en zeker leerzaam. Maar het niet mogen bespreken, nee dat lijkt mij echt een brug te ver.

Ik ben het ook helemaal niet eens met het niet mogen noemen van dealernamen. Net juist het uitwisselen van informatie is het bestaansrecht van een forum als deze.

Zolang je maar het maar eerlijk en netjes houdt, dan is wat mij betreft ieder onderwerp bespreekbaar.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie