Fluxient Elite S3 fietslamp

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

[Test van de Fluxient lamp afgesplitst van het Sigma Buster 2000-topic. Stromeur.]
Stroompje schreef: 29 aug 2018, 08:34 Ben heel benieuwd Tomasj, opladen via de USB poort zou het heel mooi oplossen. En ja, voor mij zou een 700 lumen lamp met fatsoenlijke bundel en cut off al een wereld van verschil maken.
Deze lamp is gegeven de prijs wellicht Chinese makelij?
De lamp is besteld en wordt na 't week-end geleverd, eind volgende week laat ik je weten wat mijn bedenkingen van de lamp zijn. Incl verzending 50 EUR....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Tomasj schreef: 29 aug 2018, 20:06
Stroompje schreef: 29 aug 2018, 08:34 Ben heel benieuwd Tomasj, opladen via de USB poort zou het heel mooi oplossen. En ja, voor mij zou een 700 lumen lamp met fatsoenlijke bundel en cut off al een wereld van verschil maken.
Deze lamp is gegeven de prijs wellicht Chinese makelij?
De lamp is besteld en wordt na 't week-end geleverd, eind volgende week laat ik je weten wat mijn bedenkingen van de lamp zijn. Incl verzending 50 EUR....
Dank je Tomasj,

Ik ben heel benieuwd, en met mij denk ik vele ST2 rijders.
Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zonet thuisgekomen van zakenreis. Pakje was aangekomen, snel even buiten getest.

Dit ding (Fluxient) geeft dus een flinke bak licht, volgens mij effectief meer dan de Supernova mini.
Het licht is mooi geconcentreerd in een bundel, meer dan de supernova mini. Er is wel een beperkte hoeveelheid licht die wat breder straalt, maar absoluut niet hinderlijk voor tegenliggers. Morgen ga ik nu echt niet om 06h00 vertrekken naar mijn werk, de echte test is dus voor vrijdag, maar 't ziet er veel belovend uit. Misschien maak ik vrijdagavond wel wat fotootjes.
De lamp heeft een metalen 'housing' en ziet er eigenlijk nog best OK uit. Er zijn drie standen.

Opladen gebeurt via een USB poort.

Dus eerste indruk, voor 54 EUR incl verzending helemaal niet slecht.
Nu nog zien of ze effectief twee uur brandt op max sterkte.

Stromeur, indien jij vindt dat dit een apart topic verdient, laat het dan maar weten...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Hmm hier heb ik ook wel interesse in voor op mijn St1x...

Vooral ook benieuwd naar de kwaliteit van de usb poort. Bij sommige merken met gelijkaardige modellen is de kwaliteit van de usb poort blijkbaar van dien aard dat wanneer je je usb kabel er op wil aansluiten je die aansluiting gewoon in je behuizing duwt met als resultaat een lamp die niet meer wil opladen...
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Zo net op de fiets gezet. De mount is gemakkelijk op het stuur vast te zetten, maar het is niet direct makkelijk om de lamp van die snelkoppeling af te nemen.
De USB laadpoort ziet er wel OK uit, ik denk niet dat die een probleem gaat geven.
Morgenvroeg dus de eerste échte test. Ik vertrek in 't holst van de nacht (en ga dus daarom NU slapen) :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Eerste test van het lampje deze ochtend, en dat was geen onverdroten succes:
1. De bundel is iets te klein, gecombineerd met de bredere Supernova is het wel een geweldige combinatie (de bijzetlamp verlicht voornamelijk de grond 15-30 m voor mij). Als enig licht zou die Fluxient dus niet voldoen wat mij betreft
2. De batterij was leeg na 42 km (iets meer dan een uur dus). Ik had het lampje op voorhand niet geladen, dus dit verdient een tweede kans, de lamp schakelde met name na minder dan 5 minuten al van groen (70-100%) naar oranje (40-70%)
3. Lampje van mount halen is een niet zo erg handig

Maar we testen volgende week nog verder
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Tomasj schreef: 07 sep 2018, 20:20 Eerste test van het lampje deze ochtend, en dat was geen onverdroten succes:
1. De bundel is iets te klein, gecombineerd met de bredere Supernova is het wel een geweldige combinatie (de bijzetlamp verlicht voornamelijk de grond 15-30 m voor mij). Als enig licht zou die Fluxient dus niet voldoen wat mij betreft
2. De batterij was leeg na 42 km (iets meer dan een uur dus). Ik had het lampje op voorhand niet geladen, dus dit verdient een tweede kans, de lamp schakelde met name na minder dan 5 minuten al van groen (70-100%) naar oranje (40-70%)
3. Lampje van mount halen is een niet zo erg handig

Maar we testen volgende week nog verder
Hallo Tomasj,

Dank voor je testen tot nu toe.
Wat denk ik wel interessant is zijn de volgende twee vragen:

1] hoe vergelijkt deze lamp zich met de E3 die op de modellen ST2 (en wellicht andere modellen) van voor 2018 zitten. Een vergelijking met de M99 pro is er een waarbij een 50€ lamp altijd verliest.
2] ik begreep dat de laadinrichting van de lamp gebaseerd is op USB. In principe zou je dus de lamp met de Stromer USB laadprocedure kunnen laden, vermits het vermogen dat bij laden wordt gevraagd niet te groot is. Ik kan probleemloos mijn iPhone 7 met die poort opladen, en die laadstroom is ook niet mis hoor.
Misschien ook goed om dit te testen.

Als deze lamp aanzienlijk beter is dan de E3, en te laden met de USB poort is het zeker een aardige oplossing voor veel ST2 rijders die niet de investering en ombouw van de M99 willen of durven:

1]want dan zit je niet zomaar zonder licht als de lamp bijgeladen wordt uit de fiets accu,
2] en loskoppelen en apart laden (en dan vergeten) is dan ook niet nodig.
Ben benieuwd.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stroompje schreef: 09 sep 2018, 19:38
Hallo Tomasj,

Dank voor je testen tot nu toe.
Wat denk ik wel interessant is zijn de volgende twee vragen:

1] hoe vergelijkt deze lamp zich met de E3 die op de modellen ST2 (en wellicht andere modellen) van voor 2018 zitten. Een vergelijking met de M99 pro is er een waarbij een 50€ lamp altijd verliest.
Ik heb een ST2 met Supernova mini, niet de M99 Pro. Ik kan niet vergelijken met de E3
2] ik begreep dat de laadinrichting van de lamp gebaseerd is op USB. In principe zou je dus de lamp met de Stromer USB laadprocedure kunnen laden, vermits het vermogen dat bij laden wordt gevraagd niet te groot is. Ik kan probleemloos mijn iPhone 7 met die poort opladen, en die laadstroom is ook niet mis hoor.
Misschien ook goed om dit te testen.
Ik heb de lamp aan de USB kabel gehangen binnen, en dat leek te werken, maar ik ben nu eerst de lamp op zich aan 't testen zonder gekke dingen te doen. Want ik denk dat hij einde van de week terug naar de UK zal gestuurd worden.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dus indien ik morgen nog wat problemen heb, gaat het lampje gewoon terug naar de verzender. De volgende op de lijst om te testen is de Bush und Muller Ixon Space
https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... /196l.html? met 150 lux lichtsterkte. Ter vergelijking, Outbound Lights licht dat hier hoger op vermeld wordt claimt 110 lux (lijkt me wel weinig). De Supernova's worden omschreven als 250- 310 lux lichten
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 07 sep 2018, 20:20 Eerste test van het lampje deze ochtend, en dat was geen onverdroten succes:
1. De bundel is iets te klein, gecombineerd met de bredere Supernova is het wel een geweldige combinatie (de bijzetlamp verlicht voornamelijk de grond 15-30 m voor mij). Als enig licht zou die Fluxient dus niet voldoen wat mij betreft
2. De batterij was leeg na 42 km (iets meer dan een uur dus). Ik had het lampje op voorhand niet geladen, dus dit verdient een tweede kans, de lamp schakelde met name na minder dan 5 minuten al van groen (70-100%) naar oranje (40-70%)
3. Lampje van mount halen is een niet zo erg handig

Maar we testen volgende week nog verder
Nieuwe test vandaag, nu met een volledig opgeladen lampje, dat dus inderdaad probleemloos meer dan 2 uur bleef schijnen. Je kan de lamp ook laten schijnen terwijl ze aan 't opladen is (maar heb dit nog niet geprobeerd met mijn ST2, dat is voor één dezer).
Zoals reeds eerder gezegd, samen met de Supernova mini 45 een geweldige combinatie (lampjes leveren samen 1250 lumen op). Ook in de tweede stand (lumen) is de combinatie best OK, , zo zou de lamp dan 4 uur moeten blijven branden)
Enigste nadeel is dat de lamp wel erg moeilijk van de mount te halen is, maar daar zullen we wel mee leren leven, denk ik dan.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie