Revolights op Stromer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ik kwam onlangs online de Revolights tegen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Als deze vlot passen op een Stromer en wat duurzaam zijn zou ik deze anders wel nog overwegen.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ze zijn hier en hier al eens voorbij gekomen. Ik vraag me eerlijk gezegd af of het in NL (in BE: ik heb geen idee) toegestaan is om van je voertuig een "kerstboom" te maken. Zo weet ik wel dat de verlichting van een auto aan strenge normen is gebonden en dat er regelmatig mensen "van de weg worden gehaald" die afwijkende verlichting voeren. Ik verwacht dat dit ook zal gelden voor een brommer en een fiets.

Op het internet vond ik dit artikel, welk mijn vermoeden eigenlijk bevestigt (bovenste deel in het Engels, onderste deel in het Nederlands). Ik denk dan ook dat het verstandig is om zelf eerst goed onderzoek te doen of dit soort oplossingen wel toegestaan is voordat je de investering doet. Volgens het artikel: knipperen schijnt niet te mogen, continue licht wel.

Daarnaast heeft rvaneijk twee posts verderop in het draadje "Blinkers: achterlicht en remlicht" wel een punt:
"Eerlijk gezegd maak ik me wel zorgen om de middelpuntvliegende kracht op de bedrading en de batterijtjes. Deze laatste hebben immers voldoende massa om bij 45 km/u wielomwenteling een gevaar op te leveren bij lancering. Ik kan me - hoe mooi het ontwerp ook is - niet onttrekken aan de gedachte dat dit een echte houtje-touwtje (tiewrap) oplossing is, die nog wel wat doorontwikkeling nodig heeft".
Je vraag naar ervaring is dan ook een hele verstandige.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Voor auto's en bromfietsen zijn de regels inderdaad strenger, maar voor mij is het hier toch niet helemaal duidelijk of revolights nu wel of niet zouden mogen op een bromfiets.
Voor een gewone fiets zal het waarschijnlijk geen probleem geven, aangezien in België een knipperend licht wel toegestaan is op de fiets.

Het is inderdaad ook de vraag nog of die batterijen mooi op hun plaats blijven aan 45 km/h.
Vandaar ook mijn vraag naar ervaringen, ik ga zeker niet zoveel geld betalen vooraleer ik weet of het effectief kan/mag op een Stromer.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb hier al een tijdje een testset liggen. Helaas is het bij de 26" Revolights zo dat de accu niet in de "hoepel" is geïntegreerd (wat bij de grote wel het geval is); het is een los bakje dat je op de trapas moet monteren, en van daaruit ga je met een kabeltje om een spaak gewikkeld richting die hoepel. Helaas is dit bakje te breed om de motor te leggen (past precies niet tussen de opstaande randen waar de spaken aan de motor zijn bevestigd), dus daar moet een andere plek voor komen. Helaas heb ik hierna de tijd niet meer gehad om te bekijken wat de mogelijkheden verder zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Dat is wel jammer, dat je ze nog niet kunnen testen hebt.

Ik zie dat voor de 27.5" het dezelfde set moet zijn als de 26", met het apart batterijbakje, dus ook voor ST3 en ST5 zal dit waarschijnlijk dan hetzelfde probleem geven...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Plaats reactie