Nog een NTA-8776 gekeurde helm: de Polisport E'City.
Maten: M (54-59 centimeter), L (58-61 centimeter)
Gewicht: 350 gram (M), 360 gram (L)
Ventilatieopeningen: 12 stuks
Keurmerk: NTA 8776
Kleur: Matzwart
Advies verkoopprijs: 69,95 euro
Ik vind 'm heel (heel) erg lelijk, maar zoek je een NTA-8776 gekeurde helm voor heel (heel) weinig, dan is dit een prima optie. Geen foto's van het binnenwerk te vinden helaas. Hij is leverbaar.
Polisport E'City helm (NTA-8776)
Ik ga waarschijnlijk weer een Kask kopen vanwege het grote vizier, zonder keurmerk weliswaar maar dat boeit me niet... veiligheid en comfort zijn voor mij belangrijker.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het grote vizier van de Kask is inderdaad ongeëvenaard. Dat van mijn Lazer Anverz is minder goed, kleiner en niet getint.
Qua veiligheid: waarschijnlijk zal het wel goed zitten met de Kask, maar 100% zeker weten zul je het nooit zonder dat NTA-8776 keurmerk.
Die hele keurings-procedure is natuurlijk voor een deel geldklopperij, maar een groot merk als Kask kan nu echt niet meer achterblijven en moet gewoon dat keurmerk binnen halen, anders ga ik denken dat er een andere reden is voor het feit dat die NTA-8776 keuring voor de Kask Urban Lifestyle helm er nog steeds niet is.
Qua veiligheid: waarschijnlijk zal het wel goed zitten met de Kask, maar 100% zeker weten zul je het nooit zonder dat NTA-8776 keurmerk.
Die hele keurings-procedure is natuurlijk voor een deel geldklopperij, maar een groot merk als Kask kan nu echt niet meer achterblijven en moet gewoon dat keurmerk binnen halen, anders ga ik denken dat er een andere reden is voor het feit dat die NTA-8776 keuring voor de Kask Urban Lifestyle helm er nog steeds niet is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het zou zomaar iets te maken kunnen hebben met dat ongeëvenaarde vizier... Voor zover ik her en der lees, is dat de bottleneck bij de keuring van meerdere helmen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Dat zou mij inderdaad niet verbazen. De afweging die ik maak is de volgende (in afnemende volgorde van belang voor mij):
1. een vizier dat over mijn bril/zonnebril past
2. een vizier dat de wind zoveel mogelijk uit mijn ogen houdt (anders tranen -> slechter zicht)
3. een helm die qua materiaalgebruik en vormgeving extra bescherming biedt aan slapen en achterhoofd
4. goede pasvorm / draagcomfort (sluiting, windgeruis, ventilatie, bescherming tegen regen)
5. een mooie helm
6. een helm met een NTA-8776 keurmerk.
De kans op een ongeval waarbij het grote vizier mogelijk een extra letselrisico geeft is vele malen kleiner dan het risico dat ik bij een ongeval betrokken raak als gevolg van slecht zicht door betraande ogen. Liever goede remmen/verlichting/zicht waar ik elke dag profijt van heb dan een keurmerk waarmee ik alleen in geval van een ongeval mogelijk beter beschermd wordt...