Welk zadel?

Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

macfiets schreef: 24 aug 2018, 11:58 Ik heb op mijn ST2 de Brooks B17 special titanium en op mijn ST5 de B17 pro titanium. Hiermee heb je geen bodyfloat nodig.
eerst had ik op de ST2 de standard B17, maar die brak af na een tijd. Daarom de titanium, die geeft geen krimp. Die vangt alle schokken perfect op. Je moet ze wel eerst inrijden, dan zijn ze perfect.
Erg mooi de titanium versies alleen jammer dat deze alleen met koperen popnagels verkrijgbaar zijn :bh:
Martin

De Brooks B17 is zeker mooi en lijkt mij lekker comfortabel. Zit het verschil in de standaard en titanium versie van de B17 alleen in de rails die van titanium(sterker en lichter, maar nodig?) zijn bij de titanium versie of is er meer verschil?
Er zit namelijk nogal een prijsverschil tussen de beide types.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Martin schreef: 25 aug 2018, 11:58 De Brooks B17 is zeker mooi en lijkt mij lekker comfortabel. Zit het verschil in de standaard en titanium versie van de B17 alleen in de rails die van titanium(sterker en lichter, maar nodig?) zijn bij de titanium versie of is er meer verschil?
Er zit namelijk nogal een prijsverschil tussen de beide types.
Wat is nodig :mrgreen:

Ikzelf vind het de meerprijs in ieder geval niet waard maar dat komt vooral ook omdat ik geen voorkeur van ‘koper’ op een grijze high tech fiets heb. Staat veel beter op bijvoorbeeld een klassiek groene ST3 Launch Edition. Daar was trouwens een bruin zadel ook heel mooi op geweest maar dat terzijde.

Op de B17 Titanium uitsluitend koperen rivets en titanium rails en andere delen behalve stelbout. (Brooks Team Pro)

Ben nu een zwarte C17 Cambrium All Weather aan het testen en aangenaam verast. B17 is wel veel comfortabeler :)
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

thijser schreef: 23 aug 2018, 08:27 Ik heb de laatste tijd ook wat zitten experimenteren mat zadels, ik krijg al vrij snel last van pijnlijke zitbotjes en uiteindelijk gaat vaak mijn rechterbeen ook wat tintelen...
Ik ben tegenwoordig fan van ISM zadels, ik kon sinds 2014 totaal niet meer fietsen door een continue geirriteerde pudendus zenuw, waarschijnlijk als gevolg van het fietsen. Kwam medio vorig jaar ISM tegen op internet en heb een proefzadel laten opsturen, ben na een korte opbouwperiode sinds die tijd weer in staat alles te fietsen wat ik wil.

Voor de looks moet je het niet doen. Ik heb de ISM PM2.0 op de Stromer en de ISM PR2.0 op de MTB. Het is even wennen omdat het zadel scheef staat, maar geeft iig totaal geen druk op de plekken waar dat problemen kan geven.
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Mountainmac schreef: 25 aug 2018, 20:25
thijser schreef: 23 aug 2018, 08:27 Ik heb de laatste tijd ook wat zitten experimenteren mat zadels, ik krijg al vrij snel last van pijnlijke zitbotjes en uiteindelijk gaat vaak mijn rechterbeen ook wat tintelen...
Ik ben tegenwoordig fan van ISM zadels, ik kon sinds 2014 totaal niet meer fietsen door een continue geirriteerde pudendus zenuw, waarschijnlijk als gevolg van het fietsen. Kwam medio vorig jaar ISM tegen op internet en heb een proefzadel laten opsturen, ben na een korte opbouwperiode sinds die tijd weer in staat alles te fietsen wat ik wil.

Voor de looks moet je het niet doen. Ik heb de ISM PM2.0 op de Stromer en de ISM PR2.0 op de MTB. Het is even wennen omdat het zadel scheef staat, maar geeft iig totaal geen druk op de plekken waar dat problemen kan geven.
1) Zadelprobleem
2) Aaanschaf ISM zadel
3) Zadelprobleem opgelost
4) :cool2:
Martin

@mhoutman: ik zie het nu pas, de titanium versie heeft idd koperen rivets. Vind ik ook niet mooi op een ST5. Bij een ST3 is dit denk ik wel een mooie combi.
Gewoon een standaard Brooks B17, scheelt zo weer €100,- met de titanium versie.
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Ik heb nu al een tweeduizendtal km het open zadel ASPIN van Gilles Berthoud. Een hele hap uit het budget, maar intussen ingereden en erg tevreden van, zeker op lange ritten. Ik had namelijk erg veel last van het standaard zadel.
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

"mhoutman
Ben nu een zwarte C17 Cambrium All Weather aan het testen en aangenaam verast. B17 is wel veel comfortabeler :)"

c17 staat op st3 limited.
Kan je het verschil tussen beide zadels meer in detail weergeven.


bedankt

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Dit zijn overigens ook fijne zadels, hoewel ze wat klein tonen op de nogal massieve Stromer: http://www.chargebikes.com/spoon/
Heb zelf de Spoon.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie