Muziek op de Stromer

Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Dan kun je net zo goed stellen dat alle moderne wagens geen multimediasysteem meer mogen hebben.
Sterker nog... De isolatie uit de auto trekken.
Want bij de nieuwe audi A6 hoor je zelfs geen ambulance meer.

Je creeërt, volgens mijn eigenzinnige mening, een vals gevoel van veiligheid door te stellen dat een fietser alle zintuigen nodig heeft.
Ik erger me nog meer aan het aantal voetgangers dat zombie gewijs naar hun smartphone zitten te staren en het fietspad oversteken/bewandelen zonder om te kijken.

Gewoon door naar hun smartphone te kijken horen ze je niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Riese schreef: 11 mei 2018, 00:23 Dan kun je net zo goed stellen dat alle moderne wagens geen multimediasysteem meer mogen hebben.
Dat mag van mij ook allemaal weg.

Ik heb zo'n systeem in de auto, maar ik stel alles in voordat ik vertrek. Mijn telefoon zit in mijn tas en die gooi ik meestal op de achterbank. Mijn navigatiescherm bekijk ik zelden; ik navigeer op de stem van Mevrouw TomTom (of nouja, Mevrouw Mazda, maar Mevrouw TomTom klinkt leuker :mrgreen: ).

Ik ben ook groot voorstander van een systeem dat de smartphone (in ieder geval grotendeels) onbruikbaar maakt zodra de auto wordt gestart.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Riese schreef: 11 mei 2018, 00:23 Je creeërt, volgens mijn eigenzinnige mening, een vals gevoel van veiligheid door te stellen dat een fietser alle zintuigen nodig heeft.
Ehm neen. Ik zeg niet dat je niks kan gebeuren als je al je zintuigen onderweg inzet voor hetgeen ze voor bedoeld zijn. Ik zeg alleen dat het onverantwoord (en soms ook best wel dom) is om ze opzettelijk NIET gebruiken. Dat is wat anders.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Blackally schreef: 17 apr 2018, 11:27 Ik ben het ermee eens dat de Shure fantastische in-ears zijn. Ik heb zelf de 535 voor als ik in de band speel....
Voor op de fiets vindt ik deze inderdaad teveel afsluiten, maar een goed alternatief is Bose.

https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... qc30_black draadloos of bedraad https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... pple_black

De hebben noisecancelling, maar het niveau hiervan kun je afstellen.

Misschien zinvol voor de mensen die wel iets willen dempen...

Peter
Heeft iemand ervaring met deze earphones?
Ik overweeg deze aan te schaffen om tijdens het stromeren te kunnen bellen, maar vraag me af of de mic goed genoeg is ivm windgeruis.
Wat me eraan aanspreekt is dat de moise cancelling functie ingesteld kan worden, dus dat je niet helemaal afgesloten bent van de buitenwereld.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Smitty81 schreef: 26 jul 2018, 20:41
Blackally schreef: 17 apr 2018, 11:27 Ik ben het ermee eens dat de Shure fantastische in-ears zijn. Ik heb zelf de 535 voor als ik in de band speel....
Voor op de fiets vindt ik deze inderdaad teveel afsluiten, maar een goed alternatief is Bose.

https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... qc30_black draadloos of bedraad https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... pple_black

De hebben noisecancelling, maar het niveau hiervan kun je afstellen.

Misschien zinvol voor de mensen die wel iets willen dempen...

Peter
Heeft iemand ervaring met deze earphones?
Wel met de versie die over je oren heen gaat. Ik heb zowel de QC25 als de QC35. Maar deze gebruik ik niet tijdens het fietsen. Ik kan de QC25 wel eens gebruiken tijdens het fietsen om te kijken hoeveel ruis je krijgt met bellen, de 35 ligt op mijn werk waar ik over 3 weken pas weer kom.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Ik heb sinds vorige week de afterschokz trekz air in mijn bezit. Ruis zal je bij deze snelheden altijd wel hebben maar voorlopig stoort het me niet. Ik kan de liedjes vlot horen en toch hoor je alles wat rondom om gebeurt.

Tevreden over. Ah, en ze passen perfect onder mijn helm en gaat perfect samen met de serengeti Livio zonnebril.
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

FreddyH schreef: 30 jul 2018, 11:45 Wel met de versie die over je oren heen gaat. Ik heb zowel de QC25 als de QC35. Maar deze gebruik ik niet tijdens het fietsen. Ik kan de QC25 wel eens gebruiken tijdens het fietsen om te kijken hoeveel ruis je krijgt met bellen, de 35 ligt op mijn werk waar ik over 3 weken pas weer kom.
Als je dat zou willen proberen, graag!
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Doe ik eind deze week even, als het goed is heb ik dan mijn fiets weer thuis...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Ik zou met de QuietComforts de ruisonderdrukking wel lager zetten.. Anders krijg je volgens mij echt gevaarlijke toestanden op de baan. :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Ik gebruik een sony walkman voor tijdens het fietsen en lopen.
Sluit compleet de oren af zodat je geen windgeruis meer hebt.
Deze heeft wel een ingebouwde micro die je in 4 standen kan zetten (van uit en dan A, B, C) zodat de omgevingsgeluiden wel goed door komen maar dus niet de wind.

https://www.sony.be/nl/electronics/walk ... 410-series
Plaats reactie