Kinderzitje op een 17" inch comfort ?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ziet er ook piekfijn uit! :bf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik vond het zitje ook een fijne drager voor mijn Ortlieb. Maar toch wel een beetje een windvanger hoor, zo'n tas er op!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... usPage=VIP
(niet mijn advertentie)

Dit is 'n fijn zitje met bevestiging zadel buis. Kids sliepen er heerlijk in. Makkelijk te verwijderen.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb even een foto uit de ad gepakt, want die MP advertenties hebben niet het eeuwige leven. Het gaat hier om een Römer Jockey Comfort zitje:

$_86 (1).JPG
$_86 (1).JPG (105.56 KiB) 3814 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sven

J3R schreef: 16 jul 2018, 23:52 Los van het feit of het wettelijk is toegestaan (bij ongeval kan de verzekering simpelweg weigeren uit te keren)
Voor alle duidelijkheid:
Het is in NL toegestaan om een kind op een brommer te vervoeren, mist veilig en het kind een goedgekeurde helm draagt.
Stromer staat alleen geen aanpassingen toe aan de fiets, ook het plaatsen van een kinderzitje is door stromer niet toegestaan.

Het vervoeren van kinderen of andere levende wezens in een aanhanger achter een brommer is in NL NIET toegestaan, ook niet als er op het moment van vervoer geen gebruik wordt gemaakt van de trapondersteuning.
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Awv schreef: 19 jul 2018, 21:22 https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... usPage=VIP
(niet mijn advertentie)
Dit is 'n fijn zitje met bevestiging zadel buis. Kids sliepen er heerlijk in. Makkelijk te verwijderen.
AWV,

Heb je dat zitje ook op een 17" comfort gehad ?
ik heb het geprobeerd, maar het past niet, je moet het zodanig laag monteren (onder de framebuizen) dat het zitje IN de bagagedrager valt.
Op een stromer sport valt het mss wel te monteren (hoewel ik denk dat ik dit type zelfs niet tussen het spatbord rond de zadelbuis kreeg).

groetjes en bedankt voor het meedenken iedereen :ay
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Nee, niet geprobeerd. Je hebt gelijk denk ik.
Zadelpen is de enige plek.. En dan zit ie wel erg hoog. Of zadel moet nog hoog staan
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
ger
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2019, 19:45

Ziet er goed uit, beide een helm op tijdens het fietsen?
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Sven schreef: 19 jul 2018, 22:29

Voor alle duidelijkheid:
Het is in NL toegestaan om een kind op een brommer te vervoeren, mist veilig en het kind een goedgekeurde helm draagt.
Stromer staat alleen geen aanpassingen toe aan de fiets, ook het plaatsen van een kinderzitje is door stromer niet toegestaan.
Waarschijnlijk bestaan er geen SP helmen voor kinderen, dus zit je vast aan een EC22.05 helm. Op zich ook wel leuke te vinden. Ik vervoer mijn kinderen toch liever niet op een SP.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Regeltjes........ :bh:
Ik zou het best willen; 's morgen de jonge dame naar kinderdagverblijf brengen en dan direct door naar werk. Maar ja, zelfs zonder ondersteuning mag het niet, terwijl dat natuurlijk totaal niet gevaarlijker is dan op een willekeurige andere fiets. Sterker nog, door de mega stabiliteit en super schijfremmen op de Stromer zouden wel eens veiliger kunnen zijn.....
Nu zit ze dus achterop de bagagedrager&tas en loop ik met de fiets in de hand 10 min naar KDV. Onhandig, maar de enige oplossing.
Plaats reactie