Opties....

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb n.a.v. jullie ervaringen weer een optie die aan de toch al lange lijst met opties kan worden toegevoegd: vervangen van de remblokjes door Swiss-Stops remblokjes.

Trouwens, gisteren in de fietswinkel in Zwolle sprak de Abus goedgekeurde fietshelm mij wel aan.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Ik rijd zelf sinds 1,5 maand een ST2 en heb ruim 2600km op de teller staan. Ik ben zeer tevreden over de fiets. Ik heb gelijk een BodyFloat erop gezet en dat is echt een aanrader. Verder is de fiets (nog) standaard met de 983 Wh accu.

Ik ga zeker ook een andere cassette plaatsen als deze aan vervanging toe is. 11-12-13-14 lijkt me echt prettiger, zeker gezien de ervaringen ook hier op het forum. Ik ben ook zeer geinteresseerd in een geveerde stuurpen, zie ook het verende stuurpen topic: [url][http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=117/url]. Dit mede omdat voornamelijk wat langere afstanden rijd.

Ik heb tot op heden maar een paar keer een bui gehad en ben tevreden met de BigBens. Als je door weer en wind gaat rijden is een spatlap zeker een aanrader.

Ik heb Abus Bordo vouwslot in een houder op het frame zitten zodat ik de fiets altijd ergens aan vast kan zetten. Bevalt mij uitstekend.

Wat mij betreft is de ST2 echt een aanrader!
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Afbeelding
een extra batterij....
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Handig gedaan die extra accu op die plek. :ay
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

bikerke schreef: 21 aug 2017, 15:39 Afbeelding
een extra batterij....
Toch wel benieuwd wat die mogelijkheid kost..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Netjes gedaan zeg. Hoe zit die houder vast, aan de bidonschroeven? Slotje eraan, ook mooi tegen diefstal van je dure accu.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de oorsprong van dit ontwerp. Is er een dealer die dit verkoopt, of komt het ergens uit een 3D printer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Deze fiets is niet van mij hé.
Ik vond deze foto op de site van een firma die batterijen maakt/herstelt/aanpast.
Ik heb hun gemaild voor de prijs en hou jullie op de hoogte.
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Zo te zien is dit geen batterijhouder, daar lijkt ie me te klein voor. Wel elegant opbergvakje voor iets dat je achter slot wil hebben. Ben benieuwd naar commentaar van de leverancier.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Hoe neem je dan je bidon met water mee als de bidonhouder niet meer op het frame geplaatst kan worden?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Misschien vergis ik me, maar je zult niet veel inspanning gaan leveren en dus niet veel gaan zweten op een Stromer. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat je onderweg behoefte gaat krijgen aan een bidon met water.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie