Opties....

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je een beetje afstand rijdt en je wil rond de 42 a 45km/u kruissnelheid aanhouden, geloof me dan maar dat dat wel degelijk de nodige inspanning kost. En dus krijg je dorst, zeker nu het nog redelijk warm is.

Ik fiets 30km enkel op mijn ST1 X in ca. 50minuten, en dan kom ik -met dit weer- totaal bezweet en dorstig aan op mijn werk. Op de stukken waar ik goed door kan rijden ga ik 39-42km/u, de Omni App geeft als gemiddelde snelheid na afloop dan zo'n 34,6 km/u aan (dat is b.v. de stand na mijn rit van vanmorgen).

Nu is mijn conditie nog steeds niet helemaal je-dat dus ik ben niet echt representatief. Maar er zijn genoeg mannen op dit forum aanwezig die gemiddelde snelheden van rond de 40km/u rapporteren. Dat betekent een kruissnelheid van ruim 45km/u. Die heren stampen dus volle bak door en ik weet zeker dat die het ook niet droog houden op de rug.

Ik denk dat het tijd wordt voor een serieuze proefrit voor jou Henry ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Zou kunnen. Momenteel rijd ik op een QWIC P-RD9s zo'n 35 km/u, afstand 15 km. Dan vind ik het toch wel lekker wat water bij me te hebben. Vanaf volgende week heb ik een Stromer ST1x. Per 1 november gaat m'n woon-werk afstand enkele reis omhoog naar 28 km. Vandaar de vraag aangezien ik verwacht het dan ook wel te waarderen wat water bij me te hebben ;-)

Het valt me inderdaad wel op dat ik tot nu toe geen bidons gemonteerd zie op Stromers.
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In het Stromer foto topic zie je wel de nodige bidons/bidonhouders voorbij komen.

Ik heb mijn bidonhouder opgeofferd aan een slot. Ik heb nog steeds een bidonhouder op de plank liggen waarmee ik een bidon onder het zadel kan monteren. Maar daar zat dus eigenlijk mijn tasje met reparatiesetje, dat daar niet meer past sinds ik een BodyFloat heb. Bidon zit momenteel in mijn tas.

Een extra setje ogen aan het frame voor een tweede bidon en/of slot zou ik op een Stromer bepaald geen overbodige luxe vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vorige week een paar keer 60km weggetrapt in 2 uur (dus 30 km/uur gemiddeld), niet op een Stromer maar op een fiets waarop ik max 35 km/uur haal (afhankelijk van waar de wind vandaan komt). Tijdens die ritten heb ik dan geen behoefte aan een bidon met water. De situatie is anders als wanneer ik hetzelfde kunstje doe op een racefiets. Vandaar mijn eerdere opmerking dat ik het niet goed kon voorstellen dat je behoefte kon hebben aan een bidon met water als je op een Stromer (die een sterkere motor en accu heeft) je rondjes maakt.

Misschien wordt het inderdaad tijd dat ik eens naar QicQ of Herveld ga voor een proefrit. :D
Witte ST3 van maart 2019
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST3 Sport
Km-stand: 24000

Welke accu heb je Stromeur? Ik heb net een ST1x aangeschaft en overweeg een upgrade naar de 1 KWh accu. Mijn enkele reis wordt 28 km en dat wil ik namelijk het liefst kunnen afleggen zonder op het week te hoeven laden.

Mvg,

Mathijs
ST1x 2017 Orange | ST1x Charcoal 2018 | ST3 Deep Black 2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Beste Henry,

da's wel een gedurfde aanname.
Vandaag mocht ik Elst (Gld) - Utrecht doen; parcourtje 65 km enkele reis. Toen ik vanochtend vertrok was het maar 10 graden maar ook dan heb ik op deze trip echt een bidon koude thee weggewerkt. Op de terugweg was het DIK 25 graden; en ik had echt te kort aan de enkele bidon. Zowel op de heen als terugreis een gemiddelde van 39,5 km/h.
Ook voor mijn standaard 60 km rit Elst - Amersfoort gebruik ik een bidon.
Dat zal vast te maken hebben met mijn kruissnelheid. Na een dikke 6000 km een gemiddelde van 36,7 km/h. En dat had veel hoger kunnen zijn als ik niet samen met echtgenote + kind had gefietst in de vakantie......anders lag mijn gemiddelde boven de 38 km/h.
Voor woon-werkverkeer ken ik maar 1 stand: maximale ondersteuning; aan-en-gaan. Dat mag de St1x misschien prima vinden maar ik als berijder wil echt drinken......

Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 28 aug 2017, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhuibers schreef: 28 aug 2017, 18:30 Welke accu heb je Stromeur? Ik heb net een ST1x aangeschaft en overweeg een upgrade naar de 1 KWh accu. Mijn enkele reis wordt 28 km en dat wil ik namelijk het liefst kunnen afleggen zonder op het week te hoeven laden.
Ik heb de 618Wh accu. Afhankelijk van de omstandigheden, m.n. de hoeveelheid tegenwind die hier in Friesland naar hartenlust waait, rij ik de accu over 30km enkel 45-60% lleeg. Ik laad bij op mijn werk. Een extra lader voor op het werk is immers stukken goedkoper dan een dikkere accu :geek:

Ik denk dat je uit deze tabel met gegevens van werkelijke gebruikers een aardig idee kunt krijgen van de te verwachte actieradius per type Stromer en accu. Mocht je in de winter door willen gaan, houd dan rekening met fors minder capaciteit zodra de temperatuur onder 0 duikt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 28 aug 2017, 17:15 Misschien wordt het inderdaad tijd dat ik eens naar QicQ of Herveld ga voor een proefrit. :D
Na >100 bijdragen op het Stromer Forum ben je dat zo langzamerhand wel aan jezelf (en aan ons ;p) verplicht. Hoog tijd om al die theorie eens te toetsen aan de praktijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ja Henry,

Als ik naar mijn werk fiets met mijn Stromer, fiets ik voluit, gemiddelde snelheid 40+ op 47 km, en geloof mij, dan kan ik niet zonder de bidon, vooral in de middag

Ik wil ook graag zo'n Bordo slot, gezien mijn normale ringslot gaat resoneren boven de 35 km.h (ondanks wat elastiek eromheen). Ik heb echter nog geen goed alternatief (estetisch) gezien voor de huidige bidonmontage, vandaar dat ik het eerst hierbij laat. Beter water bij de hand dan een slot :mrgreen:
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies. En zie je dat iemand je mooie Stromer wil jatten, dan gooi je gewoon je bidon naar z'n hoofd. :aq
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie