Riser stuur of stuurpenverlenger
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
En nu met mijn eigen ervaring. Vanwege een vervelende slijtage in mn wervelkolom moet ik zo rechtop mogelijk zitten om een “schadelijke” houding te voorkomen:
Om deze reden destijds ook t topic gestart, toen nog in bezit van de ST2.
Nu ik veel meer gebruik maak van de Stromer en mn fysio begon te klagen over het eea moest er toch een modificatie komen om ‘n houding te berbeteren op de Es.
Stap 1: de Redshift shockstop 30graden plus.
Helaas nog niet voldoende.
Stap 2 Toen weer mn riser stuur..... (zie mn eerste post in dit item)
Erg lelijk maar wel fijn voor mn houding.
Stap 3 Riser eraf en de Ergotec stuurpenverlenger geplaatst
Ik ben nu tevreden, hoger gaat echt niet, dan gaat de kabel welke van t stuur komt bij het rechtsom draaien uit t frame
En echt de controle over de Es is magnifiek, strak, licht geveerd en in mijn beleving is de verbinding erg sterk. Inmiddels meer dan 1.000km ermee gestromerd en echt aan te raden voor medestromeraars met de wens rechterop te zitten.
Om deze reden destijds ook t topic gestart, toen nog in bezit van de ST2.
Nu ik veel meer gebruik maak van de Stromer en mn fysio begon te klagen over het eea moest er toch een modificatie komen om ‘n houding te berbeteren op de Es.
Stap 1: de Redshift shockstop 30graden plus.
Helaas nog niet voldoende.
Stap 2 Toen weer mn riser stuur..... (zie mn eerste post in dit item)
Erg lelijk maar wel fijn voor mn houding.
Stap 3 Riser eraf en de Ergotec stuurpenverlenger geplaatst
Ik ben nu tevreden, hoger gaat echt niet, dan gaat de kabel welke van t stuur komt bij het rechtsom draaien uit t frame
En echt de controle over de Es is magnifiek, strak, licht geveerd en in mijn beleving is de verbinding erg sterk. Inmiddels meer dan 1.000km ermee gestromerd en echt aan te raden voor medestromeraars met de wens rechterop te zitten.
+ST2S and n-joying it to the max...
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Ben ook erg benieuwd wat een 22” tegenover een 20” frame doet ivm houding, ik kan zodra de 22” ST5 er is een testsessie doen in Groningen, ben benieuwd of dat wat is, gezien de ST5 niet van enige vorm van verhoging kan worden voorzien. Of moet iets CNC laten frezen, maar weet niet hoe dit met bekabeling komt....
+ST2S and n-joying it to the max...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk dat een ST3 je meer modificatie mogelijkheden gaat geven, want die heeft niet de strak ontworpen cockpit van de ST5 en de keus uit meerdere stuurpennen.
Met een 22" krijg je een grotere zadelpunt-stuurpen-afstand en dan kom je alleen maar meer voorover te zitten.
Bekabeling kan altijd verlengd worden. Het is alleen wel de vraag hoe eenvoudig het te realiseren is. Die platte bundel die links je frame in gaat bijvoorbeeld, dat is gewoon een mantel om drie losse kabels. Als je dealer van die mantel alvast een langere voor kan regelen bij Stromer (gaat vast vanaf rol), dan ben je al een heel eind.
Met een 22" krijg je een grotere zadelpunt-stuurpen-afstand en dan kom je alleen maar meer voorover te zitten.
Bekabeling kan altijd verlengd worden. Het is alleen wel de vraag hoe eenvoudig het te realiseren is. Die platte bundel die links je frame in gaat bijvoorbeeld, dat is gewoon een mantel om drie losse kabels. Als je dealer van die mantel alvast een langere voor kan regelen bij Stromer (gaat vast vanaf rol), dan ben je al een heel eind.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mooi is het niet inderdaad, geen van de twee opties. Maar als het helpt om comfortabeler met minder pijn te fietsen...
Ik vrees dat ik het vroeg of laat toch ook moet gaan doen.
(fijne oplossing op de tassen weg te hangen )
Ik vrees dat ik het vroeg of laat toch ook moet gaan doen.
(fijne oplossing op de tassen weg te hangen )
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
nou Stromeur toch..... ik kan echt niet meer terug naar handschakelen, ben verslaaft aan de klik klik piep van de DI2... maar ja je heb gelijk, daar heb ik wel de optie om eea te modificeren...
Dank voor je feedback aangaande de 22” inzake de houding, ik had een andere voorstelling..
Inzake de tip van de bekabeling zal ik bij het volgende bezoek aan mn nwe FM het verzoek indienen! Hier is nog wel voordeel te halen.
Voor nu heb ik een praktische oplossing tot er een ander alternatief is, Dank voor je meedenken
+ST2S and n-joying it to the max...
- Fastedde
- Veteraan
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST2s
- Km-stand: 7500
Mooi is anders, maar ja “ wie mooi wil zijn moet pijn lijden” is voor mij geen optie...
Ja een simpele maar doeltreffende oplossing, 2 latjes en de klemmen van de ORtlieb vallen er mooi omheen
+ST2S and n-joying it to the max...
Klopt ... dat blijkt ook duidelijk uit de geometrie en da's ook meteen de reden waarom ik met mijn 1m86 (Stromer heeft het trouwens nergens over de binnenbeenlengte, onbegrijpelijk !) én met versleten nekwervels voor een 20" met ergonomische aanpassingen heb gekozen ipv voor een 22" waarop ik nog dieper zou komen te zitten.