Pagina 2 van 3
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 16 sep 2018, 21:30
door FreddyH
Liesbeth schreef: ↑16 sep 2018, 21:13
Maar ik vind het wel gek...
Er kan altijd een productie foutje in zitten... Hoeft niet iets te zeggen over het product zelf (dan hadden we dit al veel vaker gehoord).
Re: Bodyfloat 2.1 vering gebroken
Geplaatst: 16 sep 2018, 22:17
door Tomasj
jve66816 schreef: ↑16 sep 2018, 20:52
Sylvia, dat is zo voor Nederland, in Belgie heb je altijd 2j garantie
Wanneer je hem in België koopt. Maar wanneer je online vanuit een ander land koopt, is dat niet het geval
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 16 sep 2018, 22:19
door Stromeur
Liesbeth schreef: ↑16 sep 2018, 21:13
De leverancier reageerde vandaag al meteen op mijn mail en heeft beloofd zo snel mogelijk vervangende onderdelen te sturen, onder garantie.
Keurig!
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 17 sep 2018, 13:36
door jick
Ik herken geen knakkend of piepend geluid op mijn Kinect 2.1 (nieuwe versie BF), maar ik heb 'm ook nog maar net in gebruik.
Overigens,
Het standaard consumentenrecht in de EU is volgens mij altijd 2 jaar.
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 17 sep 2018, 14:28
door FreddyH
Je link ondersteund jouw stelling niet
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.
(1e zin, 2e alinea)
Nederland heeft die Europese richtlijn dus niet overgenomen, je hebt in Nederland dus geen wettelijk recht op 2 jaar garantie. In Nederland mag je een deugdelijk product verwachten. Als de motor in jouw nieuwe en goed onderhouden auto ineens na 3 jaar en 20.000km opblaast dan kun je dus nog steeds verhaal gaan halen bij de verkoper. Wel is het zo dat jij na 6 maanden moet bewijzen dat het aan het product lag. Daarvoor moet de verkoper bewijzen dat het aan jou lag.
Zie ook:
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 17 sep 2018, 15:05
door jick
Volgens mij onderschrijft mijn link wel degelijk de stelling
:
Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Dat betekent in de praktijk dus minstens twee jaar. Ik ben geen jurist, maar uit ervaring weet ik dat met name dat computermerk met het aangevreten fruit daar menigmaal last mee heeft gehad (1 jaar garantie aanbieden, voor veel geld 3 jaar erbij kopen terwijl 2 jaar toch echt het minimum is).
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 17 sep 2018, 21:31
door jve66816
Toch leuk dat 1 Europa, overal zelfde regels
Oh ja, en in Belgie is een zelfstandige geen consument, die krijgt geen garantie
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 27 aug 2019, 11:00
door Stromend
Vanmorgen hoorde ik een knak en bij inspectie bleek de bovenste van de twee veren van de bodyfloat 1 na 17.960km gebroken. Heb het systeem nog niet gedemonteerd dus kan verdere schade niet beoordelen.
Even bij mijn FM gecheckt en hij bevestigde deze mogelijkheid. Hij bood me een vervangende zadelpen voor de terugreis aan.
Ga proberen bij de leverancier(groepsaankoop okt. 2017) een reserve-veer te krijgen. Hiermee krijgen we dan direct helderheid over de 2 jaar
Re: Bodyfloat 2.1 vering gebroken
Geplaatst: 28 aug 2019, 14:52
door Stromend
Liesbeth schreef: ↑16 sep 2018, 17:09
Ik had gisteren ook een wat knakkend geluid en mijn body floate niet meer zo. Blijkt dat ook bij mij de veer en een onderdeel gebroken zijn. Ik heb de bodyfloat vorig jaar oktober met de groepsaankoop gekocht en hoop dat dit een garantiegeval is.
20180916_170646000_iOS.jpg
Bij mij is hetzelfde euvel ontdekt: veer en bevestiging gebroken. Ga nu de leverancier bellen en horen hoe dit opgelost kan worden.
Re: Bodyfloat 2.1 vering
Geplaatst: 28 aug 2019, 23:11
door Blue
jve66816 schreef: ↑17 sep 2018, 21:31
Toch leuk dat 1 Europa, overal zelfde regels
Oh ja, en in Belgie is een zelfstandige geen consument, die krijgt geen garantie
Wel garantie. Maar altijd maar 1j verplicht.
Sommige bedrijven negeren dat en geven an zakelijke klanten toch 2jaar.
(Coolblue, Fnac,...)