Goedemiddag collega forumleden,
I.v.m. de aanschaf van een elektrische fiets voor mijn vrouw gaan we er nu wat vaker op uit met onze dochter. Helaas gaat deze e-bike (Sparta Mojo) rond de 25kmpu en wil ik graag naast haar fietsen op het fietspad (ja dit mag niet met een Stromer ST1x). Zojuist heb ik de kentekenplaathouder in z'n geheel verwijderd wat overigens prima gaat, maar heeft iemand hier een eenvoudigere oplossing voor? Ik kan me herinneren dat dit eerder op het forum heeft gestaan, maar kon het niet meer vinden.
Bedankt voor het meedenken!
Afneembare kentekenplaathouder
-
- Expert
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Als je de kentekenplaathouder hebt verwijderd, hoe bevestig je dan de kentekenplaat op de fiets ?
- Zippybikky
- Expert
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
- Locatie: Voorne-Putten
Denk niet dat die zo in de handel zijn, maar waarom eraf halen?
Mocht je “betrapt” worden
Naast de boete voor het niet rijden op de rijbaan krijg je de tweede voor het ontbreken van je kentekenplaat . En misschien de derde voor het ontbreken van je spiegel.
Met 3 overtredingen staan je misschien wat minder sterk in je verhaal dat je gezellig mee wil fietsen.
Mocht je “betrapt” worden
Naast de boete voor het niet rijden op de rijbaan krijg je de tweede voor het ontbreken van je kentekenplaat . En misschien de derde voor het ontbreken van je spiegel.
Met 3 overtredingen staan je misschien wat minder sterk in je verhaal dat je gezellig mee wil fietsen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
-
- Expert
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25
Spiegel houd ik er op....
Ter overweging te punten..
Ter overweging te punten..
Laatst gewijzigd door vincentbosse op 15 jun 2018, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
-
- Expert
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25
Merci!
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
-
- Expert
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25
Niet te schijnheilig allemaal. Alsof jullie allemaal netjes op de weg rijden.
Het gaat me niet om jullie, vast, goed bedoelde adviezen. Het gaat me om een oplossing zoals gevraagd voor mijn vraagstuk.
Ga anders lekker het wk kijken.....
Het gaat me niet om jullie, vast, goed bedoelde adviezen. Het gaat me om een oplossing zoals gevraagd voor mijn vraagstuk.
Ga anders lekker het wk kijken.....
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Ik ben de eerste om ridderlijk toe te geven dat ook ik overtredingen bega, maar dan wel steeds mét nummerplaat !
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Velen van ons begaan in meer of mindere mate overtredingen, zoals daar zijn:
- Rijden zonder kentekenplaat
- Rijden met helm zonder NTA-8776 keurmerk
- Rijden met een fietskar met kind(eren) erin
- Rijden op het fietspad waar dat niet is toegestaan, soms ook nog met hoge snelheid
- Rijden met een hogere snelheid dan is toegestaan (b.v. in een 30km-gebied)
- Spiegel demonteren
- Banden monteren zonder ECE-R75 keurmerk
- Onderdelen vervangen door onderdelen die niet voldoen aan de typegoedkeuring (zoals de spiegel of een zelfgebrouwen fietskarbevestiging)
En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn...
Ik vind dat vragen over onderwerpen op of over het randje van de wet best gesteld mogen worden op het forum. Ik vind echter ook dat andere forumleden het volste recht hebben om iemand te wijzen op de wetgeving. Dan ben je wat mij betreft geen moraalridder, maar gewoon iemand die een mede-Stromeraar wijst op mogelijke gevolgen en dat mag. Een topic wordt immers niet alleen gelezen door degenen die actief zijn in het topic, maar ook door honderden en soms duizenden anderen met of zonder forum account, en ook zij mogen (moeten) weten wat er officieel kan, en wat niet.
Zolang een topic niet een kant uitgaat waaruit blijkt dat iemand doelbewust het leven van anderen in gevaar brengt (wat iemand met zijn eigen gezondheid doet kan me dan weer ietsje minder schelen), is wat mij betreft alles bespreekbaar. En wil iemand iets weten over een illegale oplossing, dan mag-ie de wind van voren gewoon als een echte vent of een echt wijf accepteren
- Rijden zonder kentekenplaat
- Rijden met helm zonder NTA-8776 keurmerk
- Rijden met een fietskar met kind(eren) erin
- Rijden op het fietspad waar dat niet is toegestaan, soms ook nog met hoge snelheid
- Rijden met een hogere snelheid dan is toegestaan (b.v. in een 30km-gebied)
- Spiegel demonteren
- Banden monteren zonder ECE-R75 keurmerk
- Onderdelen vervangen door onderdelen die niet voldoen aan de typegoedkeuring (zoals de spiegel of een zelfgebrouwen fietskarbevestiging)
En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn...
Ik vind dat vragen over onderwerpen op of over het randje van de wet best gesteld mogen worden op het forum. Ik vind echter ook dat andere forumleden het volste recht hebben om iemand te wijzen op de wetgeving. Dan ben je wat mij betreft geen moraalridder, maar gewoon iemand die een mede-Stromeraar wijst op mogelijke gevolgen en dat mag. Een topic wordt immers niet alleen gelezen door degenen die actief zijn in het topic, maar ook door honderden en soms duizenden anderen met of zonder forum account, en ook zij mogen (moeten) weten wat er officieel kan, en wat niet.
Zolang een topic niet een kant uitgaat waaruit blijkt dat iemand doelbewust het leven van anderen in gevaar brengt (wat iemand met zijn eigen gezondheid doet kan me dan weer ietsje minder schelen), is wat mij betreft alles bespreekbaar. En wil iemand iets weten over een illegale oplossing, dan mag-ie de wind van voren gewoon als een echte vent of een echt wijf accepteren
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023