3d geprinte spatbordverlengers in 4 maten

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pim schreef: 25 sep 2018, 22:11 Hoi, ik zie alleen maar voorspatborden met een verlengstuk aan de onderzijde. Bij mij spat bij een fikse regenbui ook water aan de bovenkant van de band. Heeft iemand ervaring met een verlengstuk aan de bovenzijde van het spatbord?
Andere banden? Kan heel veel schelen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Zal inderdaad per band verschillen hoe het water opspat aan de bovenkant. Zelf heb ik wel wat testjes gedaan maar ik kreeg niet echt een geweldig resultaat. Dacht in 1e instantie dat het meeste water uit het spatbord zou komen maar het meeste zit echt aan de banden. Dus dan zou je al iets moeten hebben wat direct op de band ligt, een soort afschraper die het water afvoert voordat de rijwind er grip op krijgt. Best lastig... Zal er nog eens over nadenken...
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Jroen schreef: 20 aug 2018, 12:51
mhoutman schreef: 16 aug 2018, 18:28
Jroen schreef: 01 aug 2018, 16:07 Toch nog een klein beetje een Nederlandse zomer?
Ik heb ook een begin gemaakt met de spatbordverlenger voor de ST5, weet niet of dit nog voor m'n vakantie :ck: haalbaar is...en anders erna.
Hoe staat het er mee of ben je nog lekker op vakantie :?:
Ik ben bezig geweest met een st5 en dat leek aardig te gaan passen. Totdat de beiden uiteinden van het spatbord niet indentiek bleken te zijn. Boven was breder dan onderop :ck: Vervolgens heb ik een nieuw spatbord besteld en ben ik op vakantie gegaan. Duurt dus nog even langer dan ik had gehoopt....
He jongen !
Wanneer kan ik'm komen ophalen?! Je bent al 3 weken terug van vakantie, en wij zitten (ST5 owners dus) te wachten....had'm echt nodig Zondag Jeroen ! Ik hoor het wel :ay :ba
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Heeft de ST3 dezelfde spatborden als de ST5?
Ben benieuwd wanneer de verlenging te koop is en of het nodig is.
Eerste nog 6 weken wachten tot ik mijn fiets heb.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Jajaja, ik voel de druk :mrgreen: ! Het spatbord staat nog steeds in bestelling helaas dus nog geen steek verder gekomen. Paul, kan jij je vaste fietsenmaker even aansporen misschien? Daar heb ik 'm besteld namelijk. Misschien verzin ik nog wel een andere oplossing in de tussentijd.
Ben wel even "vreemd gegaan" door ondertussen een verlenger te maken voor de Klever X Speed... zou bijna sorry zeggen tussen alle Stromeraars :oops: :cool2:
Wielen en spatborden ST3 en ST5 zijn bij mijn weten identiek.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Stromedicus
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2018, 23:59

Ik ben net als Pim ook wel benieuwd of de spatbordverlengers ook op de bovenzijde van het spatbord geplaatst kunnen worden? In combinatie met de rijwind geeft dit ook vaak natte schenen en schoenen.
Golvas

Dat kan, zie o.a. deze voorbeeldfoto op de website van Van Zijp Techniek.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromedicus schreef: 10 nov 2018, 04:15 In combinatie met de rijwind geeft dit ook vaak natte schenen en schoenen.
Je bandenkeuze speelt hierin ook een flinke rol. Ik heb hier meermaals gelezen van mensen met de winter Conti's dat de hoeveelheid opspattend water véél minder wordt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

De verlengers kunnen inderdaad zowel onder als boven gemonteerd worden. Dat geldt zowel voor de ST1/ST1X,ST2,ST2S als de ST3/ST5 modellen.
Prototype nr 99 gaat nu de printer op voor de ST3/ST5 en dat is eindelijk na vele uren tekenen, monteren en doorpassen iets waar ik best een beetje trots op ben.
Probleempje bij de ST3/ST5 is dat de vorm van de spatborden niet consistent is namelijk. Dat was een extra uitdaging zeg maar.
Voor de bovenkant heb ik wel iets in gedachten om het opvliegende water af te remmen of te verspreiden. Eerdere tests waarbij ik het water in de verlenger opving en een andere kant op stuurde gaf weinig resultaat. Dat komt omdat het water echt aan de band blijft zitten en pas na het spatbordje los komt van de band. Daar ben ik dus op de achtergrond ook nog mee bezig.
Wat ik in de tussentijd ook heb bedacht aan de hand van een hint van een handige fietsenmaker in Edam is een extra montagepunt voor je bidon of slot. En dan om de grote dikke framebuis van 42mm. Nu niet echt meer het drink-seizoen maar voor je het weet is het weer voorjaar en dan wil je toch op pad met vouwslot EN bidon. Die staat overigens ook al in de webshop. De spatborden voor de ST3 ST5 volgen vermoedelijk komende week. Ze komen in de maten 100mm en 175mm en worden eenvoudig vastgezet met een M5 borgboutje waarbij je het netjes voorwiel kan laten zitten. De montage is dus nog geen minuut werk. https://www.vanzijptechniek.nl
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Jeroen

Fijn dat je zoveel moeite doet! Ben benieuwd hoe de verbeteringen zijn. zoals ik eerder opgemerkt heb zit ik tussen twee stromend in en zal daarom in januari pas een bestelling bij je plaatsen

Overigens mooie voornaam heb je :ay


Jeroen
Plaats reactie