Klopt als een bus. Heb ook de Schwalbes 365 en ze gooien veel minder smurrie op dan de contact city.
3d geprinte spatbordverlengers in 4 maten
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
De Pirelli’s op de 5 gooien aanzienlijk wat water langs boven weg. Met de 100mm spatbord verlenger bovenaan is het aanzienlijk beter.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
Gelijk bij de bestelling van mij ST3 bij Egberts Premium Store in Groningen aangegeven dat ik er direct 2 spatbordverlengers bij wil hebben. Dus eentje van 100mm voor boven en eentje van 175mm voor onder.
Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.
De eerste ritjes in de regen op dag 1 en 2 waren een goede test.
En hoewel er natuurlijk nog steeds aardig wat nattigheid op mijn schoenen en broek kwam viel het aardig mee.
Toch weer een mooi stukje Hollandse inventiviteit op dat Zwitserse racemonster
Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.
De eerste ritjes in de regen op dag 1 en 2 waren een goede test.
En hoewel er natuurlijk nog steeds aardig wat nattigheid op mijn schoenen en broek kwam viel het aardig mee.
Toch weer een mooi stukje Hollandse inventiviteit op dat Zwitserse racemonster
Stromer ST3 sport XL black 983 Wh woon-werk 33 km enkele reis
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Dankjewel! Stukje Dutch Design op een Zwitsers horloge ;-)bArtAA schreef: ↑17 jan 2019, 21:48 Gelijk bij de bestelling van mij ST3 bij Egberts Premium Store in Groningen aangegeven dat ik er direct 2 spatbordverlengers bij wil hebben. Dus eentje van 100mm voor boven en eentje van 175mm voor onder.
Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.
De eerste ritjes in de regen op dag 1 en 2 waren een goede test.
En hoewel er natuurlijk nog steeds aardig wat nattigheid op mijn schoenen en broek kwam viel het aardig mee.
Toch weer een mooi stukje Hollandse inventiviteit op dat Zwitserse racemonster
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedemorgen allemaal,
heb al eerder van de 3D-producten van Jeroen mogen genieten (wandhouder voor oplader en accu).
Voor mijn nieuwe ST3 wilde ik zeker een goede spatlap geplaatste hebben. Ervaringen met de ST1X uit het verleden hebben tot deze beslissing geleid. Van Brooks hebben ze nu een nette flexibele spatlap gemaakt. Ik zoek iets flexibels omdat een "harde" spatbordverlenger onaangenaam met de stoep in aanraking kan komen als je van die stoep af komt.
Maar die Brooks-spatlap is gewoon iets te kort; het spatwater komt er nog onderdoor en vormt een vervelende waterspray onder je fiets door. En je komt bij iedere fiets/peddel-beweging precies door die spray. Erg onhandig in een regenbui.
Oplossing: ik heb de kleinste spatbordverlenger (van Jeroen) echt als spatbordverlenger gebruikt en daar vervolgens de spatlap op vastgezet.
Vanochtend reed ik naar Herveld voor de winterbandenwissel en de weg was goed nat. Het effect van de combi: (flexibele spatlap op een harde verlenger) wa2 geweldig: droge schoenen (en dus ook minder koud). De fiets druppelt nog na op de foto maar mijn schoenen zijn droog.
Klasse.
Wat mij nog was opgevallen bij de (zomer ?) Pirelli's van de ST3 is dat er ook een behoorlijke spray aan de boven/voorzijde van de band wordt opgeworpen bij een natte ondergrond. Het gevolg daarvan zijn natte benen....heel vervelend. En lezend door dit topic ben ik niet de enige die dit vind.
Wederom de kleinste spatbordverlenger van Jeroen "aan de bovenkant" geplaatst. En op de terugweg mogen constateren dat ook hier de verlenging prima werk doet.
Dank voor de fraaie producten. Op de foto zien ze door het flitslicht er nogal afwijkend uit qua kleur maar in de praktijk valt dat reuze mee.
Stromer ze,
Reinout
heb al eerder van de 3D-producten van Jeroen mogen genieten (wandhouder voor oplader en accu).
Voor mijn nieuwe ST3 wilde ik zeker een goede spatlap geplaatste hebben. Ervaringen met de ST1X uit het verleden hebben tot deze beslissing geleid. Van Brooks hebben ze nu een nette flexibele spatlap gemaakt. Ik zoek iets flexibels omdat een "harde" spatbordverlenger onaangenaam met de stoep in aanraking kan komen als je van die stoep af komt.
Maar die Brooks-spatlap is gewoon iets te kort; het spatwater komt er nog onderdoor en vormt een vervelende waterspray onder je fiets door. En je komt bij iedere fiets/peddel-beweging precies door die spray. Erg onhandig in een regenbui.
Oplossing: ik heb de kleinste spatbordverlenger (van Jeroen) echt als spatbordverlenger gebruikt en daar vervolgens de spatlap op vastgezet.
Vanochtend reed ik naar Herveld voor de winterbandenwissel en de weg was goed nat. Het effect van de combi: (flexibele spatlap op een harde verlenger) wa2 geweldig: droge schoenen (en dus ook minder koud). De fiets druppelt nog na op de foto maar mijn schoenen zijn droog.
Klasse.
Wat mij nog was opgevallen bij de (zomer ?) Pirelli's van de ST3 is dat er ook een behoorlijke spray aan de boven/voorzijde van de band wordt opgeworpen bij een natte ondergrond. Het gevolg daarvan zijn natte benen....heel vervelend. En lezend door dit topic ben ik niet de enige die dit vind.
Wederom de kleinste spatbordverlenger van Jeroen "aan de bovenkant" geplaatst. En op de terugweg mogen constateren dat ook hier de verlenging prima werk doet.
Dank voor de fraaie producten. Op de foto zien ze door het flitslicht er nogal afwijkend uit qua kleur maar in de praktijk valt dat reuze mee.
Stromer ze,
Reinout
Het ziet er best netjes uit, ik heb de spatbordverlengers en spatlap straks ook even bekeken. En vanmorgen ook mijn eerste echte rit op winterbanden gemaakt. Eerste indruk is goed, veel grip en dus met meer vertrouwen door de sneeuw.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik kan me zo voorstellen dat de verminderde spray aan de bovenkant deels ook aan de winterbanden ligt. Die ervaring heb ik zelf met de 365GT en lees ik hier regelmatig van winterConti/365GT gebruikers.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik kan alleen een ST2 met een ST5 vergelijken en op de ST5 is er idd beduidend meer spray aan de bovenkant van het spatbord.
Beide spatborden zijn zowel boven als onder aan de korte kant maar in het geval van de Pirelli's zou het ook niet aan het profiel en de breedte van de band liggen ?
Bij de ST2 had ik altijd natte schoenen en dat is bij de ST5 een stukje minder.
Eerder is op dit topic om een foto gevraagd, hierbij een foto van mijn Stromer met de stabilisator geïnstalleerd. Voor mij was het in eerste instantie ook niet duidelijk waar deze uiteindelijk bevestigd werd. Resultaat is beter als ik had verwacht. Spatbord is duidelijk een stuk stabieler.
Met dank aan Van Zijp Techniek!
Met dank aan Van Zijp Techniek!