Fietstassen

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Elsje schreef: 02 jun 2018, 21:22
Mountainmac schreef: 02 jun 2018, 19:10 Spiraalband, mocht iemand in de buurt van Doorn een meter nodig hebben. Laat het even weten. Ik heb nog 9 meter over of zo (bestelling is per 10 Meter).
image.png
Ik houd me aanbevolen. Ik woon ook in Doorn :cool2:
Gisteren een stukje opgehaald bij Mountainmac en kennisgemaakt :cool2: Wat bleek wij zijn bijna buren :D
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Zelfde straat, 150 meter! En elkaar nog nooit gekomen...

Forumlid Sven net ook een stuk meegegeven. Als er nog liefhebbers zijn voor een stuk spiraalband, laat het even weten!
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Sven

Ik vind het wel verwarrend dat Elsje een meneer is... Hoe zit dat?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gewoon: meneer Elsje ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Sven schreef: 17 jun 2018, 21:52 Ik vind het wel verwarrend dat Elsje een meneer is... Hoe zit dat?
Ik zaai graag verwarring :D
Het is een nickname die ik al jaren gebruik. "Els" zijn de eerste 3 letters van mijn achternaam en vroeger werd ik wel eens aangesproken met: hey els. Zo is ie blijven hangen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Wat 'n domper...
Mijn vrouw leende laatst m'n Stromer en fietste weg geschoeid met hoge hakken. Prachtig gezicht. Te laat om een foto te maken :ba
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Hoi, binnenkort eigenaar (nu ja, lease-eigenaar) van een Ocean ST1X. Ik ga de fiets vooral gebruiken voor woon-werkverkeer tussen Mechelen en Dendermonde. En alleen bij behoorlijk weer :).
Nu zoek ik nog een goede tas voor de laptop. Ik heb hier al heel wat info gevonden, maar ik hou het liefst compact omheen m’n pc. De meeste tassen die hier besproken werden, lijken me heel groot... wat me niet handig lijkt en weinig ‘elegant’ als je die tas ook naar binnen draagt op het werk. Ik heb al wat reviews gevonden op https://www.anwb.nl/fietsen/test/fietstassen-2016 maar ik hoor ook graag jullie ervaringen. Wat ik zeker wil mijden, is ‘klapperen’ of ‘rammelen’ van de tas zoals bij mijn vrouw haar Basil-tas.
Dus: welke laptopfietstassen zijn goed vastgeklonken op je fiets te plaatsen? Of welke merken hebben een handig bevestigingssysteem dat je geruisloze Stromer niet omtovert tot rammelpaleis?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De Ortlieb-tassen doen het hier zeer goed. Maar ook tassen van Vaude en New Looks lijken me een erg handig bevestigingssysteem te hebben
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Je vermeldde de grootte van je laptop niet, maar ik zou in eerste instantie al eens een kijkje nemen bij Ortlieb en bij Vaude.

- Ortlieb : https://www.ortlieb.com/nl/fahrradtaschen/

- Vaude : https://www.vaude.com/nl-BE/Producten/Fietstassen/?p=1

Het klapperen van de tas kan je opvangen door de bescherming van de bagagedrager : viewtopic.php?f=9&t=1304
Marijn
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:08
Locatie: Mechelen
Km-stand: 11000

Tomasj schreef: 23 jun 2018, 07:17 De Ortlieb-tassen doen het hier zeer goed. Maar ook tassen van Vaude en New Looks lijken me een erg handig bevestigingssysteem te hebben
Thx. Ik zie dat ze 2 concepten hebben (QL2.1 en QL3.1). Is het verschil vooral de handigheid in opzetten en afnemen, ten koste van een permanent stuk te hebben zitten voor de 3.1?
Plaats reactie