Fietstassen

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De 2.1 Ortliebs zitten muurvast en blijven dat ook ... zelfs bij intensief gebruik.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Pumpkin rider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
Locatie: Limal Belgie

Stromeur schreef: 01 sep 2017, 20:37 Of je neemt de frontroller, die is kleiner.
Hallo iedereen,

Hier heb ik de frontroller ‘Gravel pack’ van Ortlieb gepakt om mijn Racktime Talis Plus koffer te vervangen.

De Talis Plus vind ik goed maar ik heb een beetje meer ruimte nodig, dat merk ik well gedurende de winter.

Die heeft een ruimte van 8L + 7L dus 15L (en ook twee ‘side pocket’ maar deze zijn niet water dicht).
Talis Plus op ST1X.jpg
Talis Plus op ST1X.jpg (373.5 KiB) 7814 keer bekeken
Grootst nadeel met de Talis is dat die beweegt op de bagage drager als jullie kunnen zien hier op een vid ik heb gemaakt:


In de real life is het niet zo erg natuurlijk maar toch.

De Snap-It system heeft ook mijn drager serieus beschadigd, zie foto. Alu materiaal is af.
Snap_it shade op drager.jpg
Snap_it shade op drager.jpg (231.39 KiB) 7814 keer bekeken
Hier is er geen mogelijkheid om en spiraalband erop te zetten.

De beweging van de Talis komt van de speling tussen de Snap-It en de drager maar de grootste beweging komt van de Talis zelf want die is van stof gemaakt en dus flexibel.

De Ortlieb Gravel heeft een prima ruimte voor mijn zakken van 12.5L + 1.5L
Ortlieb Gravel 3-4 view.jpg
Ortlieb Gravel 3-4 view.jpg (402.93 KiB) 7814 keer bekeken
Ortlieb Gravel rear view.jpg
Ortlieb Gravel rear view.jpg (389.96 KiB) 7812 keer bekeken
Maar ook een serieus nadeel want die ligt een paar millimeters van de schuine buis van de achtervork.
Ortlieb Gravel raakt buis.jpg
Ortlieb Gravel raakt buis.jpg (249.75 KiB) 7814 keer bekeken
Ik ben zeker dat ik zal lackschade krijgen op een enkel rit als ik die tassen meebrengt.

Ik zou well de buis kunnen beschermen met een silicone of rubber stuk + tieraps.

Maar dat is toch heel lelijk vind ik,…

Ik dacht dus om en rubber sanitair zegel te bevestigen op de tassen want het raakt juist waar een van de drie schroeven van onderste ‘ellips’ kunstof stuk ligt.
Ortlieb Gravel Onderdeel.jpg
Ortlieb Gravel Onderdeel.jpg (294.14 KiB) 7814 keer bekeken
Schroef uitdraaien en rubber stuk daar monteren.

Maar toch, ik heb te veel schrik voor lackschade en zoek dus voor en andere oplossing.

Ben aan denken om de Gravel terug te sturen en een andere top case te vinden, misschien een van Vaude of de Odin van Talis,…

Een top case is toch veel meer aerodynamisch, nee?
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Pumpkin rider schreef: 08 jan 2019, 12:58 Maar ook een serieus nadeel want die ligt een paar millimeters van de schuine buis van de achtervork.

Ik ben zeker dat ik zal lackschade krijgen op een enkel rit als ik die tassen meebrengt.
Mijn Ortlieb Downtown2 raakt op identiek dezelfde plaats de schuine buis van de achtervork ... ik heb deze beschermd met een vijftal lagen tape en daarover heb ik een neopreen hoesje met velcrosluiting bevestigd : een degelijke en duurzame bescherming als resultaat.

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Heb het ook zo opgelost en het werkt nog steeds na 3000km. Voor pumpkin best het handvat onder de sluiting bevestigen(ortlieb tassen) zo kan niemand als je stilstaat met je tassen gaan lopen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik lees hier super veel positieve zaken over Ortlieb.
Ik ben aan het twijfelen om die backroller high visibility zakken te kopen. Maar die zijn heel prijzig en ik heb van mijn vorige fiets nog deze red cycling products tassen waar nog niets aan is:
Afbeelding
Ik ben hier heel tevreden over, behalve dat ze mijn frame zwaar beschadigen. Maar ik las dat Ortlieb tassen dat ook doen. Dus ik zou dit met tape oplossen.

Maar die tassen zijn 40l, terwijl die ortlieb backrollers slechts 25 liter zijn en Stromer heeft een hele kleine bagagedrager. Echter, als ik de afmetingen lees van die Backrollers, komen ze quasi gelijk uit met die Red's. Iets breder, maar zelfs minder hoog...

Dus ik zou eigenlijk geen nieuwe aankoop doen als het niet nodig is, maar heb mijn fiets nog niet en weet dus niet of die Red zakken zullen passen... Iemand die hier ervaring mee heeft?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ik de verstelbare bevestigingshaken zo eens bekijk, dan gaan jouw tassen echt wel passen hoor. Ik weet alleen niet voor welke buisdikte de bovenste twee haken geschikt zijn (en of er eventueel een adaptertje bij zit), maar de Stromer bagagedragers zijn van Racktime en die hebben geen exotische maat.

En anders ga je eens met je tas langs je dealer om het op een showroom-model te proberen, weet je meteen hoe het staat.

Wat ik alleen niet kan zien, is of jouw haakjes over de buis van de drager drager heen hangen (dus als een "U" maar dan ondersteboven), of dat ze er omheen zitten. Je gaat vrij hard op een Stromer en door de trillingen zou je tas eraf kunnen vliegen. Als ze rondom vast zitten, dan is er geen probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 08 jan 2019, 16:19...Mijn Ortlieb Downtown2 raakt op identiek dezelfde plaats de schuine buis van de achtervork ... ik heb deze beschermd met een vijftal lagen tape en daarover heb ik een neopreen hoesje met velcrosluiting bevestigd : een degelijke en duurzame bescherming als resultaat.
Ik plaats de downtown2 op zo'n manier dat de voorste clip in het middendeel van de bagagedrager klemt en de achterste clip in het achterste deel van de bagagedrager. Hiermee raakt de downtown2 de schuine stang niet. Fotooo's...
Bijlagen
Bovenaanzicht
Bovenaanzicht
IMG_1471.JPG (457.44 KiB) 7262 keer bekeken
Zijaanzicht, enkele mm's ruimte
Zijaanzicht, enkele mm's ruimte
IMG_1472.JPG (397.19 KiB) 7262 keer bekeken
Achteraanzicht Downtown2
Achteraanzicht Downtown2
IMG_1473.JPG (411.85 KiB) 7262 keer bekeken
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik zie nu ook dat op de ST3 een ander type bagagedrager is geplaatst. :)
Witte ST3 van maart 2019
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 07 apr 2019, 20:47 Ik weet alleen niet voor welke buisdikte de bovenste twee haken geschikt zijn (en of er eventueel een adaptertje bij zit), maar de Stromer bagagedragers zijn van Racktime en die hebben geen exotische maat.
Nee, geen adaptertje helaas (geniaal van Ortlieb om dat bij te leveren), maar bij vorige fiets had ik het idee dat het goed paste, maar toch veel lakschade. Denk zoals je zegt de snelheden en dat met opspattend vuil 10 zandkorrels genoeg zijn om heel je buis af te schuren...
Stromeur schreef: 07 apr 2019, 20:47 Wat ik alleen niet kan zien, is of jouw haakjes over de buis van de drager drager heen hangen (dus als een "U" maar dan ondersteboven), of dat ze er omheen zitten. Je gaat vrij hard op een Stromer en door de trillingen zou je tas eraf kunnen vliegen. Als ze rondom vast zitten, dan is er geen probleem.
20190408_082924.jpg
20190408_082924.jpg (102.17 KiB) 7215 keer bekeken
Nee, ze zitten er mooi rond, helemaal dicht. Maar mogelijks met speling. Zal dit dan proberen oplossen door tape te plakken en dikker te maken.

Henry heeft dat mooi opgelost met zijn downtown 2, heel mooie zak, heel compact, wat ik nu heb 40l is te veel, maar die downtown lijkt mij net te klein voor wat ik soms moet meenemen naar het werk.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb 2 zakken van 20l (Ortlieb, maar maakt niet uit). Normaal gesproken is 1 zak ruim voldoende voor alles wat ik mee moet nemen, maar soms haal ik het er niet mee. Dan neem ik gewoon ook die tweede mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie