extra batterij op drager

Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Misschien dat deze kap het wat beter mogelijk maakt om de accu in je fietstas te vervoeren. Sowieso is de onderkant beter beschermd als je gaat wandelen met de accu. En je kan 'm rechtop neerzetten :)

http://www.vanzijptechniek.nl/product/accukap-stromer/
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nog iemand idee over de extra batterij op een drager? Als er een oplossing zou zijn dan overweeg ik echt zo'n tweede batterij. In de fietstassen lijkt het me een serieus onevenwicht...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ga me misschien iets laten bouwen om op de achterdrager te zetten. Een roestvaststalen 'doos' waar de batterij net in past (met wat rubber binnenin). Die doos zou ik dan op één van de achterdrager fixatiessystemen zetten
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zo zou ik het ook zien zitten Tomas. Maar heb je al een idee wie zoiets kan bouwen?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Iemand zoals deze mensen : http://www.all-inox.be/nl/default.aspx

Gaat wel wat kosten vrees ik (enkele 100-den EUR).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Zou dat ook wel zien zitten. Zou een voorbeeld willen, van hoe dit er moet uit zien en dan eens zelf maken, als leraar lassen :cool2:
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik wacht nog even af. Laten we zeggen dat ik binnenkort misschien af en toe wat verder moet rijden naar mijn werk (75 km enkele rit). Dan heb ik een tweede batterij nodig, en dan laat ik me zo'n koffertje maken. Ik heb het ontwerp al helemaal in mijn hoofd
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Misschien kunnen we er alvast drie bestellen. Leg je je ontwerp eens op tafel Tomas?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

bartgo schreef: 20 jun 2018, 00:10 Misschien kunnen we er alvast drie bestellen. Leg je je ontwerp eens op tafel Tomas?
Zo zou het er uit moeten zien.
Afbeelding

Ik zou dit laten maken in RVS, plaatdikte van 1,5 mm of zo.
Aan de binnenzijde zou ik alles nog bekleden met een soort rubber, vergelijkbaar aan wat er bij Stromer aan de binnenzijde van het batterijcompartiment gebruikt wordt. Bedoeling is dit kistje net voldoende breed te maken, zodat de batterij geklemd zit in het koffertje en geen zware klappen te verduren krijgt.
Sluitingsmechanisme en scharnier moet ik nog bekijken. Dat koffertje hoeft wat mij betreft niet perfect waterdicht te zijn, ik maak er misschien zelfs enkele gaatjes in aan de onderzijde (zodat water eruit kan lopen)
Aan de onderzijde van deze kist zou ik een eenvoudig klemmechanisme plaatsen dat toelaat de kist stevig te klemmen op het draagrek van de stromer. Ik zou dat dan ook 2 - 3 cm verhogen zodat ik ook nog altijd standaard ortliebtassen kan bevestigen aan het draagrek.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Tomasj, mooi, maar misschien komen er toch te veel schokken op de bagagedrager terecht, doordat de batterij uiteindelijk toch in direct contact staat met de fiets (zelfs al zit er rubber tussen). Ik had intussen deze Ortlieb Seat Pack XL gezien, die aan het zadel vastzit, eventueel met extra straps. Tot 5kg. En bovendien veert alles dan mee met het zadel. Wat denk je?
https://www.futurumshop.nl/ortlieb-seat ... BIQAvD_BwE
Plaats reactie