Redshift rockstop 30 - proberen omgeving Rotterdam

Plaats reactie
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Is er een stromer rijder met een redshift rockstop 30 grade stuurpen, zou dat graag eens voel/ ervaren. Kom nu af en toe wel van de fiets met tintel handen.

Omgeving Rotterdam/ Bergschenhoek.
Lou
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2018, 15:34

Nou Boot, mocht je de RS Shockstop nog niet hebben aangeschaft dan ben je welkom. Ik heb hem gisteren gemonteerd en werd blij verrast na de eerste rit.
Mijn Stromer staat dagelijks in Alphen aan den Rijn of Leiden.
De rest is aan jou..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tintelende handen worden veroorzaakt door een verstoorde bloedsomloop, niet door een gebrek aan vering. Maar echt lekkerder wordt het er niet op als je ook nog last hebt van klappen op je polsen. Een verstoorde bloedsomloop wordt veelal veroorzaakt door een verkeerde fietshouding. Het draaien van je handgrepen kan vaak al een hoop oplossen, en anders is een bezoekje aan een professionele bike-fitter de moeite waard.

Het kan trouwens best dat de tintelingen met de Shockstop verdwijnen, maar deze kan je fietshouding ook ietwat veranderen dus wie weet helpt het. Dat is dan eerder toeval, maar werkt het, dan werkt het :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Bedankt voor de tips, ik heb in de buurt een bike fitter en wil daar zeker even langs. Daar de trilling/klappen hou ik soms te kramp achting het stuur vast vandaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, dat herken ik wel. Ik deed dat ook, plus ik had de neiging om steeds mijn gewicht van het zadel te halen om klappen op mijn lage rug tegen te gaan. Nu je dat zegt, heb je gelijk en zou vering misschien wel kunnen helpen. Ik doe dit namelijk niet meer sinds ik en geveerde voorvork en BodyFloat op mijn Stromer heb gemonteerd. Ik kan nu strak en rustig blijven zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

boot77 schreef: 14 mei 2018, 19:30 Is er een stromer rijder met een redshift rockstop 30 grade stuurpen, zou dat graag eens voel/ ervaren. Kom nu af en toe wel van de fiets met tintel handen.
Mocht de Rockstop geen oplossing bieden, dan zijn andere handvatten mogelijk een oplossing.
Ik had last van tintelingen op de MTB totdat ik deze handvatten ging gebruiken, de "Extra Chunky" versie:
viewtopic.php?f=9&t=1380&hilit=chunky#p26954
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kijk ook eens in deze post van mij en dan met name naar de info achter de linkjes in die post. Ik zeg niet dat je zelf moet gaan knutselen (als je liever direct naar een bikefitter gaat, dan vind ik dat ook goed :D ), maar dan heb je wel een idee waar het allemaal om gaat. Een juiste afstelling is het verschil tussen pijntjes voelen of geen pijntjes ervaren. Het is een vaak een kwestie van cm's.
Witte ST3 van maart 2019
boot77
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:22
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10k

Bedankt voor de tips en suggesties, morgen weer lekker trappen na 3 weekjes vakantie.
Plaats reactie