Verende stuurpen

Van fietsbel a één euro tot super de luxe navigatiesysteem. Pimp jouw Stromer.
Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Re: Verende stuurpen

Bericht door Tony Mb » 24 aug 2018, 18:21

Ok, bedankt voor de tip. Zo staan ze ongeveer al maar misschien nog een beetje meer finetunen... :ay
ST1 Step Through, 2017, zwart, 9000Km... and counting

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 25 aug 2018, 19:09

Een minder breed stuur; zou dat een oplossing bieden?
Heb zelf op mijn MTB het stuur ingekort en andere handvaten (ESI Extra Chunky) geplaatst, zie eerdere post. Dat heeft voor mij geholpen.
VWB de standaard breedte en handvatten van de ST2 kijk ik het nog even aan.
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

andy666
Pro
Pro

Bericht door andy666 » 04 sep 2018, 07:18

net het hele topic doorlezen en ik vraag me af of er nu al bekend is welke afdekplaatjes geschikt zijn voor de redshift in combinatie met de ST1X (2018 model in mijn geval).

alvast bedankt!

Stroompje
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Stroompje » 03 okt 2018, 17:52

Elsje schreef:
06 mei 2018, 15:11
Stromeur schreef:
05 mei 2018, 22:36
Dat is een smartphonehouder van Rokform. Kost wat, maar krijg je ook wat. Ik hem 'm ook. Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=9&hilit=smartphone+houder

De basis van deze houder, die de topcap bovenop je stuurpen moet vervangen, is wel net wat te klein voor de stuurpen die op de ST2 en ST2 S zit. Op mijn ST1 X zat-ie als een huis.

Op een Redshift Shockstop stuurpen past-ie zo te zien al een stuk beter, maar daar kan Elsje je vast meer over vertellen.
Op de vorige foto zat er ruimte tussen de shockstop en de stuurpen. Ik heb toen snel bij mijn FM hier in het dorp een vulring gehaald. Voor het mooie zou de ring ietsje kleiner moeten zijn in diameter (zelfde diameter als de shockstop) maar ik vind het goed zo.
Afbeelding
Hallo Elsje,

Vandaag is op onze beide nieuwe ST2s fietsen door de FM ook een rokform geplaatst. Was nog wel even prutsen, want de 4 losse plaatjes en de onderste schroefring kunnen al snel in het frame vallen. En het originele elastiekenwas bij beide fietsen al gebroken. Uiteindelijk is het geheel met een langere inbus gemonteerd, direct op de bovenkant van de shockstop.
Daarmee draagt de rokform niet op de volle cirkel van de shockstop. Als ik het goed begrepen heb is dat bevestigingspunt essentieel voor het spelingvrij hpuden van het balhoofd.
Jij hebt er wel een ring tussen gedaan, is dat om die reden, want bij ons zit er niet zozeer speling, maar draagt de rokform maar over een (achterste) helft ongeveer van de oppervalk van de shockstop.
Is een ring dus aan te bevelen? Of echt nodig?
Advies wordt zeer gewaardeerd.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel

Plaats reactie